The Elder Scrolls V: Skyrim: Sony robi wszystko, by DLC do gry działało na PS3

Małgorzata Trzyna
2012/09/10 17:46

Wiceprezes Sony, Adam Boyes, powiedział, że firma ściśle współpracuje z Bethesdą, by zapewnić, że DLC do The Elder Scrolls V: Skyrim będzie dostępne również na PlayStation 3. Nie obiecał jednak szybkiego rozwiązania problemu.

The Elder Scrolls V: Skyrim: Sony robi wszystko, by DLC do gry działało na PS3

- Współpracujemy ze wszystkimi naszymi partnerami i pomagamy rozwiązywać ich problemy – powiedział Boyes podczas rozmowy z Kotaku. – Mamy dużą ekipę developerów służących wsparciem, ściśle współpracujących z Bethesdą – i wszystkimi naszymi partnerami – których zadaniem jest uporać się z komplikacjami, jakie napotkają po drodze.

GramTV przedstawia:

- Oczywiście, chcę, żeby zawsze wszystko wszystkim działało. Nie mogę obiecać konkretnego rozwiązania ani podać żadnych terminów, ale mogę zapewnić, że każda osoba zaangażowana w sprawę daje z siebie wszystko, by uruchomić (DLC do Skyrima na PS3).

Pierwszy dodatek do Skyrima, Dawnguard, wprowadzający specjalny wątek fabularny związany z wampirami, ukazał się na Xboksie 360 w czerwcu a na pecety trafił na początku sierpnia. Najnowsze DLC, Hearthfire, umożliwiające budowę własnej posiadłości i zaadoptowanie dziecka, trafiło na Xboksa 360 w ubiegłym tygodniu; pecetowcy będą musieli poczekać na niego przynajmniej 30 dni. Posiadaczom PS3 pozostaje czekać na kolejne wieści.

Komentarze
28
Kafar
Gramowicz
10/09/2012 21:26

hehehe dobre ;) że też na to nie wpadłem.. ale cóż panowie z Sony to nie ciecie ;P żeby sprzątać po kimś lub nie drogowcy by łatać dziury ;P ale swoją drogą szkoda że Bethesda nie ma jakiś takich speców konsolowych bo nie wątpie ma duzo uzdolnionych programistów i artystów ale ciągle na polu konsol leżą i kwiczą jak zarzynana świnia.

Kafar
Gramowicz
10/09/2012 21:26

hehehe dobre ;) że też na to nie wpadłem.. ale cóż panowie z Sony to nie ciecie ;P żeby sprzątać po kimś lub nie drogowcy by łatać dziury ;P ale swoją drogą szkoda że Bethesda nie ma jakiś takich speców konsolowych bo nie wątpie ma duzo uzdolnionych programistów i artystów ale ciągle na polu konsol leżą i kwiczą jak zarzynana świnia.

Usunięty
Usunięty
10/09/2012 20:57
Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Ty miałeś?

Zdziwisz się, miałem.Miałem też do czynienia z Oblivionem, który na PS3 działał. I to bardzo dobrze, bez błędów. Ale w tym samym momencie, w którym Bethesda zaczęła własnoręcznie tworzyć gry na PS3 (Fallout 3), ten błąd zaczął się pojawiać. W przypadku Obliviona się dało, teraz się nie da? Plz, już nawet Obisidian twierdził, że ten silnik do PS3 się nie nadaje, bo zapycha nie tylko RAM, ale też transfer z HDD (do wersji 2.03, w której cały proces Beth zoptymalizowała, wcześniej pomagała wymiana dysku na SSD).

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Natomiast jako gracz wiem tyle, że Skyrim jest największą grą obecnej generacji w swojej kategorii.

