Szef studiów Sony o polityce gier na wyłączność

Renor Mirshann
2008/07/08 14:15

Związany z Sony blog Three Speech zamieścił na swoich łamach wywiad z Shuhei Yoshidą, nowym prezesem SCEE Worldwide Studios. Poruszono w nim m.in. temat gier Eight Days i The Getaway 3, nad którymi prace niedawno wstrzymano, oraz exclusive'ów w ogóle.

Shuhei Yoshida - człowiek, który zastąpił w Sony Phila Harrisona na stanowisku szefa SCEE Worldwide Studios - udzielił wywiadu związanemu z firmą blogowi Three Speech, w którym poruszono m.in. temat gier na wyłączność w obecnej generacji konsol.

Jedną z pierwszych ważnych decyzji Yoshidy było zatrzymanie prac nad dwoma obiecującymi projektami - Eight Days i The Getaway 3 - które powstawały w londyńskim studiu firmy. Odbiło się to szerokim echem pośród wielu graczy, którzy oczekiwali na te tytuły. Sony twierdziło wtedy, że chodzi o wsparcie pozostałych tytułów first party, a ich lista jest jest nadal bardzo długa i bogata. Prezes SCEE WW dodał rozwinął nieco ten temat. Szef studiów Sony o polityce gier na wyłączność

"Mamy wiele pomysłów, które wydaja się interesujące, ale nie mamy pojęcia, czy faktycznie sprawdziłyby się w grach i ile pracy by kosztowało wprowadzenie ich w życie. Właśnie po to jest etap wczesnej pre-produkcji - aby eksperymentować i podjąć później wiążące decyzje. (...) Wspieramy wiele platform - PS3, PSP, PS2, PSN. Nie możemy tworzyć na nie tyle, ile byśmy chcieli z uwagi na limitowaną liczbę pracowników i sprzętu. Czyli wcale nie chodziło o to, że developer gry Eight Days miał z nią problemy - projekt parł do przodu. Po prostu na tej decyzji zaważyła bardziej sytuacja biznesowa, priorytety" - powiedział Yoshida.

GramTV przedstawia:

Upewnił również wszystkich, że Sony zdaje sobie sprawę z powolnego upadku tytułów na wyłączność jednej konsoli od wydawców niezwiązanych z jej producentem - "Myślę, że do zamiany exclusive'ów na tytuły multiplatfromowe przyczynia się czysta ekonomiczna presja. Widzimy ten trend i inwestujemy w studia, które są pod naszymi skrzydłami. Pełnią one coraz ważniejsza rolę".

Na koniec powtórzył to, o czym wspominał wcześniej Kaz Hirai - jego firma stawia również na zdobycie serc klientów przez namawianie niezależnych wydawców i developerów do bardziej kreatywnego wykorzystywania pojemności napędu Blu-ray (czytaj: dodatkowa zawartość wyłącznie na konsoli Sony). Kto słucha? Na pewno twórcy gier sportowych: EA Sports (dodatkowy tryb w Fifie 09 na PS3) i 2K Sports (dodatkowy zawodnik w Top Spinie 3). dobry początek, ale zobaczymy, czy wyniknie z tego coś więcej.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
09/07/2008 08:38

Wkońcu sie sony opamiętało...

Vojtas
Gramowicz
08/07/2008 20:28
Dnia 08.07.2008 o 19:54, Valium napisał:

> Akurat exclusive''y na Wii/DS trzymają się bardzo mocno. > > Tak czy siak - trzymam kciuki za multiplatformowość: Heavy Rain MUSI się ukazać na PC. Na to nie licz. To ty musisz zmienic platforme grania. A jak cie nie stac, to nie graj, sorry ale gry to towar luksusowy. :]

Nie sprowokujesz mnie swoją trollową gadką. :)

Usunięty
Usunięty
08/07/2008 20:22

Strategia strategią , zobaczymy na ile im się to wszystko opłaci i jakie mają jeszcze pomysły.




Trwa Wczytywanie