BioWare: największą barierą dla skoku jakości grafiki są koszty

Małgorzata Trzyna
2013/02/25 11:31

Nie pierwszy raz słyszymy o tym, że nie da się bez końca poprawiać grafiki ze względu na coraz bardziej rosnące koszty. Również BioWare twierdzi, że skok między starą a nową generacją konsol nie będzie aż tak duży jak ostatnim razem.

BioWare: największą barierą dla skoku jakości grafiki są koszty

- Nie ma wątpliwości, że codziennie musimy walczyć z ograniczeniami sprzętu, a jeśli poprawi się jego parametry, tak jak z pewnością będzie w przypadku nowej generacji, znowu dotrzemy do tego punktu – powiedział dyrektor animacji, Neil Thompson z BioWare. – Uważam, że najważniejsze jest to, by przemysł nie zapędził się w ślepą uliczkę, gdzie nie opłaci się tworzyć gier. Ostatni skok technologiczny zaskoczył ludzi – zwłaszcza jeśli chodzi o liczbę osób, których trzeba było zatrudnić i umiejętności, którymi musieli się wykazać, by wykonywać pracę, jakiej od nich oczekiwano.

- Ostatnia generacja miała być dziesięć razy lepsza niż poprzednia. W przypadku nowej generacji też będzie to wielki skok, ale nie aż tak oczywisty.

GramTV przedstawia:

- Ludzie będą sobie radzili lepiej. Uważam, że będą lepiej przygotowani, ale nie możemy oczekiwać, że ekipa, której liczebność zwiększyła się dziesięciokrotnie, znów się powiększy, ponieważ okaże się, że potrzebny będzie niedorzecznie duży budżet. Trzeba by sprzedać 20-30 milionów kopii, żeby w ogóle zwróciły się koszty.

Dragon Age 3: Inquisition być może trafi już na nową generację konsol. Wszyscy, którzy widzieli tę grę, twierdzą, że graficznie jest oszałamiająco piękna – głównie dzięki zmianie silnika na Frostbite 2.

Komentarze
37
Usunięty
Usunięty
04/03/2013 12:59

> > Ja chce wiecej gier z izometrycznym rzutem z ladna grafika 2,5D-3D w takim rzucie.>> >> > Jedna z takich gier na moim radarze jest After Reset bo concept art wyglada bardzo> ciekawie,> > a druga Wasteland 2.> >> > Gra musi miec klimat, grafa tez musi miec klimat, ale to nie znaczy, ze musi byc> mega> > realistyczna.> >> > Patrzcie na X-COMa nowego. Graficznie powala? Nie, to kaszanka graficzna. Grywalny?> Bardzo!>> Może Bioware będzie robić od teraz strzelanki?> W sam raz pasuje ten artykuł, skoro Bio twierdzi, że RPG już się nie opłaca robić i nikt> w nie nie gra (zdziwienie).> Co do Xcom - Mój jedeny (poza Wiedźminem 2) zakup przedpremierowy w kolekcji. Po dwóch> przejściach normalny, klasyczny ironman czas na tryb niemożliwy, tylko czasu brak. Żeby> jeszcze to całe DLC było na poziomie i pasowało do reszty.> Czekam na Terror From The Deep :D>2-3 miliony kopii rpga < 5 i więcej milionów kopii fpsa.Gość sobie może gadać, że nikt nie gra ale chodzi po prostu o kasę. Średni fps sprzeda się lepiej niż super rpg, a już najlepiej zrobić fpsa z paroma statystykami i nazwać go "fps z elementami rpg".

Lordpilot
Gramowicz
27/02/2013 11:57

> To oczywiste, że między ósmą a siódmą generacją konsol nie będzie takiego skoku w jakości

Dnia 25.02.2013 o 12:59, Vojtas napisał:

grafiki jak kiedyś. Po prostu dochodzimy powoli do ściany, choć do fotorealizmu jeszcze ciut brakuje.

^^ Podpisuję się oburącz. A ponieważ temat na pewno będzie wracał, a ja koleżeński jestem ;-), to wklejem ten obrazek, żebyś nie musiał za każdym razem tłumaczyć tego samego: http://i.imgur.com/ChsSwUE.png^^ Tak będzie szybciej ;-)ps. Oczywiście, lepszy sprzet to (IMO): większy teren, więcej detali, lepsza fizyka, mniej "loadingów" - tutaj wciąż jest duże pole do popisu. Jeśli idzie o grafikę to... pewnie też będzie lepsza, ale już w tej chwili ma taki poziom, że trudno się przyczepić. Od jakiegoś czasu nawet kiedy odpalam tytuły sprzed kilku lat, nie mam szoku w rodzaju " ale to się zestarzało", a czasem wręcz myśle "tyle lat na karku, a nadal wyglada dobrze" :)

Lordpilot
Gramowicz
27/02/2013 11:57

> To oczywiste, że między ósmą a siódmą generacją konsol nie będzie takiego skoku w jakości

Dnia 25.02.2013 o 12:59, Vojtas napisał:

grafiki jak kiedyś. Po prostu dochodzimy powoli do ściany, choć do fotorealizmu jeszcze ciut brakuje.

^^ Podpisuję się oburącz. A ponieważ temat na pewno będzie wracał, a ja koleżeński jestem ;-), to wklejem ten obrazek, żebyś nie musiał za każdym razem tłumaczyć tego samego: http://i.imgur.com/ChsSwUE.png^^ Tak będzie szybciej ;-)ps. Oczywiście, lepszy sprzet to (IMO): większy teren, więcej detali, lepsza fizyka, mniej "loadingów" - tutaj wciąż jest duże pole do popisu. Jeśli idzie o grafikę to... pewnie też będzie lepsza, ale już w tej chwili ma taki poziom, że trudno się przyczepić. Od jakiegoś czasu nawet kiedy odpalam tytuły sprzed kilku lat, nie mam szoku w rodzaju " ale to się zestarzało", a czasem wręcz myśle "tyle lat na karku, a nadal wyglada dobrze" :)




Trwa Wczytywanie