Nie jest, oj nie jest. Skyrim, podobnie jak jego poprzednicy są skonstruowani z kilkudziesięciu powtarzających się elementów, większość questów pobocznych jest generowana wg systemu Radiant. Dialogi i postacie z kolei są niesamowicie płytkie, ale w sumie to nie o to w grach Beth chodziło. Anyway, "wielkość" świata gry nie ma nic wspólnego z elementarnym błędem silnika gry, który kiedyś na PS3 chodził, a teraz przestał. Jeżeli Bethesda byłaby taka fajna, to by tej gry na PS3 nie wydała - a tymczasem zażyczyli sobie za ten produkt pełnej ceny mimo wiedzy, że gra na PS3 jest skopana (polecam poczytać wywiady z Hinesem, który przyznał się do tego). Spójrz też, jak magicznie żadna redakcja nie dostała do recenzji wersji na PS3.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Nie będę wieszał psów na nich, bo wiem, że nie można zrobić takiej gry bez błędów, a polityka "wydać teraz a łatać później" to nie jest tylko domena naszej branży.

Wszystko fajnie, pięknie, ale ja rozumiem, jak działa gra, rozumiem, że Skyrim jest dużym projektem. Ale to cały czas nie tłumaczy błędów silnika, które istnieją niepoprawione od 2008 roku. Czym innym są zepsute questy, wariujące AI a nawet latające do tyłu smoki a czym innym jest 0 klatek na sekundę, wycieki pamięci i cała reszta tego syfu, który posiada Skyrim.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Wiem, że chodzi o działanie gry. I co podejrzewasz? Że B. to takie niedojdy i że bez problemu można zapewnić Skyrimowi na PS3 taką wydajność jak na X360 ale oni, niedorajdy, po prostu nie umieją?

Widzisz, cała zabawa polega na tym, że nie umieją. Albo inaczej - w pewnym momencie (bodajże patch 1.04, czyli właśnie na PS3 2.03) im się to udało na tyle, że dało się grać. Ale w kolejnym patchu wszystko się rypło i wróciło do poprzedniego stany. To samo się tyczy obsługi większej niż 2GB ilości RAMu na PC. Wydali specjalną łatkę, która to dodawała, w kolejnym patchu wszystko wróciło do normy i potrzebny był kolejny hotfix.Z kolei beta Dawnguarda na X360 nie dała ŻADNEJ poprawy w ostatecznej wersji DLC. Bugi znalezione w trakcie bety nie zostały poprawione i do tej pory istnieją... w wersji PC tego DLC. Jeżeli ten dodatek kiedykolwiek się na PS3 pojawi, to jestem gotów się założyć, że będzie dokładnie to samo.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

A może spisek opłacony przez M$? Jakie masz podstawy, by coś takiego sugerować?

Gdzie coś takiego sugerowałem? Pokaż mi to. Anyway, Skyrim na X360 po 1.6 wygląda tak samo, jak wersja na PS3. Rimlag na X360 istnieje i wystarczy poszukać na forach Bethesdy, jak to wygląda.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Znasz tych ludzi, budowałeś taką grę na ich silniku?

Bawiłem się w mody i cóż, przestudiowałem całą sytuację i gry Bethesdy/Obsidianu na GB na wszystkich platfromach, bo ogólnie rzecz biorąc są to dobre gry. Mam znacznie większe pojęcie o całej sytuacji niż Ty i większość gramowiczów tutaj. Skyrim na PS3 jest skopany i można było tych błędów uniknąć. I Bethesda była w stanie to zrobić, ale swoją niekompetencją przywróciła to, co udało jej się naprawić.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Powtarzany w kółko argument, że "przecież Oblivion był" - Oblivion, gra z 2006 roku, dużo mniejsza od Skyrim (nie, nie mówię o rozmiarze mapy)?

Oblivion pod względem całego systemu jest bardziej skomplikowany od Skyrima, zwłaszcza wersja z DLC. Grafika nie ma tu znaczenia, bo większość problemów spowodowana jest wyciekiem pamięci, który został potwierdzony przez Bethesdę. To nie jest kwestia Cella ani cholernych narzędzi Sony, tylko zwykłego czyszczenia komórek pamięci. To naprawdę nie jest takie trudne.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Dlaczego więc nie oddali wersji PS3 Skyrima i F3/FNV w ręce 4J? Ot tak, bo mają w dupie konsumentów?

