Frostbite 3.0 nie dla Nintendo Wii U

Paweł Pochowski
2013/03/30 15:40

Silnik stworzony przez EA DICE - Frostbite 3.0 - nie będzie wspierał Nintendo Wii U, ujawnił podczas wywiadu dla Eurogamera Patrick Bach, producent wykonawczy marki Battlefield

Frostbite 3.0 nie dla Nintendo Wii U

- Aktualnie nasz silnik Frostbite nie wspiera platformy Nintendo Wii U - powiedział Bach podczas wywiadu, tłumacząc jednocześnie, że firma nie ma zamiaru obniżać jakości swoich produkcji poniżej poziomu platform o niskiej wydajności. I miał tutaj na myśli PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Póki co platformą docelową dla Battlefield 4 jest PC, a oprócz PS3 i X360 gra ukaże się także na PlayStation 4.

- Nie chcemy dostarczać odmiennych gier dla każdej z platform - to z kolei słowa Tobiasa Dahla, odpowiedzialnego za projekt pojedynczej kampanii BF4. - Musimy ustalić gdzieś limit, aby znać minimalną specyfikację techniczną. Z kolei Patrick dodał, że gdyby już faktycznie miała powstać wersja nowego Battlefielda dedykowana Nintendo Wii U, zespół wziąłby pod uwagę unikalne cechy tego sprzętu, jak np. tabletowy kontroler. Dodał jednocześnie, że w teorii jest to możliwe, ale sam nie wie jak miałaby wyglądać taka gra. Być okrojoną wersją tego co zaprezentowane zostało na gameplayu? A może to wszystko wymagałoby kompletnego przeprojektowania?

GramTV przedstawia:

- Najważniejsze jest, na czym się koncentrujesz. A my obecnie nie koncentrujemy się na Nintendo Wii U - zakończył rozważania na ten temat P. Bach. Wygląda więc na to, że w teorii taka wersja mogłaby powstać, ale póki co znajduje się to poza kręgiem zainteresowania EA DICE. Poniekąd trudno się dziwić.

Brak wsparcia przez Frostbite 3.0 dla Nintendo Wii U może mieć jednak poważne konsekwencje dla tej platformy. Przecież na tym silniku opartych będzie więcej gier niż tylko Battlefield. Wiadomo, że zostanie wykorzystany chociażby w nowym Mass Effect oraz Dragon Age 3. I nie padło ani jedno słowo w kontekście tych tytułów i ich pojawienia się na nowej platformie Nintendo. Brak takich hitów nie jest czymś obok czego potencjalny nabywca przejdzie obojętnie. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Unreal Engine 4 - Epic Games niedawno ogłosiło, że ich nowy silnik także nie będzie wspierał Wii U. Wygląda więc na to, że Nintendo może mieć mały problem. Bo albo platformę ominą głośne hity, albo ich wersje przeznaczone na Wii U będą wymagały znacznych nakładów osobnej pracy i to na innych silnikach.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
06/04/2013 23:30
Dnia 30.03.2013 o 18:38, Kopiec napisał:

3dsa też ogłosili finansową klęską. Co teraz o nim powiesz?

He he. A potem wyszło super-hiper-mocne-i-inowacyjne PS Vita i odniosło spektakularny sukces i sprzedało się w milionach. A nie czekaj to było inaczej ;) Bawi mnie jak ludzie spisują Nintendo na porażkę, a później okazuje się, że super konkurencja porażkuje się jeszcze bardziej.Ale brak UE4 i FB3 to jednak zły znak, bo oznacza to, że ominą tę konsole corowe gry, dzięki którym mogła by się stać bez większych problemów największym graczem, jak PS2 za czasów swoich czasów.

Usunięty
Usunięty
31/03/2013 10:31

> I bardzo dobrze. Jak się wypuszcza tak marną konsolę do gier, to nie powinny na nią wychodzi> żadne poważne gry.Tok myslenia przedszkolaka. Wlasnie dla nad, jako graczy lepiej aby byla konkurencja bo to zmsuza firmy do rywalizacji. Cenowej, portfolio produktow itd.Poza tym skoro Wii U ejst nar ynku to znaczy, ze jest odbiorca tego produktu i zarabia na siebie. Takze wypisujesz glupoty.

Usunięty
Usunięty
30/03/2013 22:59
Dnia 30.03.2013 o 22:28, TobiAlex napisał:

To było przed premierą Monster Hunter. Dwa tygodnie temu była premiera, gdzie japończycy (zresztą nie tylko oni) mają jebla na punkcie tej gry a że jest to pierwsza gra z serii w 1080 to poczekajmy na wyniki finansowe Nintendo za 3-4 miesiące.

Monster Hunter Tri miało premierę w grudniu w Japonii. A wyniki sprzedaży konsoli Nintendo w KKW są znane i są dostępne chociażby tutaj: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=530520




Trwa Wczytywanie