Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy objaśniają, jakie funkcje znajdą się w grze

Małgorzata Trzyna
2015/08/12 17:59
4
0

Dowiedzcie się więcej o machinach oblężniczych, mapie świata, zarządzaniu wioską, walce z bandytami, ekwipunku, porach roku, rzemiośle...

- Jak wielu z was zauważyło, byliśmy dość zajęci! - pisze przedstawiciel TaleWorlds Entertainment. - W minionym tygodniu odwiedziliśmy Kolonię w Niemczech, by wziąć udział w Gamescomie, największej europejskiej konferencji poświęconej grom. Na miejscu wykorzystaliśmy okazję, by zaprezentować rozgrywkę z Bannerlord mediom z całego świata. Wykorzystaliśmy także kilka materiałów wideo podczas prezentacji. Entuzjastyczny odbiór filmów bardzo nas cieszy, jak również pozytywne opinie! Oczywiście, ciągle pracujemy nad grą i musimy decydować, co pokazać na filmach i w jaki sposób to zaprezentować. Na powyższym wideo zamieściliśmy najważniejsze elementy oraz nowe fragmenty z rozgrywki, które chcieliśmy pokazać społeczności, równocześnie wyjaśniając działanie niektórych funkcji.

GramTV przedstawia:

Wideo (które mieliśmy okazję obejrzeć już w minionym tygodniu, z nieco inną kolejnością scen) rozpoczyna się od prezentacji machin oblężniczych, które gracze będą mogli swobodnie rozstawiać. Twórcy następnie przeszli do zarządzania wioską - zamki są teraz w pełni zintegrowane z wioskami i zapewniają im lepszą obronę. Osady produkują różne dobra i wpływają na ekonomię. Gracze mogą wyznaczyć tempo realizacji projektów, podatki czy opłaty na wojsko, co wpływa jednak na morale. Kolejne ujęcie przedstawia potyczkę z bandytami - ciekawy teren do walki i lepszą sztuczną inteligencję. Zaawansowani gracze nie będą mieli większego problemu z rabusiami, chyba że zostaną otoczeni przez kilka grup. Kolejny element to ekwipunek oraz interfejs, bardziej intuicyjny niż uprzednio. Gracze mogą też sortować przedmioty, więc łatwiej nimi zarządzać. Na wideo pokazano również miasto z charakterystyczną architekturą, gry planszowe (różne dla różnych kultur), pory roku, rzemiosło pozwalające na stworzenie unikatowych broni oraz możliwość oglądania rozgrywki po zakończeniu - ustawiając kamerę wedle preferencji, z możliwością włączenia zwolnionego tempa, dopasowania oświetlenia i nie tylko.

Więcej szczegółów znajdziecie na taleworlds.com.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
13/08/2015 15:43

O proszę, nowy Mount&Blade. Wygląda dobrze, niektórzy mogą twierdzić, że odrobinę ustępuje nowemu Wiedźminowi, ale skok względem części pierwszej i Dzikich Pól jest oszałamiający. Z drugiej strony, nawet w obliczu wszystkich usprawnień oprawy graficznej, interfejsu i gier planszowych, gra może podobnie jak poprzedniczki razić sztucznością i sztywnością świata. Cóż z tego, że mogę zebrać swój legion i odbijać zamki królestwom osłabionym wojną, jeśli sukces wiąże się wyłącznie z wyższymi liczbami w portfelu i statystykach uzbrojenia. Może dla monumentalnych bitew? Nie, one stanowią najsłabszy, antyefektowny element tej gry, kukiełki biegające po sznurku do najbliższego wroga, machające toporami jak patykiem. I jeszcze to niedorzecznie słabo wykonane wspinanie się na drabiny oblężnicze sprawiające raczej wrażenie uporządkowanej wertykalnie kolejki po mleko. Ale może to zmienią? Żywię taką nadzieję, tym bardziej, że do wytężonej pracy motywować ich powinni Czesi ze swoim Kingdom Come: Delieverance, często zresztą z pierszym M&B porównywanym.

Usunięty
Usunięty
13/08/2015 10:28

Coś czujem, że sypną się machinimy całą lawiną. Mnie to odpowiada. Lubię je nieraz pooglądać.

koNraDM4
Gramowicz
13/08/2015 03:19

W końcu jakieś ciekawe pola bitew, w poprzednich M&B jedynie na multi można było pograć na jakichś ciekawych mapach ew. szybkie bitwy




Trwa Wczytywanie