Weekend z Prince of Persia: Historia serii – część druga
We wczorajszym artykule przyjrzeliśmy się, jak wyglądały pierwsze kroki Księcia stawiane w branży gier wideo. Dziś przyszedł czas na retrospektywne spojrzenie na przygody Księcia z Persji "made In Ubisoft".
Po wykupieniu przez Ubisoft praw do marki Prince of Persia nie od razu było wiadomo, co francuski koncern zamierza zrobić z tym fantem. W momencie przejęcia Księcia francuski deweloper pracował nad grą Beyond Good & Evil, w której wykorzystano autorski silnik Jade. Okazało się jednak, że ta jedna z najbardziej ostatnio pokrzywdzonych gier (świetne recenzje - beznadziejna sprzedaż) nie wykorzystuje w pełni możliwości silnika, więc Ubisoft sięgnął po swego asa w rękawie i ogłosił prace nad zupełnie nowatorską odsłoną Prince of Persia, będącą początkiem nowej trylogii, którą ze swoimi prekursorami łączy jedynie postać Księcia oraz ogólny pomysł na rozgrywkę.