Wiedźmin 3: Dziki Gon w rozdzielczości 1080p na konsolach? "Prawdopodobnie nie"

Mateusz Stanisławski
2014/08/20 18:15
90
0

Trudno się nie zgodzić, że warstwa wizualna Wiedźmina 3: Dziki Gon zapowiada się nad wyraz apetycznie, ale jeśli chodzi o szczegóły wykonania technicznego, głównie w przypadku wersji konsolowych, wciąż jest kilka niewiadomych. Największym znakiem zapytania jest rozdzielczość obrazu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon w rozdzielczości 1080p na konsolach?

Nie od dziś wiadomo, że w przypadku wersji konsolowych Wiedźmina 3: Dziki Gon studio CD Projekt RED celuje w 30 klatek na sekundę. Czy uda się przy tym zaserwować obraz w rozdzielczości 1080p? Jeszcze nie wiadomo, ale na razie wieści nie są zbyt optymistyczne.

– Naturalnie robimy wszystko, by osiągnąć 30 klatek na sekundę. Jeżeli chodzi o rozdzielczość, to, szczerze mówiąc, trudno jest jeszcze sprecyzować tę kwestię. Pracujemy nad tym, robimy wszystko, by rozdzielczość była jak najwyższa. Jeżeli damy radę z 1080p, nie ma problemu, ale nie jestem pewien, czy nam się to uda. Szczerze mówiąc, po prostu nie wiem. Prawdopodobnie nie, ale pewne jest, że potrzebujemy płynnej animacji, co najmniej na poziomie 30 klatek na sekundę.

GramTV przedstawia:

Obecnie pracujemy nad optymalizacją i muszę powiedzieć, że aktualnie gra działa naprawdę nieźle. W sumie to spodziewaliśmy się, że będzie gorzej. Kiedy mieliśmy zacząć grać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, spodziewaliśmy się, że całość będzie ledwo funkcjonować i zawieszać się z uwagi na ogrom danych. Ostatecznie wersje te działają. Nie jest to jeszcze poziom, którym satysfakcjonowałby nas, ale działają. Sądzę, że po kolejnych optymalizacjach wersje konsolowe będą prezentować się naprawdę nieźle – powiedział Jose Teixeira z ekipy deweloperskiej.

Polska premiera Wiedźmina 3: Dziki Gon jest zaplanowana na 24 lutego przyszłego roku. Produkcja zawita na trzech platformach sprzętowych – komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Przypominamy, że wczoraj do sieci trafił bardzo długi gameplay z gry.

Komentarze
90
Usunięty
Usunięty
21/08/2014 18:49
Dnia 21.08.2014 o 17:40, Numenpl napisał:

weź ty lepiej się nie odzywaj i sam przejdź się do okulisty

Dziękuję za rzeczowy wkład w dyskusje. Twoja wypowiedź z pewnością wiele wniesie do problemu o jakim dyskutujemy.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 17:50
Dnia 20.08.2014 o 22:04, Numenpl napisał:

(...)Tomb Raider na XBO nie może osiągnąć 1080p mimo że ma hd 7790 na pokładzie.

>Nie do końca jestem pewien, czy można to nazwać HD 7790 ;) Wydajnościowo jak najbardziej, ale przez sporo wolniejszy RAM w praktyce ciężko go wykorzystać- ten Radek z 1GB GDDR5 radzi sobie nawet lepiej ;pTo jest główny problem, upośledzenie procesora graficznego w stopniu, który albo wymaga naprawdę rzetelnej optymalizacji, albo szybkich acz drastycznych cięć;

Dnia 20.08.2014 o 22:04, Numenpl napisał:

A czemu, a no proste co z tego, że APU jak CPU nie wyrabia nawet po podkręceniu.

>Nie wiem na ile nie wyrabia sam Jaguar, gdyż podstawową bolączką XO jest jego gpu, któremu założono kaganiec. Ten element ma tak kluczowe znaczenie, że cała reszta po prostu blednie ;D

Dnia 20.08.2014 o 22:04, Numenpl napisał:

(...) prędzej czy później też pojawi się granic a sprzętowa (...)

>Normalna sprawa, cóż więcej rzec. Silnikami się nie martwię, bo większość z nich w dalszym ciągu jest w stanie zmasakrować dowolny sprzęt, który zmasakrowałby ps4 ;) Zazwyczaj napędzały one zabawki o skrajnie odmiennej architekturze i filozofii działania, dostosowanie się do nowej będzie zaledwie kwestią czasu. Wtedy się zobaczy ile tak szczerze były warte ;)

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 17:40
Dnia 21.08.2014 o 16:35, DonOskar napisał:

Tego nie oddadzą zwykłe screeny. Oceniać grę po screenach jest bez sensu. Przy dobrych screenach nie odróżnisz gry z PC na high od gry z xboxa, a w rzeczywistości grając różnice będzie widać.

po tej wypowiedzi weź ty lepiej się nie odzywaj i sam przejdź się do okulisty jak tu co niektórym proponujesz.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 16:35
Dnia 21.08.2014 o 12:52, Henrar napisał:

> Nie, w tym akapicie chodziło mi o generalną jakość gry (stąd słowo "słaby" a nie "brzydki" > - patrz sjp.pl oraz osobny akapit). Choć ogólnie uważam, że tak Dragon Age 2 wyglądał > lepiej od Wiedźmina 2 na xboxie. http://www.consolegames.ro/forum/attachments/f46-game-reviews-previews/105369d1304017282-user-review-dragon-age-2-xbox-360-screenshot5.jpg

Dnia 21.08.2014 o 12:52, Henrar napisał:

Nie, nie, po prostu nie.

Co nie? Jakie nie? To już nie wolno mieć subiektywnej opini? :-)Chodzi mi o to, że owszem grafika w wiedźminie była bardziej realistyczna, a w DA kreskówkowa, ale koniec końców DA nie miało takich problemów z antialiasingiem i kiepską rozdzielczością. Chodzi mi po prostu o takie jawne niedoróbki graficzne, które moim zdaniem powodowały, że oglądanie tej gry zwyczajnie bolało.Tego nie oddadzą zwykłe screeny. Oceniać grę po screenach jest bez sensu. Przy dobrych screenach nie odróżnisz gry z PC na high od gry z xboxa, a w rzeczywistości grając różnice będzie widać.

Dnia 21.08.2014 o 12:52, Henrar napisał:

> A już zupełnie graficznie zmiażdżył go Skyrim, któryprzy otwartym świecie powinien wyglądać dużo gorzej. Tu się mogę zgodzić.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 12:52
Dnia 21.08.2014 o 12:46, DonOskar napisał:

Nie, w tym akapicie chodziło mi o generalną jakość gry (stąd słowo "słaby" a nie "brzydki" - patrz sjp.pl oraz osobny akapit). Choć ogólnie uważam, że tak Dragon Age 2 wyglądał lepiej od Wiedźmina 2 na xboxie.

http://www.consolegames.ro/forum/attachments/f46-game-reviews-previews/105369d1304017282-user-review-dragon-age-2-xbox-360-screenshot5.jpgNie, nie, po prostu nie.

Dnia 21.08.2014 o 12:46, DonOskar napisał:

A już zupełnie graficznie zmiażdżył go Skyrim, któryprzy otwartym świecie powinien wyglądać dużo gorzej.

