Twórca gry ujawnia, że jej wczesna wersja cały czas zmaga się z licznymi problemami.
Twórca gry ujawnia, że jej wczesna wersja cały czas zmaga się z licznymi problemami.
Dean wytłumaczył, że obecnie cały czas trwają prace nad optymalizacją gry, przyspieszeniem jej działania i ulepszenia poszczególnych systemów. Samodzielny silnik stwarza dla DayZ znacznie większe możliwości niż ten, na którym działała ArmA, ale też wymaga od ekipy znacznie więcej pracy. Twórcy mają także problemy z udźwiękowieniem, który bardzo obciąża serwery gry - poradzenie sobie z tym to jedno z najważniejszych zadań, które trzeba wykonać przed wypuszczeniem wczesnej wersji gry.
Twórca DayZ ujawnił, że wczesna wersja gry będzie przeznaczona dla 10-20 graczy, znajdą się w niej nowe wersje zombie, a klient gry póki co działa dobrze choć zdarzają mu się spadki animacji. Pod tym ostatnim względem ekipa ma zresztą wygórowane oczekiwania - minimum 15 FPS w sytuacji, w której na mapie znajduje się 50 graczy, 2000 zombie i 25 000 przedmiotów.