Byli pracownicy Ubisoftu chcą odtworzyć całą Ziemię za pomocą dronów

Małgorzata Trzyna
2014/02/04 14:15

Byli twórcy Assassin’s Creed i Far Cry, Julien Cuny i Louis-Pierre Pharand założyli nowe studio, Pixyul. Ich celem jest stworzenie produkcji łączącej cechy gier akcji, RPG i survivalu, z wykorzystaniem dronów, które mają odtworzyć mapę całego świata.

Pomysł na odtworzenie otoczenia, wzorując się na rzeczywistości, nie jest nowy. Polska produkcja Get Even, autorstwa The Farm 51, została stworzona przy użyciu technologii, pozwalającej na zeskanowanie prawdziwych obiektów i postaci w 3D, by zapewnić jak najwierniejsze odtworzenie obrazu. Co innego jednak wybrane lokacje, co innego – odtworzenie całej planety.

- Wykorzystując niewielkie, cywilne drony, takie jak mini-dron eBee stworzony przez senseFly, partnera Pixyul, zamierzamy odtworzyć całą planetę, kilometr kwadratowy po kilometrze kwadratowym – mówi jeden z twórców projektu. – Te autonomiczne drony są wyposażone w małe, cyfrowe kamery HD i tworzą mapy otoczenia, robiąc tysiące zdjęć. Zdjęcia te są obrabiane przez oprogramowanie, które rekonstruuje środowisko gry w 3D. Dane i obiekty 3D składają się na środowisko gry, albo – mówiąc w kategoriach gier wideo – projekt poziomu.

- Świat ReRoll jest także ściśle powiązany z rzeczywistością. Reality System Sync (RSS) łączy prawdziwy świat z ReRoll. Doby trwają 24 godziny, jest cykl dnia i nocy, a czas zależy od tego, gdzie twój bohater się znajduje. Prawdziwe warunki pogodowe także połączone są z uniwersum gry... jeśli jest mróz i pada śnieg w rzeczywistości w miejscu, gdzie znajduje się Twój bohater, to w grze też tak będzie.

GramTV przedstawia:

Oczywiście, tak gigantyczny projekt nie powstanie od razu. Pixyul planuje zacząć od kilku mil kwadratowych, które nazwie Brick 1. Ta wczesna wersja ma zadebiutować dopiero w przyszłym roku. I choć cała Ziemia ostatecznie ma znaleźć się w grze, to nie wszystko zostanie odtworzone – np. bazy wojskowe czy terytoria, na których obowiązują prawne zakazy. Oceany, które zajmują 71% powierzchni planety, nie będą rekonstruowane w taki sam sposób, jak lądy – zostaną one stworzone proceduralnie.

Sama rozgrywka w ReRoll będzie polegała na eksplorowaniu, walce i wytwarzaniu przedmiotów. Postacie będą musiały jeść, odpoczywać, ćwiczyć, uczyć się i walczyć – robić wszystko, by przetrwać. Gra jest tworzona z myślą o single-playerze i trybie współpracy. Produkcja zmierza na PC, ale jeśli pojawi się taka możliwość, trafi także na inne platformy.

By odtworzyć powierzchnię Ziemi, twórcy muszą zainwestować ogromne pieniądze w wysyłanie dronów i potrzebują finansowego wsparcia od graczy. Ci, którzy dołożą swoje grosze do projektu, mogą liczyć na wyjątkowe modele postaci w grze, broń i pojazdy.

Komentarze
23
Madoc
Gramowicz
07/02/2014 15:43
Dnia 07.02.2014 o 10:22, rafi77 napisał:

Jeśli się uda, wielu ludzi przeniesie się do 3D już na zawsze. :)

Ja już jestem od jakiegoś czasu, polecam.

Madoc
Gramowicz
07/02/2014 15:43
Dnia 07.02.2014 o 10:22, rafi77 napisał:

Jeśli się uda, wielu ludzi przeniesie się do 3D już na zawsze. :)

Ja już jestem od jakiegoś czasu, polecam.

Vojtas
Gramowicz
07/02/2014 14:01

Jeśli ten projekt w ogóle zostanie zrealizowany, to będzie zbyt wiele białych plam, by można było mówić o sukcesie. Chiny, Kuba, Korea Północna, Rosja i wiele innych krajów nie pozwolą na tego typu szpiegowanie. Bo tak to właściwie trzeba nazwać. Generalnie twórcy proszą się o pozew zbiorowy ws. naruszenia prywatności czy wręcz szpiegostwa. O ile Google może sobie pozwolić, by wysupłać kasę na przekonanie wahających się władz, o tyle mały deweloper jest skazany na porażkę. Czym innym jest szczegółowe odtworzenie jakiegoś neutralnego terenu (np. terenu parku narodowego, pustyni, mniejszych miast i małych państw nastawionych na turystykę), o tyle nie widzę większych szans na realizację choćby 50% ambitnych planów. To wszystko dym w oczy.




Trwa Wczytywanie