Tu się mogę zgodzić.

hydzior
Gramowicz
21/08/2014 12:51

> Marcin Iwiński chyba znów przeholował z zapowiedziami ;D Pewnie wersja na PS4 działała> w 1080p ale przecież wszyscy gracze są równi więc i rozdziałkę zmniejszą do 900 taka> jak na XBOX. Chyba nie sądzicie że na PARTNERA konsole wypuścili by lepszy gorszy produkt> prawda?Tak tak... Szukajcie sobie spisku tam gdzie go nie ma. PS4 także ssie, a Wieśki zawsze miały dość duże wymagania ;).

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 12:46
Dnia 21.08.2014 o 12:00, Henrar napisał:

> ale nie do porównania z np. dragon age. Przepraszam, ale co? Twierdzisz, że Dragon Age Origins lub dwójka wyglądały lepiej na X360 od konsolowej wersji Wiedźmina 2? http://xboxoz360.files.wordpress.com/2012/05/the-witcher-2-enhanced-edition-xbox-360-screenshots-oxcgn-6.jpg - Wiedźmin 2 http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/105/1054054/dragon-age-origins-collectors-edition-20091210011239117.jpg - DA:O

Nie, w tym akapicie chodziło mi o generalną jakość gry (stąd słowo "słaby" a nie "brzydki" - patrz sjp.pl oraz osobny akapit). Choć ogólnie uważam, że tak Dragon Age 2 wyglądał lepiej od Wiedźmina 2 na xboxie. A już zupełnie graficznie zmiażdżył go Skyrim, który przy otwartym świecie powinien wyglądać dużo gorzej.

wolverine
Gramowicz
21/08/2014 12:43

Widzę że ostatnio dzień bez skopania CDP to dzień stracony :)A nie uważacie że to wina słabych konsol ?Tak z ciekawości zapytam- zapewne wszyscy którzy tutaj krzyczą, mają TV Full HD i wiedza z jaka jest optymalna odległość przy danej przekątnej aby cieszyć oko odpowiednią rozdzielczością ekranu :)Ja wiem że 1080p to magiczne zestawienie cyferki z literką i dla wielu główny wyznacznik jakości, ale może poczekajmy do premiery ? Jeżeli po premierze okaże się że to co widać na ekranie jest super, to będziecie dalej dla zasady narzekać na "cyferki" czy cieszyć się grą ?Oj będą wewnętrzne bitwy pomiędzy oczami które przekonują, że to co widza jest ładne, a świadomością która mówi ale przecież to nie 1080p, to nie może być ładne :)

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 12:15
Dnia 21.08.2014 o 09:44, Shaddon napisał:

A ja nadal nie rozumiem, czemu ktoś miałby chcieć grać w jedną z najładniejszych gier w historii na sprzęcie, który nigdy w życiu nie będzie w stanie pokazać pełni jej piękna. Nie ma znaczenia, czy będziecie mieć te "full hd", czy nie, bo i tak dostaniecie grę skrojoną na miarę niewielkich możliwości sprzętowych obecnej generacji konsol. I nie, nie chcę was w żaden sposób obrazić, po prostu stwierdzam fakt, który oczywisty jest dla każdego, kto nie dał się porwać PR-owemu potokowi bzdur - zarówno PS4 jak i X-Box One były przestarzałe w dniu swej premiery i nie należy oczekiwać po nich cudów, a raczej tego, że będą hamować rozwój grafiki niemal równie skutecznie jak PS3 oraz X-Box 360 do tej pory.

Będą tak przestarzałe, że w dniu premiery ich grafika ma odpowiadać ustawienią wysokim na PC. Ciekawe ilu graczy PC osiągnie taką jakość grafiki i płynną rozgrywkę? Sądzę, że nieliczni. Konsole zawsze mialy to do siebie, że gra była optymalizowana pod konkretny sprzęt i gracz PC z podobnymi, a nawet trochę lepszymi bebechami, nie osiągnie takiego efektu na swoim piecu, co ma gra na konsoli.I nie, nie mam ani x1, ani PS4, że ich tak bronię, a w Wiedźmina 3 będę grał na PC, ale zdaję sobie sprawę, że będzie to co najwyżej mid w 30-40 fps, przy okazji nie jest pewne czy będzie to 1080p czy trochę niższa rozdzielczość. Być może nawet lekko obniżę rozdzielczość by bardziej cieszyć się szczegółowością grafiki. Redzi nigdy nie byli mistrzami optymalizacji, a jeszcze jak robią świat większy od Skyrima, to już w ogóle może być katastrofa. Pożyjemy, zobaczymy, ale nie sądzę, że nawet 60-70% graczy osiągnie na swoich PC, to co będzie oferowała gra na konsolach.

Dnia 21.08.2014 o 09:44, Shaddon napisał:

"dosyć ładnie" :-) wiem, że obecnie kolejki do okulisty są długie... ale jednak polecałbym się wybrać, zanim zaczniesz wypisywać swoje typowe farmazony na publicznym forum W porównaniu do innych gier wiesiek 2 na xboxie był słaby (na pc w sumie też), fakt chodził bez absolutnie żadnych ścin, ale poza tym nie oferował zbyt wiele. Owszem nie jest to tak słaba gra jak riseny od 2 w górę, ale nie do porównania z np. dragon age.

Akurat Dragon Age to jeszcze gorzej od Wiedźmina wyglądał na xboxie, a to, że wszędzie widziało się to samo, wszystko tak samo wyglądało, tylko potęgowało ten efekt ;) Ale zgodzę się, że było wiele gier na x360 ładniejszych od W2. Może mnie ktoś wyśmieje, ale dla mnie lepiej wyglądał nawet AC2, a świat miał ''bardziej otrawty'' od Wiedźmina.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 12:00
Dnia 21.08.2014 o 11:39, DonOskar napisał:

ale nie do porównania z np. dragon age.

Przepraszam, ale co?Twierdzisz, że Dragon Age Origins lub dwójka wyglądały lepiej na X360 od konsolowej wersji Wiedźmina 2? http://xboxoz360.files.wordpress.com/2012/05/the-witcher-2-enhanced-edition-xbox-360-screenshots-oxcgn-6.jpg - Wiedźmin 2 http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/105/1054054/dragon-age-origins-collectors-edition-20091210011239117.jpg - DA:O

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 11:39
Dnia 21.08.2014 o 07:39, Numenpl napisał:

> /cut/> optymalizować, dlatego nigdy nie powstają tam gry pokroju Gothica 3. Akurat wiedźmin 2 na X360 wygląda dosyć ładnie w porównaniu z wieloma grami na xpudle więc nie chrzań bzdur że grafika była odpychająca.

