Dlaczego Prey 2 zawisło w próżni? To pytanie z pewnością nurtuje fanów. Nieco światła na sprawę rzucają wyznania anonimowo wypowiadających się osób, które są związane z Human Head Studios.
Dlaczego Prey 2 zawisło w próżni? To pytanie z pewnością nurtuje fanów. Nieco światła na sprawę rzucają wyznania anonimowo wypowiadających się osób, które są związane z Human Head Studios.
- Bethesda odmówiła dalszego inwestowania w projekt i przestała wywiązywać się z obietnic - kontynuuje osoba zaznajomiona ze sprawą. Firma chciała jednocześnie, by w projekcie nanieść zmiany i zagwarantowała ekipie więcej czasu. Umowa ta miała jednak charakter ustny, więc firma nie musiała się z danego słowa wywiązać.
Kontrakt zawarty przez Human Head z Bethesdą nie dawał studiu żadnej alternatywy - jedynym tytułem, nad którym w myśl umowy wolno mu było pracować, było właśnie Prey 2. Aby nie siedzieć bezczynnie i zdobyć trochę funduszy, ekipa pomagała przy pracach nad Bioshock: Infinite i Defiance. Prey 2, jeśli miałby się kiedykolwiek ukazać, wymagał większego wsparcia finansowego, zwłaszcza, że Bethesda nie była zadowolona z jakości projektu, o czym pisano na łamach mediów branżowych.
Nastała więc sytuacja patowa - Human Head poprosiło o więcej pieniędzy, a Bethesda żądała wywiązania się z zapisów umowy w jej obecnym kształcie. Jak twierdzi informator, wydawca wyczuł słabość studia i uznał, że jest to dobry moment by zapędzić je do narożnika i wykupić. - Byliśmy jedną z nielicznych ekip, które mogły pracować z silnikiem id Tech 5 i usprawniać go. Oni chcieli nas kupić na śmieszną kwotę - wspomina. Zespół, zrażony kształtem dotychczasowej współpracy, nie chciał się jednak na takie rozwiązanie zgodzić. Tym bardziej, że ograniczałoby ono wolność tworzenia i zamykało drogi współpracy z innymi wydawcami.
W listopadzie 2011 roku produkcja Prey 2 została wstrzymana. Jeden z informatorów określił to mianem "strajku". Od tamtej pory obie strony rzadko się ze sobą komunikowały, a kiedy już dochodziło do negocjacji, były one ponoć jednostronne. - Studio przedstawiało rozsądne oferty, ale żadna z nich nie dała owoców. Przez cały 2012 rok nic się nie ruszyło - tłumaczy anonimowe źródło.
Bethesda postanowiła przeczekać Human Head. Umowa wygasła, wydawca odzyskał swoją grę bez wydawania jakichkolwiek pieniędzy, a studio mogło podążyć własną drogą. Obecnie pracuje podobno z innym wydawcą nad kolejną grą z otwartym światem. Informatorzy nie potrafili się natomiast odnieść do ostatnich rewelacji, jakoby produkcję Prey 2 przejęło Arkane Studios, studio, które stworzyło Dishonored.
A jak na całą sprawę reaguje Bethesda? Ogólnikowym komunikatem: "Jak już wcześniej informowaliśmy, przesunęliśmy premierę Prey 2 z uwagi na niesatysfakcjonujące postępy w produkcji. Gra nie spełniała naszych standardów jakościowych. Poza tym, nie mamy żadnych nowych wieści do zakomunikowania". Gracze, którzy oczekują na premierę Prey 2, muszą się zatem najwyraźniej uzbroić w spore pokłady cierpliwości.
Niedawno na naszych łamach cytowaliśmy wypowiedź jednego z byłych pracowników Human Head Studios, który twierdzi, że Prey 2 było niemal gotowe.