Znamy zwycięzców dziesiątego, jubileuszowego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych

LM
2018/07/04 15:15

Finał konkursu rozgrywał się 28-29 czerwca w łódzkim EC1.

W minionym tygodniu rozstrzygnięto 10., jubileuszową edycję konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowanego od dekady przez Zespół Grafiki Komputerowej i Multimediów z Instytutu Informatyki, Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. Współorganizatorem tegorocznej edycji było także EC1 – Łódź Miasto Sztuki, które udostępniło miejsce na potrzeby rzeczonego wydarzenia. Samym finałom towarzyszył także szereg innych imprez — konferencja Computer Games Innovation, konferencja TEWI oraz hakaton Machine Learning Challenge i konkurs IoT (Internet of Things).

W finałach konkursu wzięło udział 60 zespołów ze szkół i uczelni z całego kraju, które rywalizowały w następujących kategoriach konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Game, Virtual Environment, nad którymi sprawował opiekę Instytut Informatyki, Game Review prowadzoną przez Katedrę Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, Game Graphics Concept w kategorii Character Design, w której zaproponowano temat Latarnik oraz Environment z tematem Kamienica na Kamiennej prowadzoną przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Projekty studentów oceniali jurorzy z ponad 50-ciu firm zajmujących się tworzeniem i produkcją gier komputerowych. Wśród nich sponsorzy konkursu: Sprite, Techland, CD Project RED, Teyon, Ten Square Games, SuperHot, 11bit Studios, Arifex Mundi, ARP Games, Wastelands Interactive, The Farm51 I Roboto oraz partnerzy: AMD, Infinity Ward, Promised Land Art Festival, Wacom, Hyperbook, Potęga Obrazu, CI Games, Digital Dragons, Game Industry Conference, Międzynarodowy Festiwal Komiksu I Gier w Łodzi, Fundacja Indie Games Polska, Poznań Game Arena, Spidor, galeria Bilbio Art.

Po wyłonieniu ścisłej czołówki uczestnicy mogli zaprezentować swoje projekty na scenie, a po ich zakończeniu jurorzy głosowali na jeden projekt w każdej kategorii. Sponsorzy, jurorzy, partnerzy oraz goście podkreślali bardzo wysoki poziom projektów biorących udział w tegorocznej edycji konkursu. Zespoły wyróżniły się pomysłami, wykonaniem, ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi i poczuciem humoru.

GramTV przedstawia:

Kompletną listę laureatów w poszczególnych kategoriach znajdziecie poniżej.

Nagrody główne:

  • Game Design - Untouched Unicorns za grę Lost in Art;
  • Game Development - Flavo Entertainment za grę Flavo Babilon;
  • Mobile Games - Dynamic Trio za grę Sphase;
  • Virtual Environment - Spyscape Team z projektem Spyscape;
  • Game Graphics Concept - Hubert Marcinkowski za projekt postaci w ścieżce Character Design oraz Roksana Wasylko za projekt otoczenia do gry;
  • Game Review - Paweł Gąska.

Nagrody specjalne:

  • Młodzi w Łodzi trafiła do zespołu Untouched Unicorns;
  • Poznań Game Arena, Fundacja Indie Games Polska przyznała nagrody specjalne dla zespołów: Brickboat za grę Wiredheart; Drużyna A za grę Steel oraz GameSlingers za grę Ammumancer;
  • Firma Szkolenia — Potęga Obrazu przyznała nagrodę specjalną dla Pani Adrianny Pawlaszek za koncept postaci;
  • Promised Land Art Festival nagrodził Pana Szymona Sobczaka, Panią Sandrę Cieślak oraz Pana Huberta Marcinkowskiego;
  • Digital Dragons przyznał nagrody specjalne dla zespołów: Untouched Unicorns oraz Brickboat;
  • Infinity Ward przyznało nagrodę dla zespołu: Flavo Entertainment za grę Flavo Babilon;
  • Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę dla zespołu Raging Geckos za grę Iron Henge;
  • 11 bit studios ufundowało nagrody specjalne dla zespołu Zamieć za grę Mage oraz Pani Beaty Stusińskiej za projekt środowiska;
  • Artifex Mundi przyznało nagrodę specjalną dla zespołu Flavo Entertainment;
  • Ekipa SUPERHOT uhonorowała zespół Pizza Connoisseurs za projekt Pizza Defender;
  • Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Brickboat za grę Wiredheart;
  • CD PROJEKT RED ufundował nagrodę dla zespołu Flavo Entertainment;
  • Techland Wydawnictwo przyznało nagrodę specjalną dla zespołu Untouched Unicorns;
  • Firma Sprite ufundowała nagrodę specjalną dla zespołu Lepiej nie będzie za grę Shoot 'N Hockey;
  • Wszyscy finaliści otrzymali również nagrody specjalne od Game Industry Conference.

Gratulujemy wszystkim finalistom i laureatom poszczególnych nagród i wspólnie z Zespołem Grafiki Komputerowej i Multimediów z Instytutu Informatyki, Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej zapraszamy na 11. edycję konkursu.

Komentarze
0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!