"dosyć ładnie" :-) wiem, że obecnie kolejki do okulisty są długie... ale jednak polecałbym się wybrać, zanim zaczniesz wypisywać swoje typowe farmazony na publicznym forumW porównaniu do innych gier wiesiek 2 na xboxie był słaby (na pc w sumie też), fakt chodził bez absolutnie żadnych ścin, ale poza tym nie oferował zbyt wiele. Owszem nie jest to tak słaba gra jak riseny od 2 w górę, ale nie do porównania z np. dragon age.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 11:12

To ja nawet na moim 4 letnim kompie dam uciągnę więcej klatek w wyższej rozdzielczości ach ta nowa generacja konsol :)

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:55
Dnia 21.08.2014 o 10:27, Oscar_Oks napisał:

do wszystkich... (wstawcie sobie dowolną inwektywę), którzy piszą o zacinakch w gameplayu... zerknijcie proszę w górę ekranu i tam ukarze wam się nieco niewyraźny, ale jednak napis: WORK IN PROGRESS. zaś do konsolowych braci w wierze... no cóż, współczuję Wam, ale CDP porwało się na grę monumentalną (co, jestem przekonany im wyjdzie) i Wasz sprzęt, który, powiedzmy sobie szczerze, technologią z kosmosu nie grzeszy, po prostu nie pociągnie. chciałbym, żeby mógł, ale ni cholery się nie da. sam czekam na nową serię kart nVidii i mam na to już odłożone pieniądze, bo chcę przy W3 odpaść, a nie tylko w niego zagrać. ale przy komponentach rzędu serii 480, mysz słonia nie urodzi.

tylko że tam jest hd 7850 więc w sumie dosyć mocna grafika która ciągnie wszystko na wysokich detalach w full hd na dzień dzisiejszy ;p

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:48

Najpierw sojusz z Microsoftem, teraz to... Jeśli rozdzielczość na PS4 będzie taka sama jak na Xbox One (zaniżona) to pozwoli mi to stwierdzić, że taką decyzję podał im ktoś z Microsoftu, w związku z czym mimo iż to rodzimy wydawca to za grę podziękuję.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:27

do wszystkich... (wstawcie sobie dowolną inwektywę), którzy piszą o zacinakch w gameplayu... zerknijcie proszę w górę ekranu i tam ukarze wam się nieco niewyraźny, ale jednak napis: WORK IN PROGRESS.zaś do konsolowych braci w wierze... no cóż, współczuję Wam, ale CDP porwało się na grę monumentalną (co, jestem przekonany im wyjdzie) i Wasz sprzęt, który, powiedzmy sobie szczerze, technologią z kosmosu nie grzeszy, po prostu nie pociągnie. chciałbym, żeby mógł, ale ni cholery się nie da. sam czekam na nową serię kart nVidii i mam na to już odłożone pieniądze, bo chcę przy W3 odpaść, a nie tylko w niego zagrać. ale przy komponentach rzędu serii 480, mysz słonia nie urodzi.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:21

Henrar problem w tym ,że autor wpisu sam się pyta czy to prawda i teraz dostajemy wieści od samego CDPR że prawdopodobnie gra nie będzie na konsolach w 1080p więc ten wpis nic nie potwierdza.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:19

Ja tu widzę to, co na screenie.

/old_forum/2014_34/20140821101932.jpg" class="ipsAttachLink ipsAttachLink_image">/old_forum/2014_34/20140821101932_m.jpg" class="ipsImage ipsImage_thumbnailed" alt="20140821101932">

Kafar
Gramowicz
21/08/2014 10:17
Dnia 21.08.2014 o 09:44, Shaddon napisał:

A ja nadal nie rozumiem, czemu ktoś miałby chcieć grać w jedną z najładniejszych gier w historii na sprzęcie,

Tu pojechałeś bzdurami ostro ;) ale rozumiem Fanboy wiedzmina, bo polskie itp. itd. i rózne inne tego rodzaju bzdury ;P

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 10:00
Dnia 21.08.2014 o 09:19, Henrar napisał:

https://twitter.com/MackDoughal/status/479914762936274944 PS4 w 1080p. Move along.

Ja tam widzę: "But we anticipate being able to do 1080p on PS4 a little bit easier than on the Xbox."

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 09:49
Dnia 21.08.2014 o 09:19, Henrar napisał:

https://twitter.com/MackDoughal/status/479914762936274944 PS4 w 1080p. Move along.

hmmm http://www.worldsfactory.net/2014/08/20/the-witcher-3-probably-not-1080p-on-consolesWszędzie różne informacje

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 09:44

A ja nadal nie rozumiem, czemu ktoś miałby chcieć grać w jedną z najładniejszych gier w historii na sprzęcie, który nigdy w życiu nie będzie w stanie pokazać pełni jej piękna. Nie ma znaczenia, czy będziecie mieć te "full hd", czy nie, bo i tak dostaniecie grę skrojoną na miarę niewielkich możliwości sprzętowych obecnej generacji konsol. I nie, nie chcę was w żaden sposób obrazić, po prostu stwierdzam fakt, który oczywisty jest dla każdego, kto nie dał się porwać PR-owemu potokowi bzdur - zarówno PS4 jak i X-Box One były przestarzałe w dniu swej premiery i nie należy oczekiwać po nich cudów, a raczej tego, że będą hamować rozwój grafiki niemal równie skutecznie jak PS3 oraz X-Box 360 do tej pory.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 09:31

Ale zauważ, że to mówili w czerwcu. Teraz zmienili zdanie.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 09:19

https://twitter.com/MackDoughal/status/479914762936274944PS4 w 1080p. Move along.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 07:39
Dnia 21.08.2014 o 05:15, DonOskar napisał:

Optymalizacja wiedźmina na PC to jedno, ale na konsolach to co innego. W2 dla tego przykładu był wręcz okrutnie brzydki na Xboxie, poniżej krytyki jeśliby porównać z innymi grami na tę konsolę. Programowanie na PC jest prostsze bo masz gdzieś optymalizację. Jednym pójdzie innym nie. Jedni będą płakać że się zacina, inni nie będą bo są przyzwyczajeni a jeszcze inni mają komputery za 10k z titanami w sli. Na konsolach z kolei trzeba umieć optymalizować, dlatego nigdy nie powstają tam gry pokroju Gothica 3.

Akurat wiedźmin 2 na X360 wygląda dosyć ładnie w porównaniu z wieloma grami na xpudle więc nie chrzań bzdur że grafika była odpychająca.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 05:15

> Mnie zastanawiają bardziej te teksty jaka to optymalizacja W1 i W2 była do bani skoro> mam obie i wiem jak to było.>> W Wiedźmina 1 można było spokojnie pograc na(ta to mój poprzedni piec) celeronie northwood> 2,66 Ghz, 768 MB DDR1 RAM oraz GF 6600 128MB DDR2 128bit na 1024x768 na low(nie totalne> low) detalach.>> W Wiedźmina 2 spokojnie w 1080p na med-high detalach na Phenom X3 720 2,8 Ghz, 4 GB 1066> mhz DDR2 RAM i HD4830 512MB GDDR3 256 bit -> po zmianie karty graficznej (stara padła)> na HD 6770 1GB GDDR5 128 bit high detale.>> Więc jak ktoś mi powie że W1 i W2 miały zrypaną optymalizację to ja się pytam co za złom> ta osoba ma, że tak mu kiepsko działa?>Optymalizacja wiedźmina na PC to jedno, ale na konsolach to co innego. W2 dla tego przykładu był wręcz okrutnie brzydki na Xboxie, poniżej krytyki jeśliby porównać z innymi grami na tę konsolę. Programowanie na PC jest prostsze bo masz gdzieś optymalizację. Jednym pójdzie innym nie. Jedni będą płakać że się zacina, inni nie będą bo są przyzwyczajeni a jeszcze inni mają komputery za 10k z titanami w sli. Na konsolach z kolei trzeba umieć optymalizować, dlatego nigdy nie powstają tam gry pokroju Gothica 3.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 05:03

A w Polsce się spierają co będzie lepsze Wiedźmin czy Dragon Age. :-) Ale spokojnie, mnie wystarczy jak zatrzymana zostanie tendencja spadkowa po drugiej części. A poczekajcie jeszcze kilka lat, aż chłopaczki z CDP nauczą się porządnie programować, to i będą robili gry w 1080p, tak jak praktycznie wszyscy inni robiący gry na PS4.Prawdę powiedziawszy to rozdzielczość to ostatnia rzecz jaka mnie interesuje. Infamous na telewizorze HD wygląda lepiej niż wszystko w co grałem na PC w fullHD i ustawieniach ultra (a grałem w dużo). Bardziej martwiłbym się o rzeczywistą jakość tej gry.

