City Interactive wkracza na rynek tabletów z Androidem i iPady - myśli o grach MMO!

Grzegorz Bonter
2011/05/16 15:48
9
0

Studio City Interactive odważnie wkracza na rynek gier na tablety z Androidem oraz iOS. Firma planuje nawet uderzenie w segment MMO na tych platformach.

City Interactive wkracza na rynek tabletów z Androidem i iPady - myśli o grach MMO!

Studio City Interactive stara się jak najlepiej wykorzystać swoja szansę, jaką dała im relatywnie świetna sprzedaż Sniper: Ghost Warrior. Teraz firma tworzy dywizję tabletową, która zajmie się tworzeniem gier zarówno na iPada jak i na Androida - zdradził Paweł Feldman (Business Development Manager CI) w rozmowie z serwisem Tablety.pl:

"City Interactive dostrzega potencjał na rynkach smarfonowych, tabletowych oraz wszelkich platformach oferujących rozgrywkę społecznościową. Niestety, często produkcje pojawiające się tam mają jeszcze trochę za mało „gry w grze” oraz brakuje im szeroko rozumianej wysokiej jakości wykonania. Uważamy, że z naszym doświadczeniem w tworzeniu gier na duże platformy czyli PC i konsole jesteśmy w stanie dostarczyć użytkownikom platform mobilnych i online’owych coś więcej, czyli produkty będące pełnoprawnymi grami najwyższej jakości jednocześnie korzystającymi ze wszystkich dobrodziejstw „mniejszych braci”. Wierzymy, że możemy zrobić wiele rzeczy lepiej i tym samym zaistnieć również jako wiodący developer i wydawca także na iOS’a, Androida czy gier MMO".

Co do gier MMO, to City Interactive czuje się dość pewnie i zdaje się ignorować przeszkody, które zniechęcają większych graczy tego rynku.

GramTV przedstawia:

Dotychczas CI wypuściło jedną grę na AppStore - przygodówkę Chronicles of Mystery.

Cały wywiad z Pawłem Feldmanem przeczytacie w serwisie Tablety.pl. Poznacie tam m.in. odpowiedź na pytanie, czy Sniper również zawita na tablety PC.

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
18/05/2011 12:44
Dnia 18.05.2011 o 12:07, Blasting_Power napisał:

Nie dziwie się temu, że chcecie zarabiać pieniądze, bo to normalne. Chodzi tylko o to, że w tej branży można zarabiać na kilka sposobów, można budować reputację i dbać o graczy (Valve, Blizzard, Naughty Dog, Nintendo, CDPR), albo produkując masowo słabe gry z mocnym marketingiem (Acti, EA 4-5 lat temu, Zynga, Atari w latach 80, JoWood). Moim zdaniem pierwsza strategia jest w długim okresie lepsza z biznesowego punktu widzenia, zwłaszcza że każdy gracz z czasem zaczyna zwracać coraz większą uwagę na jakość.

I tu dochodzimy do sedna sprawy :). Jak zauważyłeś, zarabiać można na różne sposoby. CI wybrało taki, a nie inny. CDP taki, a nie inny. Techland taki, a nie inny. Wszystkie firmy odniosły sukces i rozwijają się prężnie. Jest tylko jedna rzecz: jak to się ma do oceny gier.Jeśli by wymazać na chwilę całą przeszłość CI, idę o nerkę sąsiadki (a lubię ją :)), że na dużą część popremierowych baboli w Sniperze polscy gracze byliby przychylniejsi przymykać oko. Kiepskie misje na platformie wiertniczej? "EEE, crap od City, wywalę to, nie ma sensu grać". Usunęliśmy te misje na Wasze życzenie i dodaliśmy nowe, które recenzenci chwalą. Popsute AI? W dużej mierze naprawione. itd. itp.Słowem, padliśmy odrobinę ofiarą własnego sukcesu. A tak samo jak inni koledzy z branży chcemy, robimy i będziemy nadal robić ponadprzeciętne gry.

Dnia 18.05.2011 o 12:07, Blasting_Power napisał:

W sumie racja że jednak jak porównać do waszych poprzednich "małych" FPSów, to Sniper rzeczywiście jest dużo lepszy ;) Ważne żebyście wyciągali wnioski z tego co się nie udało i wtedy na pewno będzie już tylko lepiej :)

I tego się trzymajmy :).No i serdeczne dzięki!Pozdrawiam,Robert

Usunięty
Usunięty
18/05/2011 12:07
Dnia 18.05.2011 o 10:44, Robert_City napisał:

Dla mnie najlepszym RPG w historii był Final Fantasy Tactics ;). Ale Wieśka 2 na pewno solidnie ogram z dwóch powodów: przez szacunek dla chłopaków z CDP i dlatego, że to po prostu będzie/jest dobra gra ;). Pamiętaj proszę jednak o czymś jeszcze. Każda z tych firm, tj. CDP/Techland i CI ma różny rodowód. Niestety, ale przez to, że CI zaistniało dzięki produkcjom value, Sniper był postrzegany przez ich pryzmat. "To nic", że gracze na świecie kupili go więcej jak milion sztuk... A to też o czymś świadczy.

