Informacje

Duże wahania cen akcji EA w reakcji na premierę Star Wars: Battlefront II

...

Electronic Arts mocno postawiło na przychody z mikropłatności, ale ta polityka odbiła się czkawką w innej sferze biznesu.

Duże wahania cen akcji EA w reakcji na premierę Star Wars: Battlefront II - obrazek 1

Ceny akcji Electronic Arts od początku listopada spadły o 8,5 proc., co oznacza spadek wartości na rynku papierów wartościowych o 3 mld dolarów. Amerykański gigant wypada tym gorzej, że ogólny trend w branży gier jest wzrostowy. Wystarczy powiedzieć, że Activision Blizzard zanotowało w tym okresie wzrost o 0,7 proc., a Take-Two aż o 5 proc. Te firmy nie mają jednak za sobą okresu pełnego kontrowersji. Wywołały je paczki z losową zawartością w Star Wars: Battlefront II.

Wieści o sporym nacisku na mikrotransakcje w grze rozeszły się jeszcze przed premierą gwiezdnowojennej produkcji studia DICE. Konsumenci nie pozostali na nie bierni, co poskutkowało mniejszym popytem. "Byliśmy rozczarowani sprzedażą Star Wars: Battlefront II w ciągu Czarnego Piątku i całego weekendu, który nastąpił po premierze gry" - pisze w nocie do klientów analityk firmy Stifel, Drew Crum. Dokładnych wyników sprzedaży z początkowego okresu Electronic Arts jak dotąd nie ujawniło.

"Battlefront II to spiczasty wierzchołek góry lodowej" - to swoim klientom w nocie przekazuje z kolei Doug Creutz, analityk Cowen & Company. "Największa kontrowersja ostatnich czasów skupiona jest wokół Star Wars: Battlefront II. Wczesne dowody sugerują, że gniew graczy na złe zarządzanie ekonomią paczek z łupami może mieć wpływ na początkową sprzedaż" - dodaje. Zaznacza również, że nadszedł czas, by przemysł interaktywnej rozrywki wspólnie wypracował standardy dla implementacji mikropłatności w grach, gdyż tylko tak można "naprawić zepsuty wizerunek i uniknąć zagrożenia regulacji".

Pierwsza inicjatywa już zresztą powstała, ale na razie jest w powijakach.

Duże wahania cen akcji EA w reakcji na premierę Star Wars: Battlefront II - obrazek 2

Najnowsze
Lubisz nas?