MBi
Gramowicz
21/08/2014 03:23

> Dopóki gra na PC nie będzie watch_dogsowana to nie obchodzi mnie czy na konsolach chodzi> w 1080p, 720p czy 144p. Ludzie kupili ten szmelc i myślą, że to prawdziwy demon wydajności.> Większych bajek nie dało się im wcisnąć.Racja, co za różnica jaki sprzęt, konsola czy PC, przy skopanej optymalizacji każdy program/gra będzie mulić.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 00:58
Dnia 21.08.2014 o 00:46, Juri_gag napisał:

Przecież ps4 ma hd 7850, jeśli 1080p @ 30 fps nie jest wykonalne nawet po obniżeniu tej jakości grafiki no to rzeczywiście ktoś musiał nieźle posmarować

Nie ma nic niezwykłego w tym by jakaś gra po premierze była niemożliwa do uruchomienia w max. detalach na maszynach poniżej 6000 zł (choćby Crysis, Metro, nawet Stalker porażał wymaganiami, Wiedźmin 2 po włączeniu ubersamplingu i sporo innych tytułów). Zwłaszcza że GPU to nie wszystko - warto pamiętać że CPU w PS4/Xbox One prawdopodobnie zrównuje się mocą obliczeniową z jakimś Celeronem G za 150 zł a PC-ty do grania jednak nierzadko mają Core i7 taktowane 3.5-4 GHz które są kilka razy szybsze, dochodzi jeszcze choćby zużycie RAM-u itd... Więc 1080p @ 30 fps to może być całkiem niezły wynik zwłaszcza że ta gra na pierwszych pokazach potrafiła od ręki zadusić GTX780Ti po włączeniu "realistycznego futra".Ot, byleby ten tytuł płynnie działał na jakimś współczesnym PC-cie nieźle przy tym wyglądając (i to raczej nieważne czy to będzie się nazywało low czy medium) i podobnie było na konsolach. A że nie ruszy na nich w "max" i 120 fps? Cóż, fanatycy z 2-3 kartami graficznymi i sześciordzeniowymi 7-4930k to też pewna nisza ;)

Khalid
Gramowicz
21/08/2014 00:49

Co za marudzenie. Wiadomo, że na konsolach nie uzyskamy takich parametrów jak na komputerach PC. Dla CD-P RED konsole to tylko problem z którym muszą sobie jednak poradzić ze względu na większą sprzedaż i dotarcie do każdego klienta. Nie bez powodu mówi się że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Potem ludzie dziwią się, że gra nie spełnia oczekiwań, ale pomyślcie że taki Wiedźmin mimo iż ma potencjał musi być optymalizowany tak żeby ruszył na słabym sprzęcie.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 00:46

Przecież ps4 ma hd 7850, jeśli 1080p @ 30 fps nie jest wykonalne nawet po obniżeniu tej jakości grafiki no to rzeczywiście ktoś musiał nieźle posmarować

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 00:29

> Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się> w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak> teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać> rozwoju w tej branży.Idź się garbić przed swoim komputerkiem, zobaczymy jak będziesz śpiewał gdy się okaże, że będziesz miał pokaz slajdów na swoim Personal Crapie. Śmiać mi się chce z takich dzieci. My będziemy się cieszyc grą a tacy jak ty będą się bawić suwakami graficznymi żeby móc jakoś pograć, nie mogę się też doczekać gwarantowanych lamentów na forach, że gra źle działa i jest słabo zoptymalizowana :DNo i powodzenia w granie w rewelacyjne exy konsolowe, Będziesz się przysłowiowo ślinił z jęzorem przy szybie, bo lepiej wydać więcej na samą kartę graficzną dla niezauważalnych bajerów graficznych niż cieszyć się wygodą i dopracowanymi grami.... Betonu pecetowego nie da się jednak zrozumieć.

Usunięty
Usunięty
21/08/2014 00:06

Postawili sobie wysoką poprzeczkę więc jeśli jej nie zrealizują to będzie kiszka wielka. Podobno na konsolach ogólnie jest problem z FullHD więc może to nie będzie jedyna gra z takimi problemami.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 23:25

Nie wspominając już o samych konsolach jakie są, to Redzi sobie naprawdę lecą ostatnio w kulki.Ja się pytam gdzie jest ta równość?Po dwóch miesiącach gdzie wyczerpały się EK, to nagle wyjeżdżają z zapowiedzą, że w edycji xboxa będziemy mieli jeszcze dwie talie kart, mapę i coś tam jeszcze(dokładnie nie pamiętam).Nie.Nie chodzi mi o samą zawartość, że nie przeżyłbym bez tego.Chodzi o sam fakt.Teraz wyjeżdżają z tym, że na PS4 będzie taki sam poziom graficzny i rozdziałka jak na klocku...ale jak?Przecież PS4 jest nawet sporo mocniejszym sprzętem od xklocka.Jakoś mi się nie chce wierzyć, że Microsoft nie maczał w tym palców, tak jak to rzekomo było z Ubi i słynnym okrojeniem grafiki na pc.Widać, że powoli wychodzą widły z worka(mam nadzieję, że się mylę).Zobaczymy jak dalej Redzi będą się sprawowali, bo powolutku wybierają się w tą odwrotną stronę! :/

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 23:03
Dnia 20.08.2014 o 22:35, Zgreed66 napisał:

Xbox - Grudzień 2005 PS 3 - Listopad 2006. Seria 8 Rozpoczęta przez GTS 768MB oraz GTX 320/640MB Listopad 2006.

Za rok premiery miałem na myśli +- ( w tym przypadku +) pól roku od listopada 2006, nie 2006. Ale faktycznie fatalna pomyłka bo na początku 2008 PS3 mogło spaść w okolice 1200-1400 wtedy robi się 800 złotych różnicy. Warto było sprawdzić faktury. Pomyłkę składam na karb zmian specyfikacji w ostatniej chwili i czekanie na nową serię procesorów. Ale przyznam jeszcze raz, głupia pomyłka która nie powinna mieć miejsca.W każdym razie 8800gt był odpowiednikiem konsol jako najbardziej opłacaly przedstawiciel 1 serii kart z zunifikowanymi jednostkami cieniującymi. Z 270/7870 jest o tyle łatwiej, że to ten sama architektura chipa wiec daleko szukać nie trzeba a sam skok między generacjami wydaje się jeszcze mniejszy niż ostatnio.I tak znam statystyki Steama (choć nie oddają całej prawdy, mam steama zainstalowanego na notebooku i netbooku na których nie gram w nic poważniejszego ale chce mieć kontakt z ludźmi z listy przyjaciół a pewnie nie jestem jedyny). I dlatego gdzieś tam wspomniałem, że granie na PC wymaga specyficznego klienta, który wie jak wykorzystać specyfikacje systemu z którego korzysta. Dla większości konsole są wystarczającym systemem nie dlatego, że rozdzielczość, detale czy framerate jest bez znaczenia, ale dlatego, że nie dla każdego są na tyle istotne, żeby zainteresować się platformą z której korzystają albo ryzykować kupienie szrota. Złożenie komputera za 1000$ który będzie sprawował się gorzej niż konsola nie jest wyjątkowo trudne.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 22:50