Dnia 18.05.2011 o 10:44, Robert_City napisał:

> W innym przypadku trzeba się liczyć z krytyką, taki model biznesowy, Farmville też zarabia, > ale jest krytykowany. Wasz wybór. Dziwisz się nam, że chcemy zarabiać pieniądze? :)

Nie dziwie się temu, że chcecie zarabiać pieniądze, bo to normalne. Chodzi tylko o to, że w tej branży można zarabiać na kilka sposobów, można budować reputację i dbać o graczy (Valve, Blizzard, Naughty Dog, Nintendo, CDPR), albo produkując masowo słabe gry z mocnym marketingiem (Acti, EA 4-5 lat temu, Zynga, Atari w latach 80, JoWood). Moim zdaniem pierwsza strategia jest w długim okresie lepsza z biznesowego punktu widzenia, zwłaszcza że każdy gracz z czasem zaczyna zwracać coraz większą uwagę na jakość.

Dnia 18.05.2011 o 10:44, Robert_City napisał:

> Dlatego trzymam kciuki za was, że weźmiecie się za gry jak pasjonaci, a nie jak technicy > od badań marketingowych (patrz Dragon''s Age 2...). I to że są to platformy mobilne niczego > nie zmienia, gra może być słaba technicznie i wciąż mieć ekstremalnie wysoką jakość (Braid, > World of Goo i masa innych indyków). Takie gry też będą. Sniper to nasza pierwsza gra. Będzie już tylko lepiej. A za kciuki po raz kolejny dziękuję!

W sumie racja że jednak jak porównać do waszych poprzednich "małych" FPSów, to Sniper rzeczywiście jest dużo lepszy ;) Ważne żebyście wyciągali wnioski z tego co się nie udało i wtedy na pewno będzie już tylko lepiej :)

Usunięty
Usunięty
18/05/2011 10:44
Dnia 18.05.2011 o 02:03, Blasting_Power napisał:

> Tu konkurencja jest (jeszcze) niewielka. > Ze swojej strony prosimy jedynie o trzymanie kciuków :), nic więcej ;). Chętnie będę trzymał kciuki, jeżeli tylko zaczniecie stawiać na jakość. Serio. Sprzeczaliście się ostatnio z CDP w telewizji, kto jest większy itd., a może zamiast tego weźcie się posprzeczajcie o jakość gier?

I za te kciuki jesteśmy wdzięczni!Nie tyle sprzeczaliśmy się z CDP, co sprostowaliśmy pewne rzeczy i wspólnie doprecyzowaliśmy postrzeganie na pewne rzeczy :).O jakość gier też się "sprzeczamy". Wystarczy spojrzeć jak mocno poprawiony został Sniper od dnia inicjalnej premiery. Hint: to nie jedyna polska gra, w którą ciężko było kilka chwil po premierze grać przez występujące w niej błędy.Sniper jest naszym pierwszym dzieckiem AAA. Błędy są nie do uniknięcia. Po prostu :).

Dnia 18.05.2011 o 02:03, Blasting_Power napisał:

To co udało im się osiągnąć w przypadku Wiedźmina 2, to z całym szacunkiem dla wszystkich świetnych gier, prawdopodobnie najlepszy RPG w historii. Jeżeli oczekujecie poparcia graczy core''owych, to postawcie na jakość, bo bardzo by mnie ucieszyło gdyby w naszym kraju było więcej developerów niż CDPR i Techland potrafiących robić gry z wysokiej, a nawet najwyższej półki.

Dla mnie najlepszym RPG w historii był Final Fantasy Tactics ;). Ale Wieśka 2 na pewno solidnie ogram z dwóch powodów: przez szacunek dla chłopaków z CDP i dlatego, że to po prostu będzie/jest dobra gra ;).Pamiętaj proszę jednak o czymś jeszcze. Każda z tych firm, tj. CDP/Techland i CI ma różny rodowód. Niestety, ale przez to, że CI zaistniało dzięki produkcjom value, Sniper był postrzegany przez ich pryzmat. "To nic", że gracze na świecie kupili go więcej jak milion sztuk... A to też o czymś świadczy.

Dnia 18.05.2011 o 02:03, Blasting_Power napisał:

W innym przypadku trzeba się liczyć z krytyką, taki model biznesowy, Farmville też zarabia, ale jest krytykowany. Wasz wybór.

Dziwisz się nam, że chcemy zarabiać pieniądze? :)

Dnia 18.05.2011 o 02:03, Blasting_Power napisał:

Dlatego trzymam kciuki za was, że weźmiecie się za gry jak pasjonaci, a nie jak technicy od badań marketingowych (patrz Dragon''s Age 2...). I to że są to platformy mobilne niczego nie zmienia, gra może być słaba technicznie i wciąż mieć ekstremalnie wysoką jakość (Braid, World of Goo i masa innych indyków).

Takie gry też będą. Sniper to nasza pierwsza gra. Będzie już tylko lepiej.A za kciuki po raz kolejny dziękuję!




Trwa Wczytywanie