Bethesda dokładnie wiedziała o problemie i jednak grę wydała: http://www.gameskyrim.com/bethesda-knew-about-skyrim-ps3-issues-pre-release-t213869-25.htmlJak najbardziej, oni mieli konsumentów w dupie. Skoro wiedzieli o tym, że gra staje się praktycznie niegrywalna i to raczej dosyć szybko, to mogliby anulować projekt na PS3. Wersje PC i X360 by tylko na tym zyskały a i ich renoma nie zostałaby obniżona tak bardzo przez wersję na konsole Sony.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

A co z resztą multiplatform, które w miażdżącej większości wyglądają lepiej na X360, bo na PS3 trzeba było kastrować grafikę, żeby zapewnić optymalna wydajność?

Właśnie. Widzisz, w tym jest problem. Grafikę. W tamtych grach nie ma takich jaj jak w Skyrime, że gra po pewnym czasie dziwnym trafem zaczyna tracić wydajnośc.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Twórcy tych gier też nie umieją pisać kodu pod PS3?

Nope, tak było dawniej (Rockstar!). Teraz jakoś sobie radzą. Ubisoftowi udało się przerobić Anvila tak, że zaczął działać na PS3 równie dobrze, co na X360. Ba, wygląda tak samo. Ograniczenia PS3? Nie sądzę. To samo, Rockstar. Po RDR i GTAIV w końcu się nauczyli i MP3 nie ma takich problemów (inb4 sandbox vs liniowy TPS).

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Ja nie twierdzę, że B. nie mogła zrobić tego lepiej, bo nie wiem. Może i mogliby, pal ich licho.

Mogli, jak najbardziej mogli. Prawdziwym ograniczeniem PS3 jest słabawe GPU, ale Beth udało się jej to obejść (Fallouty mają tekstury w wyższej rozdzielczości na PS3 niż na X360, HDR też jest lepsze - brak MSAA, ale to jest kwestia edRAMU i nic z tym na PS3 nie poradzisz).

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Ale to zmienia faktu, że z tymi samymi problemami na pozostałych platformach Skyrim działa. A na PS3, najsłabszym sprzęcie tej generacji - nie.

Oj, naprawdę bym polemizował z tym, co jest najsłabszym sprzętem z dwóch konsol (Wii pomijamy, z wiadomych powodów :)). PS3 wymaga po prostu innego podejścia do tworzenia gier. Innego - jak się tworzy silniki z myślą o PS3, to będą wyglądać lepiej lub na równi z X360 (Anvil powoli się w to zamienia, Visceral z DS tego dokonało, Team Bondi w przypadku LA Noire również, to samo Eidos Montreal z DE: HR). To chyba logiczne

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Co w tym więc dziwnego? Dla mnie nic. Nie tylko B. wspominała, że w Chlebaku brakuje pamięci na wszystko.

W momencie, gdy Beth twierdzi, że obecna generacja ich nie ogranicza jest to bardzo zabawne. Pomijam już fakt, że Ubisoft miał podobne jaja z RAMem w przypadku pierwszej części Assassin''s Creeda i jakoś im się udało to pokonać.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

I co, gadaja głupoty a PS3 to super mocny sprzęt?

Nie jest super mocnym sprzętem, ale jak najbardziej ma możliwości uciągnięcia Skyrima z DLC bez problemu.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

Po prostu się nie znają? Otóż nie, PS3 to jest zabytek i konieczność kastrowania gier,

Owszem, ale tylko względem PC. Względem X360 przy obecnym poziomie znajomości platformy nie trzeba nic wycinać z gry.

Dnia 10.09.2012 o 20:10, Siriondel napisał:

by te w ogóle działały mnie nie dziwi.

A ile developerów musi teraz wyraźnie obcinać gry względem X360, by działały na PS3? Hmm?




Trwa Wczytywanie