> Już bez przesady, takie PS4 można już dostać za 1400 zł - jak wprowadzą zmiany to pod> koniec roku lub w pierwszym kwartale następnego zakupimy sprzęt za 1200. Cena całej konsoli> odpowiada kwocie jaką wydamy na niezła kartę graficzną, po sprzęcie w tej klasie cenowej> nie ma się co spodziewać rewelacji - to jest sprzęt dla mas - on nie ma konkurować z> PC, o czym wszyscy zdają się zapominać.Też mi się zdaje, że część osób lubi o tym zapominać. O tym, że takie Ps2, mimo najlepszego wyniku w historii i absolutnej dominacji na lata, był kawałkiem średniego sprzętu (najsłabsza konsola, pominąwszy Dreamcasta). Szkoda, że wtedy modne nie były porównania ;)Jestem bardzo zadowolony z tej generacji, jeśli chodzi o stronę Sony. Dobry sprzęt za rozsądne pieniądze. Ps3 była i jest koszmarem(nie w sensie gier, a decyzji produkcyjnych). Tyle straconych pieniędzy. Sony co do jednego grosza roztrwoniło zarobek z poprzedniej generacji. Ken "Crazy" Kutaragi i jego 4D :DLubimy narzekać, listy z wielu czasopism, które przez lata uzbierałem świadczą, że lubimy to od dawna.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 22:35
Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

No niby tak. Co nie zmienia fakty, że sam chip w PS4 to okrojona wersja tego co na 270.

Co znaczy, że jak nie poleci na konsoli. Nie poleci też na 270. Bo różnica między nimi jest marginalna.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Dodatki Sony nawet jeśli mogą pozwolić na wyrównanie szans i przeskoczenie, to nie spowodują że nagle chip będzie dużo wydajniejszy.

Chip jest wydajny zawsze tak samo. Różnica polega na tym jak się go wykorzystuje.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

A zanim programiści nauczą się w pełni wykorzystywać architekturę, to miną 2-3 lata PC''towiec wymieni kartę > na kolejną za 169$ i sama czysta moc przebije to co programiści mogą osiągnąć spędzając tak istotne roboczogodziny nad optymalizacją

A potem płacz, że bloatware, że olewają PCtowców i w ogóle ;)Sprawdziłbym też statystyki steam :) http://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Cena zestawu w roku premiery konsol 400 złotych wyższa.

Xbox - Grudzień 2005PS 3 - Listopad 2006.Seria 8 Rozpoczęta przez GTS 768MB oraz GTX 320/640MB Listopad 2006.8800 GTS 320MB (szrot) Kosztował tysiaka.Kumpel na podrzędnego Core 2 Duo, 4GB ram i 8800 GTX 320MB wywalił chyba łącznie 3 kafle.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

Z R9 270 powinno być to samo. Sztuczki programistyczne są miłe i mogą dużo dać, ale fizycznych ograniczeń nie przeskoczą.

$$$ klienci też nie przeskoczą.

Dnia 20.08.2014 o 20:36, bVarador napisał:

R9 270 ty był tyko przykład sprzętu który pozwala osiągnąć efekty nie gorsze niż na konsolach nowej generacji i nie kosztuje majątku.

Reszta kompa w porównaniu z konsolą, już tak. A, żeby mieć lepiej trzeba swoje wyłożyć.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 22:04
Dnia 20.08.2014 o 21:27, kodi24 napisał:

Niemniej za 1600zł cudów wymagać nie należy. Czego nie odnoszę akurat do W3 bo tutaj ewidentnie coś mi śmierdzi;

1600-1800 w zależności od konsoli, bo bądźmy ze sobą szczerzy nie wiadomo jak to będzie z ceną X(b)one(d). Przy PS4 nie ma takich problemów, bo sony nie szło na siłe w bzdury mircosoftu i nintendo (mają touchpada ale jak twórcy chcą mogą olać i nie trzeba zmieniać pada).Co do APU - jedyny problem z wychwalaniem tego rozwiązania jest fakt że największe sukcesy odnosi na lini PC/Notebook/tablet. Bo już teraz jak się czyta gdzie jeden z wyżej położonych u microsoftu przyznaje że DX12 nie pomoże konsoli. Ba nawet na forach konsolowych zastanawiają się jakim cudem Tomb Raider na XBO nie może osiągnąć 1080p mimo że ma hd 7790 na pokładzie. A czemu, a no proste co z tego, że APU jak CPU nie wyrabia nawet po podkręceniu. W przypadku PS4 jeśli chodzi o gry 1080p jest o wiele spokojniej, ale prędzej czy później też pojawi się granica sprzętowa (a obecne konsole już mają problemy z grami których silniki powstały w czasie poprzedniej generacji)- tylko szkoda że konsola microsoftu już tym się boryka w niecały rok po premierze.

Renchar
Gramowicz
20/08/2014 21:50

> Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się> w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak> teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać> rozwoju w tej branży.Nikt nie broni wydawcom wydawać gier tylko na PC sami chcą wydawać na konsole a ty chlapiesz sam nie wiedząc co mówisz. Gdybyś sam robił gry i widział jak konsole się sprzedają, czyli bardzo dobrze to olał byś takich łepków jak ty co myślą o grafie i robił gry na konsolki by sporo zarobić.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:49
Dnia 20.08.2014 o 21:34, bVarador napisał:

:) Pożyjemy zobaczymy(...)

>Myślę, że warto uzbroić się w nieco cierpliwości ;) Marketingową papkę zostawmy pelikanom, mnie to już nie bawi od jakiegoś czasu. Martwię się tylko, że pozakulisowe zagrywki warte ciężkie pieniądze będą ten proces zakłócać, obym tylko majaczył ;pp

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:36

Jak dla mnie te wszystkie cyferki to pierdoły. Najważniejsze żeby gra była dobra.Oby tylko nie pogorszyli grafiki na ps4 do poziomu xone bo "ma być równo"...

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:34
Dnia 20.08.2014 o 21:27, kodi24 napisał:

To też pierwsza taka generacja, w której sprzęt jest tak elastyczny i przemyślany :-)

Na ile jest elastyczny okaże się jak się generacja będzie zamykać. To tak jak z gumą. Wydawać by się mogła super elastyczna, ale po roku wyschnie i może zacząć się kruszyć :) Pożyjemy zobaczymy, szkoda tylko że póki co jesteśmy karmieni różnymi PR''owymi idiotyzmami pokroju "30fps gives cinematic look" zamiast przyznania, że to tyle ile potrafimy na dzień dzisiejszy wyciągnąć ze sprzętu. Ludzie też płakali 6 lat temu, że GTA4 na PS3 działa w 640p i ma problemy z trzymaniem 30fps ale jednak przyznanie, że programowanie na Cella jest trudne było łatwiejsze do przełknięcia niż obecne wypieranie się problemu. Bo dawało nadzieję, że będzie lepiej. Koniec końców wyszło GTA5 które działało i wyglądało lepiej.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:34

> Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się> w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak> teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać> rozwoju w tej branży.Idź bądź trollem gdzie indziej -,-

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:27

To też pierwsza taka generacja, w której sprzęt jest tak elastyczny i przemyślany :-)Wszystko zależy od tego, jak deweloperzy do niego podejdą i ile uwagi mu poświęcą. APU tej klasy, podczepione do odpowiednio szerokiej szyny pamięci (z customowymi bibliotekami) może być naprawdę wydajne, wszystko będzie się kręcić wokół transferu danych między cpu a gpu i ich porządkowaniem. Jakkolwiek banalnie to brzmi, w klasycznym schemacie stanowi to niemałe upośledzenie materii, możliwość bezproblemowej wymiany komponentów w PC niesie za sobą pewne ograniczenia (które oczywiście można zniwelować siłowo). Zamkniętej architekturze powinno to wyjść na dobre, jestem niemal przekonany że kiedy ten moment nastąpi omawiane APU przeskoczy swoją grupę sprzętową.Niemniej za 1600zł cudów wymagać nie należy. Czego nie odnoszę akurat do W3 bo tutaj ewidentnie coś mi śmierdzi;

