BioWare chce spróbować sił w mniejszych, eksperymentalnych grach

Małgorzata Trzyna
2018/06/28 13:48
6
0

Mniej rozbudowane projekty byłyby odpowiednikami filmów krótkometrażowych.

BioWare chce spróbować sił w mniejszych, eksperymentalnych grach

BioWare słynie z dużych, ambitnych gier - Baldur's Gate, Neverwinter Nights, KOTOR, Mass Effect, Dragon Age czy nadchodzące Anthem. W rozmowie z Game Informerem menadżer generalny, Casey Hudson, oraz producent wykonawczy Anthem, Mark Darrah, przyznali, że zastanawiają się także nad mniej rozbudowanymi projektami. Obecne warunki w BioWare i EA, a także sytuacja na rynku gier to dla nich okazja, by poeksperymentować i stworzyć coś mniejszego - przykładami są Table Tennis od Rockstara czy Blood Dragon, Valiant Hearts i Grow Home od Ubisoftu.

- Chciałbym, byśmy pracowali nad naszym następnym, ambitnym projektem, ale może też przeprowadzili parę eksperymentów - powiedział Hudson. - Chciałbym robić gry, które mógłbym porównać do filmów krótkometrażowych, a następnie je pokazać odbiorcom, mówiąc "spójrzcie, mamy parę rzeczy, które chcemy zrobić - kreatywne pomysły, które chcemy pokazać. Spróbujcie i rzućcie na nie okiem." A potem przekonać się, co się spodoba.

GramTV przedstawia:

Darrah ma podobne zdanie - w przyszłości chciałby zająć się tytułami tworzonymi z myślą o szybszej konsumpcji, w których można by pozwolić sobie na większą różnorodność.

- Uważam, że ludzie mogą robić różne rzeczy w dziedzinie gier niezależnych, które są niemożliwe w grach HD, ponieważ oczekiwania odbiorców rosną nie tylko wraz z budżetem danego tytułu, ale także w zależności od studia, które nad nim pracuje. Sądzę, że można znaleźć coś pomiędzy. Słyszałem, że nazywają to "wysokobudżetowymi indykami", które oferują wysoką jakość, ale są to gry na mniejszą skalę, z mniejszym budżetem.

Co przyniesie przyszłość, jeszcze się przekonamy. Na razie możemy z mniejszą lub większą niecierpliwością czekać na premierę Anthem, która planowana jest na 22 lutego 2019 na PC, PS4 i Xboksie One.

Komentarze
6
alex1112
Gramowicz
29/06/2018 14:42

Ta jasne, wielkie korpo chce robić małe eksperymentalne/ryzykowne produkcje i pewnie jeszcze rywalizować z mniejszymi studiami? To tak jakby centralnie sterowana socjalistyczna UE chciała gospodarczo rywalizować z państwami kapitalistycznymi. Owszem tam na górze to się może nawet roić taka myśl w głowach wielkich szefów, którzy nie mają żadnej styczności z dołami swojego korpo. Ale to nie ma szans wypalić.

KadwaO
Gramowicz
28/06/2018 22:42

Czyżby to wyznania twórców, że zaczną produkować indyki po upadku ich nowej gry?

fenr1r
Gramowicz
28/06/2018 19:00

Co za buc. To ma być jakaś próba zdyskredytowania niezależnych producentów, jako twórców mniej ambitnych projektów? My robimy gry HD (co to w ogóle jest?) a oni gry na mniejszą skalę. Totalna bzdura...

Prawda jest taka, że Bioware nie jest w stanie konkurować jakością z niezależnymi producentami, bo po pierwsze brakuje im talentu, a po drugie siedzą pod butem korpo-wydawcy. Gdzieś mam ich odpowiedniki 'filmów krótkometrażowych'.




Trwa Wczytywanie