Menadżer społecznościowy Anthem odpowiada na zarzuty dotyczące komunikacji z twórcami i problemów z grą

Małgorzata Trzyna
2019/03/14 15:23

Gracze mają wiele zastrzeżeń do Anthem, nawołują nawet do bojkotowania gry.

Jednym z największych problemów w Anthem jest system łupów. W historii gry dwukrotnie zdarzyło się, że częstotliwość wypadania lepszego wyposażenia wzrastała, ale okazywało się, że był to błąd i zostawał on szybko załatany. Z tego też powodu na Reddicie użytkownik o nicku Afinda nawołuje do bojkotowania gry i nie grania w nią do 15 marca. Z kolei użytkownik harishcs w imieniu społeczności napisał długi post o tytule BioWare, co się dzieje?, gdzie wspomina o braku komunikacji z zespołem, skupianiu się na drobnostkach zamiast poważnych problemach, ukrywaniu niektórych informacji na liście zmian w patchach, nie wyciąganiu wniosków z poprzednio popełnionych błędów, ignorowaniu opinii czy problemach ze zbyt niską częstotliwością wypadania dobrych łupów w endgame. Na owe zarzuty postanowił odpowiedzieć menadżer społecznościowy, Jesse Anderson:

- Zaczynając: kiedyś atmosfera była dużo bardziej przyjazna dla członków zespołu developerskiego, którzy zazwyczaj nie wypowiadają się na kanałach społecznościowych czy forach. Mogli odpowiadać na pytania, dzielić się informacjami bez obaw, że ludzie będą na nich zdenerwowani. Dlaczego ktoś z zespołu twórców ma poświęcać czas przeznaczony na pracę nad następną aktualizacją, by napisać post, skoro wie, że prawdopodobnie spotka się z odpowiedziami pełnymi wrogości albo zostanie skrytykowany, ponieważ nie może odpowiedzieć na zadawane pytania?

GramTV przedstawia:

- Osobiście nie mam nic przeciwko pisaniu tutaj, gdy atmosfera nie jest zbyt miła, ponieważ to jest moja praca. W przypadku twórców nie należy to do ich obowiązków i chciałbym przypomnieć to osobom, które piszą do nich odpowiedzi. Gdy niektórzy mówią "bądźcie mili, albo twórcy przestaną odpowiadać", mają stuprocentową rację. Okazujcie szacunek i bądźcie konstruktywni, pisząc swe opinie, wówczas z większym prawdopodobieństwem członkowie zespołu odpowiedzą.

Anderson odniósł się do innych zarzutów, wyjaśniając, że pisze częściej o pomniejszych problemach, gdyż łatwiej dowiedzieć się od zespołu developerskiego, w jaki sposób zostaną one rozwiązane; jeśli zaś chodzi o niepełną listę zmian, i tak woli wypisać wszystko, o czym wie, niż po prostu podsumować patcha hasłem "różne poprawki"; jeśli czegoś brakuje na liście, wynika to z faktu, że część rzeczy jest gotowych tuż przed wydaniem aktualizacji. Jeśli chodzi o łupy, Anderson zdaje sobie sprawę, że społeczność się niecierpliwi, ale nie da się problemu rozwiązać zbyt szybko. Tak czy inaczej, zmiany w systemie łupów są wysoko na liście priorytetów. W podsumowaniu Anderson zapewnił, że przed zespołem jeszcze wiele pracy związanej z poprawkami i przygotowywaniem nowej zawartości.

Komentarze
6
zadymek
Gramowicz
21/03/2019 17:25
15 godzin temu, Headbangerr napisał:

... a ty oczywiście nie rozumiesz, że żadne z nich nie zachowało się wówczas tak bezczelnie, jak obecnie pan Anderson i że mój komentarz miał uwypuklić pewien problem. Ale nie szkodzi, nie będę wymagał od ciebie zbyt wiele ;).

Czyli np community manager Netherrealm sucho stwierdzający, że Kombat Pack 2 i nowy netcode będą dostępne tylko dla posiadzaczy wersji kosolowych MKX, to nie jest bezczelność porównywalna z Andersonem. OK...

Headbangerr
Gramowicz
21/03/2019 02:18
1 godzinę temu, zadymek napisał:

Tak, każde z tych studiów ma jakiś syf na sumieniu, i zbierało za to baty (no ja myślę). A już zwłaszcza Netherrealm i Rockstar. Studio idealne istnieje tylko w głowach fanboy-ów /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

... a ty oczywiście nie rozumiesz, że żadne z nich nie zachowało się wówczas tak bezczelnie, jak obecnie pan Anderson i że mój komentarz miał uwypuklić pewien problem. Ale nie szkodzi, nie będę wymagał od ciebie zbyt wiele ;).

zadymek
Gramowicz
21/03/2019 00:41
Dnia 19.03.2019 o 12:37, Headbangerr napisał:

Taaa... CDP Red, Rockstar, NetherRealm, whatever.

Tak, każde z tych studiów ma jakiś syf na sumieniu, i zbierało za to baty (no ja myślę). A już zwłaszcza Netherrealm i Rockstar. Studio idealne istnieje tylko w głowach fanboy-ów /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" />

Headbangerr
Gramowicz
19/03/2019 12:37
zadymek napisał:

A więc wszystkie studia muszą obawiać sie dyskusji z graczami ;)

Taaa... CDP Red, Rockstar, NetherRealm, whatever.

zadymek
Gramowicz
15/03/2019 14:52
Headbangerr napisał:

Studia, które nie robią syfu, nie muszą się obawiać dyskusji z graczami.

A więc wszystkie studia muszą obawiać sie dyskusji z graczami ;)

Headbangerr
Gramowicz
15/03/2019 09:46

Studia, które nie robią syfu, nie muszą się obawiać dyskusji z graczami.