Kafar
Gramowicz
20/08/2014 21:26
Dnia 20.08.2014 o 21:03, Morrdin napisał:

No niestety im bliżej W3 tym coraz gorsze mam przeczucia . Zwłaszcza że gameplay''e wyglądają mi co najwyżej średnio

No mnie niestety też jakoś gameplaya zniechęcają więc postanowiłem od teraz ich unikać. CDP nigdy jakoś nie potrafiło marketingowo dobierać materiałów ani pomysłów.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:24

Bo lokacja dość ciemna i generalnie w 3 kolorach. Odcieniach czarno-zielonego i pomarańczowego jeśli zapalone były pochodnie. Więc na mocno kompresowanych ciężko było płynność animacji oceniać. Ale można było poczytać w relacjach dziennikarzy, którzy widzieli to na żywo.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:03

No niestety im bliżej W3 tym coraz gorsze mam przeczucia . Zwłaszcza że gameplay''e wyglądają mi co najwyżej średnio

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 21:01

Oczywiście. Konsole kupujesz żeby nie martwić się o sprzęt i tylko wkładać płytę czy teraz ściągać grę. I mieć spokój do kolejnej generacji. PC wymaga trochę innego podejścia i większego zaangażowania po stronie użytkownika, ale też w zamian daje inne - większe ;) - możliwości. To tylko MS i Sony starają się nam w mawiać że ich sprzęt to cud techniki korzystając z dawno nieaktualnych stereotypów, kiedy faktycznie nowa generacja dawała duży skok technologiczny. A to już już nie czasy PS One i PS2.@Shinigami Np. Tak tylko chciałem zaznaczyć, bo konieczność kupowania komponentów do PC za 1000+ to mit konsol owców który lubią powtarzać licząc że połowa ceny najdroższego sprzętu to średniak. Kiedy zwykle optymalną proporcje mocy do ceny oscylują w okolicach 150-180$.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:58
Dnia 20.08.2014 o 19:39, bVarador napisał:

Dobry żart. Połowa tej kwoty jest potrzebna żeby odpalić dowolną wydaną grę nowej generacji w 1080p30+ w wysokich detalach.

Muszę przyznać, że Ci wyszło. Pisałem tylko o karcie graficznej - bo tyle kosztuje taka która swobodnie uciągnie gry na detalach oferowanych przez konsolę i jeszcze zostanie spory zapas. Z tym, postawienie karty graficznej na stole raczej odpalaniu gier nie służy :D

Dnia 20.08.2014 o 19:39, bVarador napisał:

Chcesz bronić opłacalności konsol ok, ale nie kosztem oszustów w drugą stronę.

Niczego nie chce bronić, bo konsole to dla mnie sprzęt drugiej kategorii - są jednak opłacalne jak cholera - nie ma co negować rzeczywistości.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:54

W procesie napędzania technologicznego rozwoju ważne jest zarówno forsowanie nowych jak i wykorzystywanie obecnych. Nie po to kupujesz konsolę by coś w niej wymieniać za parę lat więc "programistyczne sztuczki" mają sens. Niech będzie, że w środowisku PC technologie są rozwijane zaś w środowisku konsol- utylizowane. Mnie taka równowaga odpowiada. Oczywiście dopóki z jakichś dziwnych powodów nie zostaje zachwiana ;p

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:53
Dnia 20.08.2014 o 20:51, bVarador napisał:

To samo było z Wiedźminem 2 i prezentacjami lochu z prologu. A koniec końców nie było źle.

Nie pamietam tego. Nie ma co gdybac, pozyjemy zobaczymy. Mi az tak na tej grze nie zalezy, mam w sumie dobrego pieca ale nie chce mi sie siedziec przy myszce i klawiaturze, wiec jak skopia Wieska na konsole to po prostu sobie ta gre odpuszcze.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:51
Dnia 20.08.2014 o 20:47, Cykada85 napisał:

Zobaczymy jakie wymagania beda na PC i czy nie bedzie cielo mimo wszystko. Bo jak narazie nawet ich prezentacje slabo wypadaja pod wzgledem optymalizacji.

To samo było z Wiedźminem 2 i prezentacjami lochu z prologu. A koniec końców nie było źle.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:47
Dnia 20.08.2014 o 20:36, Reyer napisał:

To nie są przypadkiem te konsole co ludzie wybierali argumentując, że chcą grać na swoich dużych telewizorach ileśdziesiąttam-calowych zamiast na małym monitorze? Miłej zabawy w takim razie, mam nadzieję, że piksele o wielkości znaczków pocztowych nie będą wam przeszkadzać :)

Zobaczymy jakie wymagania beda na PC i czy nie bedzie cielo mimo wszystko. Bo jak narazie nawet ich prezentacje slabo wypadaja pod wzgledem optymalizacji. A jak nic nie wymysla to gra nie bedzie tak super wygladala w dniu premiery jak na filmikach. Jak dla mnie to przerosly ich ambicje, czego sie spodziewalem w momencie kiedy pierwszy raz przeczytalem ze gra ma byc wieksza od Skyrima.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:47

Do przewidzenia było aczkolwiek szkoda, liczyłem na 1080p niech się każdy cieszy rozgrywką najwyższej jakości, a tak tylko PC''ty będą 1080p miały ;(

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:36

Masz rację, nie będą ;)

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:36
Dnia 20.08.2014 o 20:24, Zgreed66 napisał:

W xbone/ps4 jest seria 6? Czy jak? Wiesz, że R270 to tylko rebrand?

No niby tak. Co nie zmienia fakty, że sam chip w PS4 to okrojona wersja tego co na 270. Dodatki Sony nawet jeśli mogą pozwolić na wyrównanie szans i przeskoczenie, to nie spowodują że nagle chip będzie dużo wydajniejszy. A zanim programiści nauczą się w pełni wykorzystywać architekturę, to miną 2-3 lata PC''towiec wymieni kartę na kolejną za 169$ i sama czysta moc przebije to co programiści mogą osiągnąć spędzając tak istotne roboczogodziny nad optymalizacją.Ten R9 270 wydaje się być takim odpowiednikiem 880gt 512 poprzedniej generacji. Jeśli ktoś to do C2D taktowanego przynajmniej 3Ghz to mógł zagrać w każdy tytuł w tych samych albo wyższych detalach co na X360/PS3. Cena zestawu w roku premiery konsol 400 złotych wyższa. Z R9 270 powinno być to samo. Sztuczki programistyczne są miłe i mogą dużo dać, ale fizycznych ograniczeń nie przeskoczą.

Dnia 20.08.2014 o 20:24, Zgreed66 napisał:

> Ale pewnie, to wszystko wina MS i XOne, że PS4 nie może pokazać pazurów :D Jak PS4 nie pokaże pazurów, tym bardziej R270.

R9 270 ty był tyko przykład sprzętu który pozwala osiągnąć efekty nie gorsze niż na konsolach nowej generacji i nie kosztuje majątku.

