Pandemic pracował nad The Saboteur 2

Patryk Purczyński
2016/10/02 12:42
4
0

Pamiętacie trzecioosobową grę akcji w stylu neo-noir, The Saboteur? Był plan, że doczeka się ona kontynuacji. Dziś wiemy, że nie wypalił.

Pandemic pracował nad The Saboteur 2

The Saboteur 2 powstawało w studiu Pandemic - zdradził w podcaście GameHugs były dyrektor kreatywny zespołu, Morgan Jaffit. - Na początku 2009 roku Pandemic zaoferował mi pracę, którą przyjąłem. Pracowałem tam przez tydzień, ale poczułem swąd śmierci. Po tym tygodniu porzuciłem tę robotę. Miałęm służyć jako dyrektor kreatywny The Saboteur, DLC i później The Saboteur 2. Pracom nad tymi projektami miałem dowodzić - oznajmił.

Jaffit ujawnił też, dlaczego tak szybko odszedł ze studia, nie szczędząc przy tym krytyki pod adresem organizacji pracy w strukturach Electronic Arts. - Gdy byłem w Pandemic LA, zdałem sobie sprawę, że tamta ekipa była mocno rozczarowana procesem EA, gdzie nikt nie mógł podjąć decyzji. Było mnóstwo rozmów, które kończyły się tak: "cóż, muszę to omówić z dyrektorem kreatywnym". Dyrektor kreatywny musiał się z kolei konsultować z dyrektorem wykonawczym Andrewem Goldmanem i Gregiem Borrud, dyrektorem produkcji, i tak dalej - wspominał.

GramTV przedstawia:

- Potem cały proces nierzadko był unieważniany przez siły wewnątrz EA, które nie miały nic wspólnego z produkcją, jak ludzie od marketingu czy prezes EA Studios Frank Gibeau, albo ktokolwiek inny z tej grupy bezużytecznych i niebezpiecznych idiotów - skwitował.

Ostatecznie The Saboteur 2 nie ujrzał światła dziennego. Oryginał wypadł całkiem nieźle, a na odświeżenie pamięci proponujemy lekturę naszej recenzji.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
03/10/2016 12:21

The Saboteur to moim zdaniem bardzo niedoceniona gra. Grało mi się w nią bardzo przyjemnie i gdyby jeszcze poprawili kilka istotnych elementów wyszłaby spokojnie gra w granicach 8-9. Wielka szkoda, ale tak działa moloch, niestety. Im firma większa, tym więcej może, aczkolwiek po drodze niestety gdzieś ginie ten duch kreatywności...

Usunięty
Usunięty
03/10/2016 01:06

W Pandemic powstawały może nie najlepsze technicznie, ale ociekające wręcz klimatem gry z otwartym światem, którym wiele konkurencyjnych tytułów do pięt nie dorastało. Zagrywałem się wielokrotnie zarówno w Saboteur, jak i Mercenaries 2. Szkoda studia.

Usunięty
Usunięty
02/10/2016 15:47

No cóż, ogólna opinia o całym EA nie wzięła się znikąd.




Trwa Wczytywanie