Chris Roberts, twórca Wing Commandera i Star Citizen, chwali DX12 i Mantle

Robert Sawicki
2014/04/13 15:38
3
0

Rynek gier przeznaczonych na komputery osobiste ponownie staje się przyjazny samym twórcom, a przynajmniej tak wynika z wypowiedzi Chrisa Robertsa.

Chris Roberts, twórca Wing Commandera i Star Citizen, chwali DX12 i Mantle

Podczas panelu dyskusyjnego na PAX East, w sprawie DirectX 12 od Microsoftu i Mantle autorstwa AMD zabrał głos Chris Roberts, kojarzony do tej pory głównie z Wing Commanderem i powstającym właśnie Star Citizen. Chris jest zadowolony z rozwoju sytuacji, szczególnie że w przeciwieństwie do obecnych rozwiązań, Mantle i DirectX 12 pozwalają na sięgnięcie wgłąb komputera, wyciągając z niego znacznie więcej mocy niż miało to miejsce do tej pory. "(...) niezwykle frustrujące jest zajmowanie się naprawdę mocnym komputerem, na którym nie można uzyskać podobnej wydajności, co przy konsoli, głównie ze względu na system operacyjny, który zagarnia dla siebie sporo zasobów systemowych i niejako decyduje, jak wiele można wyciągnąć z danej maszyny" - powiedział Chris, który pochwalił oba rozwiązania za za możliwość efektywnego wykorzystania wielu rdzeni procesora.

GramTV przedstawia:

Jak twierdzi, w tej sprawie wiele się zmienia, dlatego też jest zadowolony z Mantle i zapowiedzi DirectX 12. Nieco inaczej sprawa ma się z potęgą obliczeń wykonywanych w chmurze, bo tutaj Chris wyraził już nieco wątpliwości. "Rozumiem korzyści płynące z chmury gdy mówimy o online, ale co do samego renderowania to myślę, że lepszym wyjściem jest robienie tego lokalnie". Przedstawił też swoją ciekawą wizję w przyszłości, w której będziemy nosić przy sobie konkretne miniaturowe komputery, które automatycznie będą się łączyć z monitorami, klawiaturami, telewizorami i kontrolerami obecnymi w pobliżu nas.

Rynek konsolowy przyciągał do tej pory developerów nie tylko ogromną bazą graczy, ale i łatwością obsługi i możliwością wyciśnięcia ostatnich soków z maszyn, których parametry sprawiłyby im trudności nawet z postawieniem niektórych systemów operacyjnych. Jeśli sytuacja będzie wyglądać podobnie na rynku PC-tów, to możemy spodziewać się wielu, ale to naprawdę wielu przyjemnych zapowiedzi na przestrzeni kilku najbliższych lat.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
13/04/2014 18:52

Tak na dobrą sprawę od wprowadzenia shaderów nie widziałem technologii która by mnie zachwyciła (ta woda w morrowindzie :S). Naprawdę miło było zobaczyć po raz pierwszy wspaniałą grę świateł w Doom 3 i pobawić się fizyką w HL2 - ale tak na dobrą sprawę większość gier które dzisiaj wychodzi (także AAA) często nie ma ani fizyki z HL2 ani cieni z Doom3. Static, static, static.Dlatego cieszą mnie inicjatywy takie jak Oculus Rift czy z zabawa z Voxelami w Landmark. Nowe DirectX już od lat nie przynoszą i zapewne już nie przyniosą doznań zapewniających opad szczęki. Trzeba powoli zacząć podążać innymi ścieżkami. Mają ode mnie plusa za przypomnienie sobie o wydajności. Nie mieli jednak w sumie wyboru spoglądając na ścianę przed którą dzisiaj stoją.

Usunięty
Usunięty
13/04/2014 18:31

Ciekawe ile mu zapłacili za pochwałę ;>. Tak swoją drogą DX 12 wprowadza tyle różnic co DX 10 między DX9 więc mizernie.Ehh geniusz ze mnie, zamiast edytować to dałem "odpowiedz" ... -.-. Brawo JA!

Usunięty
Usunięty
13/04/2014 18:30

Ciekawe ile mu zapłacili za pochwałę ;>.




Trwa Wczytywanie