Reyer
Gramowicz
20/08/2014 20:36

To nie są przypadkiem te konsole co ludzie wybierali argumentując, że chcą grać na swoich dużych telewizorach ileśdziesiąttam-calowych zamiast na małym monitorze?Miłej zabawy w takim razie, mam nadzieję, że piksele o wielkości znaczków pocztowych nie będą wam przeszkadzać :)

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:31

Jesli bedzie 720p i jeszcze w dodatku 30 fps to po prostu smiech na sali, napewno wtedy tego nie kupie. Juz wczesniej pisalem ze takie cos bedzie to nikt nie wierzyl. Jak dla mnie to zwykly brak umiejetnosci tworzenia gry na konsole, tlumaczenie ze Wiedzmin jest zbyt ladny jest zalosne.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:29

Możliwości pełnego wykorzystania gpu z ps4 są o tyle większe (przez zastosowanie większej liczby jednostek asynchronicznego przeliczania), że w praktyce powinien być szybszy przez znakomitą większość czasu. Pod warunkiem, że otrzyma kod rozpisany indywidualnie pod potrzeby tej konkretnej platformy, a to wciąż czasochłonne i potwornie kosztowne. Dlatego przez jakiś czas będzie się żywić prymitywnym szajsem, który jest bardziej osiągalny i często najsensowniejszy w użyciu;

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:29

To było wiadome od samego początku premiery starych konsol.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:24
Dnia 20.08.2014 o 20:18, bVarador napisał:

A to ciekawe skoro sam chip graficzny jest do tego samego producenta, do tego generację starszy i z niższymi zegarami.

W xbone/ps4 jest seria 6? Czy jak? Wiesz, że R270 to tylko rebrand?

Dnia 20.08.2014 o 20:18, bVarador napisał:

Ale pewnie, to wszystko wina MS i XOne, że PS4 nie może pokazać pazurów :D

Jak PS4 nie pokaże pazurów, tym bardziej R270.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:18
Dnia 20.08.2014 o 20:12, kodi24 napisał:

@bVarador: Ps4 zmłóciłoby taką kartę bez litości, niestety multiplatformowa polityka wciskania ludziom kalafiorów na to nie pozwoli. Tylko first-party;

A to ciekawe skoro sam chip graficzny jest do tego samego producenta, do tego generację starszy i z niższymi zegarami. Ale pewnie, to wszystko wina MS i XOne, że PS4 nie może pokazać pazurów :D

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:12

Jeśli to wymuszone przez MS parity to pocałujcie mnie w dupę. Jakoś wcześniej nie mieliście takich wątpliwości, pod znakiem zapytania stała jedynie wersja na XO, z którą ponoć robiliście wszystko żeby odpowiadała jakościowo wydaniu na mocniejszy sprzęt. Mniemam że nie wyrobiła. Co się więc stało z tą drugą wersją?Jeśli wyjdą z tego cyrki CDP pokryje się brązem;@bVarador: Ps4 zmłóciłoby taką kartę bez litości, niestety multiplatformowa polityka wciskania ludziom kalafiorów na to nie pozwoli. Tylko first-party;

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:10

W2 miała kiepską optymalizację. Najpierw przez DRM, ale to można było "napirawić" exekiem z goga. Potem po wywaleniu letterboxa z 16:10 i 4:3, wydajność w rozdzielczościach korzystających z tych proporcji wzięła w łeb i była o 20 do czasem 50% słabsza niż odpowiednika 16:9.

ZuTheSkunk
Gramowicz
20/08/2014 20:08

Który to jest rok? 1995? Myślałby kto, że do tej pory 1080p, 30FPS/s i cud-miód grafika to będzie normalka, a nie nadal ekskluziw dla PeCetów.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:05

Pretensje do postu ignorując cytowany post który był podsawą jest głupie i bezpodstawne. Chodziło w tym przypadku o cenę karty graficznej, o której Shinigami stwierdził że niezła kosztuje tyle co konsola co jest olbrzymim nadużyciem kiedy R9 270 bije konsole w każdej grze która do tej pory wyszła.Może nie dość jasny był post po edycji, ale to uroki gram. Jeśli przez przypadek skasuje ci coś już nie dodasz jak czas minie.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 20:00

Mnie zastanawiają bardziej te teksty jaka to optymalizacja W1 i W2 była do bani skoro mam obie i wiem jak to było.W Wiedźmina 1 można było spokojnie pograc na(ta to mój poprzedni piec) celeronie northwood 2,66 Ghz, 768 MB DDR1 RAM oraz GF 6600 128MB DDR2 128bit na 1024x768 na low(nie totalne low) detalach.W Wiedźmina 2 spokojnie w 1080p na med-high detalach na Phenom X3 720 2,8 Ghz, 4 GB 1066 mhz DDR2 RAM i HD4830 512MB GDDR3 256 bit -> po zmianie karty graficznej (stara padła) na HD 6770 1GB GDDR5 128 bit high detale.Więc jak ktoś mi powie że W1 i W2 miały zrypaną optymalizację to ja się pytam co za złom ta osoba ma, że tak mu kiepsko działa?

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:59

Sprawdzam. Stworz mi prosze zestaw komputerowy za 700pln, ktory uciagnie mi dowolna gre AAA z PS4/XBonei podaj liste komponentow. Z checia sobie kupie takiego kompa.Dobrym zartem to jest wlasnie Twoje stwierdzenie.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:56

Jak coś nie będzie działać, ściągnie się 50 mega i gotowe.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:44

Work in progress. Cały czas teraz pracują nad optymalizacją.

saborcat-14
Gramowicz
20/08/2014 19:40

Hahahha.... dobra wystarczy tak na serio było do przewidzenia, jeśli 1080p nie będzie to niech chociaż zrobią porządne 30fps. Jak na razie to gameplaye które pokazują w niektórych miejsca się przycinają (spadek fps).

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:39

Dobry żart. Połowa tej kwoty jest potrzebna żeby odpalić dowolną wydaną grę nowej generacji w 1080p30+ w wysokich detalach. Chcesz bronić opłacalności konsol ok, ale nie kosztem oszustów w drugą stronę.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:36
Dnia 20.08.2014 o 19:27, niko888 napisał:

/..../ narzekać powinniśmy na MS i Sony, że za 2k dają konsole /.../

Już bez przesady, takie PS4 można już dostać za 1400 zł - jak wprowadzą zmiany to pod koniec roku lub w pierwszym kwartale następnego zakupimy sprzęt za 1200. Cena całej konsoli odpowiada kwocie jaką wydamy na niezła kartę graficzną, po sprzęcie w tej klasie cenowej nie ma się co spodziewać rewelacji - to jest sprzęt dla mas - on nie ma konkurować z PC, o czym wszyscy zdają się zapominać.

niko888
Gramowicz
20/08/2014 19:27

Wiedźmin 3 to jak na razie najpotężniejsza gra tej generacji, więc skąd te zdziwienie, że konsole nie dają rady, narzekać powinniśmy na MS i Sony, że za 2k dają konsole, które dławią się bardziej niż przeciętny PC. A 1080p pewnie, że łatwo osiągnąć robiąc gry z niewielkim światem do eksploracji i gry multi platformowe, które niby to na next geny są tworzone oddzielnie a w rzeczywistości mają tylko poprawione tekstury. W przypadku Wiedźmina mamy grę next-genową z krwi i kości, z dużym rozbudowanym światem, więc trzeba liczyć się z tym, że i wymagania tej gry są większe. Nie zdziwiłbym się także, jakby Assassin''s Creed Unity nie osiągnął 1080p chociaż znając Ubi zamiast zmniejszyć rozdzielczość zmniejszą jakość grafiki.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:24

Jak ktoś kupuje średni albo słaby komputer na rok przed zmianą generacji to tylko jego wina. ;) Granie na PC mimo swoich plusów nie jest dla każdego o czym zarówno fanboje pctów ale i konsol zapominają. Żeby nie przepłacać trzeba robić z głową. I tylko dwa momenty na które trzeba zwracać uwagę. Rok premiery nowych konsol i połowa ich żywotności. Wszystko co wychodzi pomiędzy jest tylko dla totalnych entuzjastów albo tych co z pieniędzmi się nie liczą.

naczelnyk
Gramowicz
20/08/2014 19:15

Zaraz po premierze rozpoczną się tradycyjne śpiewy PC: "mam kompa sprzed 2 lat i nie chce dobrze działać. WTF CDP!!!". Albo "wypas, gram na max detalach. Tylko niższy, dx, anizo*2, antyaliasing wyłączony i cienie na minimum! Ale śmiga, mówię wam!"

