Matchmaking w Titanfall 2 zwróci uwagę na umiejętności i wkład graczy

Paweł Pochowski
2016/08/11 13:00
2
0

Dodatkowo jeszcze w tym miesiącu organizowany jest stream z wieloosobowego meczu, natomiast tuż po GC powinny rozpocząć się betatesty.

Matchmaking w Titanfall 2 zwróci uwagę na umiejętności i wkład graczy

Kolejny odcinek wideopamiętników deweloperów Titanfall 2 poświęcono zagadnieniu matchmakingu. Opowiada o nim programista odpowiedzialny za silnik gry w aspektach serwerów oraz właśnie matchmakingu - Mike Kalas. Wraz z nim na ekranie pojawia się główny deweloper, Jon Shiring. Jak opowiada Mike, twórcy sporo nauczyli się odnośnie omawianego zagadnienia przy okazji pierwszego Titanfalla, a swoją wiedzą pragną wykorzystać przy Titanfall 2. Przede wszystkim chcą w taki sposób stworzyć matchmaking, aby zapobiegać meczom z niepełną liczbą graczy, przez co któraś ze stron mogła mieć przewagę w przypadku pierwszej części.

Dodatkowo poprzednio liczył się głównie współczynnik wygranych i przegranych meczów. Tym razem nadal będzie on ważny, ale oprócz tego "do głosu" dojdą także inne aspekty, jak chociażby indywidualny wkład w końcowy wynik. Jak zaznaczają twórcy, poprzednio gracze często byli zdezorientowani - chociażby w sytuacjach, w których dołączano ich do lobby, w którym mieliby grać przeciwko grupie czterech graczy w przeciwnym zespole. Wraz z osobistymi preferencjami dotyczącymi zespołów owocowało to częstym opuszczaniem poczekalni. Matchmaking ma tym razem działać dużo szybciej, a także lepiej dobierać graczy do poszczególnych zespołów i meczy - między innymi dzięki każdorazowemu przeliczaniu wartości "skilla" po zakończonej rywalizacji.

GramTV przedstawia:

O tym, jak działa nowy matchmaking będziecie mogli przekonać się podczas Gamescomu, gdyż twórcy organizują stream z wieloosobwej rozgrywki (podobnie, jak było w przypadku Battlefielda 1 przed E3), natomiast jeszcze w tym miesiącu powinny rozpocząć się zamknięte betatesty gry. To kolejna z opcji na przetestowanie doboru graczy do wieloosobowej rywalizacji.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
11/08/2016 17:38

Byłoby super jakby dodali gry rankingowe jak w CSie albo Overwatchu, gdzie otrzymujesz specjalną rangę określającą swoje umiejętności i możesz powoli wspinać się po drabinie do tej najwyższej

Usunięty
Usunięty
11/08/2016 14:31

Nic mnie tak nie dobije jak brak serwerów dedykowanych. W BF4 lubię tryb CTF, znam jeden serwer na który wieczorkiem wbijam. Zawsze pełen (czasem nawet trzeba poczekać) a co najważniejsze, zwykle mecze są zaciekłe bo gra ta sama wiara, która wie o co chodzi w tym trybie.Z resztą, dla tego porzuciłem Titana pierwszego i Battlefronta bo ludzie wychodzili w trakcie meczu albo zwyczajnie rozgrywka była tak nie równa, że odechciewało się robić za chłopca do bicia... no ale... narzekać można a pograć i tak będzie trzeba :)