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:14

Jakiś czas temu pojawiły się plotki na temat ''równouprawnienia'' gier na obu platformach, jak widać informacje się sprawdziły. Ciekawe czy doprowadziły do tego ograniczone możliwości techniczne konsol, czy przelewy na konta. Choć pewnie się nie dowiemy :DZa dwa lata bardziej wymagające produkcje będą w 720p, więc w sumie nie ma się co dziwić. Szczególnie te tworzone z użyciem najnowszych technologii w których granicę w jakości grafiki oznacza zasobność portfela :P

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:07

Mówili ale ewidentnie [MS] sypną sałatą i nawet na PS4 nie będzie. Źle to wygląda.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 19:06

Czemu się tutaj dziwić, te konsole są prymitywne do tego stopnia, że nie powinny się w ogóle ukazywać. Być może pod koniec roku 2009 byłyby czymś na co warto spojrzeć, jednak teraz to plastikowy złom, który powinien stanąć obok zabawek z kiosku i nie wstrzymywać rozwoju w tej branży.

Arcling
Gramowicz
20/08/2014 19:06

Trudno oczekiwać cudów po konsolach, jako produktach masowych, które przecież nie mogą być zbyt drogie. Odpowiedniki tych kart z konsol na PC ledwo by uciągnęły dwójkę w maksymalnych ustawieniach, o płynnej rozgrywce nie wspominając. Na czymś muszą przyciąć, albo na rozdzielczości, albo redukując jeszcze bardziej jakieś efekty.

Kafar
Gramowicz
20/08/2014 19:05
Dnia 20.08.2014 o 18:36, Jeffero napisał:

Przecież już na E3 mówili, że gra chodzi na PS4 w 1080p i 30fps, a na X1 w 900p i 30fps. 1080p na X1 miało być tylko "kwestią dopracowania", a nie będzie nawet na PS4... MS widocznie dobrze sypnął kasą za to całe "równe" traktowanie obu konsol.

Oczywiście że tak. Nie po co m. dawał kasę na dodatki aby ich wersja była gorsza. Traktowanie równo graczy jest wtedy kiedy to "układowi" się opłaca ;)

Kafar
Gramowicz
20/08/2014 19:04

Dnia 20.08.2014 o 18:45, golic napisał:

Mi tam akurat to wisi, bo konsole mam od grania, niemniej jednak pierwszy raz w histori elektronicznej rozrywki dostajemy najpotężniejsze konsole które na starcie idą na kompromisy.

Każda konsola na starcie szła na kompromisy tylko że tyle o tym nie mówiono. Teraz jest trend że developerzy zamiast robić gry gadają jakie to one są super i technologicznie WOW.

Kafar
Gramowicz
20/08/2014 19:00

Marcin Iwiński chyba znów przeholował z zapowiedziami ;D Pewnie wersja na PS4 działała w 1080p ale przecież wszyscy gracze są równi więc i rozdziałkę zmniejszą do 900 taka jak na XBOX. Chyba nie sądzicie że na PARTNERA konsole wypuścili by lepszy gorszy produkt prawda?

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:58

Ma na myśli chyba tylko wersję na XBone (biorąc pod uwagę ten ich "partnerski deal" nie będzie przecież mówił o tej konsoli jako o tej słabszej), już dawno mówili że przynajmniej na PS4 będzie 1080p.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:56

Wiedźmin nie będzie działał w 1080/30 na odpowiedniku gtx480 z obniżonymi zegarami, szok i niedowierzanie.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:53

Z tego się już kabaret pomału robi :]Ale pewne jest, ze potrzebujemy 30 klatek/s. Zaszaleli burżuje :)

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:52

> Kazdy inteligentny musi sobie teraz odpowiedziec na pytanie CZEMU nie mozecie napisac> prosto z mostu czy bedzie czy nie bedzie 1080p i na jakiej konsoli.Nie mogą powiedzieć, bo im się szklana kula rozładowała.Dopóki gra na PC nie będzie watch_dogsowana to nie obchodzi mnie czy na konsolach chodzi w 1080p, 720p czy 144p. Ludzie kupili ten szmelc i myślą, że to prawdziwy demon wydajności. Większych bajek nie dało się im wcisnąć.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:48

Jeżeli damy radę z 1080p, nie ma problemu, ale nie jestem pewien, czy się nam to uda.Przestancie prosze byc finansowani przez MS. Prosze. Bo to sie juz robi zalosne. Oczywistym jest to, ze XBone nie da rady z 1080p (chyba, ze sie skasuje polowe efektow i obnizy jakosc tekstur, ale przeciez MS posmarowal byscie osiagneli takie same efekty ''bo chcemy traktowac wszystkich graczy tak samo''). Nie wiadomo nawet czy przy duzej liczbie efektow PS4 dalo by rade, ale, ze do tej pory malo gier NIE jest w 1080p na PS4 to raczej mozna byc spokojnym.Kazdy inteligentny musi sobie teraz odpowiedziec na pytanie CZEMU nie mozecie napisac prosto z mostu czy bedzie czy nie bedzie 1080p i na jakiej konsoli.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:45

Nieskazitelny CDP sie sypie. Mistrzami optymalizacji to oni nigdy nie byli (loadingi w jedynce, ogólne wymagania w dwójce).Kolejny tytuł z listy "developerzy nie dali rady na konsoli, najlepiej kupić na PC".Nie zmienia to faktu, że jesteśmy świadkiem zmiany w polityce korporacji podyktowanej tym co sie dzieje na świecie. Kiedyś konsole kosztowały zauważalnie więcej, teraz wszystko musi zmieścić się w 400 USD/EUR inaczej klientela nie kupi. Uniwersalne i tanie podzespoły, wygodna architektura i przychód już w etapie 1 roku.Mi tam akurat to wisi, bo konsole mam od grania, niemniej jednak pierwszy raz w histori elektronicznej rozrywki dostajemy najpotężniejsze konsole które na starcie idą na kompromisy.Ktoś pamięta GRAW na X360? Jak wyglądał? Jak wykastrowany był później port na PC? Jak jest teraz nietrudno zauważyć.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:38

Do przewidzenia to było. Przynajmniej względem XOne.

Usunięty
Usunięty
20/08/2014 18:36

Przecież już na E3 mówili, że gra chodzi na PS4 w 1080p i 30fps, a na X1 w 900p i 30fps. 1080p na X1 miało być tylko "kwestią dopracowania", a nie będzie nawet na PS4...MS widocznie dobrze sypnął kasą za to całe "równe" traktowanie obu konsol.