Co w modach piszczy #31 - Mafia, Wiedźmin 3, Mass Effect 3

Łukasz LM Wiśniewski
2017/12/12 19:45
0
0

W dzisiejszym zestawieniu m.in. Mafia i dwie odsłony Mass Effect na wizualnym dopingu oraz pakiet wyposażenia dla Geralta inspirowany Sezonem Burz.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Mafia: The City of Lost Heaven

Co w modach piszczy #31 - Mafia, Wiedźmin 3, Mass Effect 3

Dzisiejsze zestawienie rozpoczynamy od modyfikacji, która z pewnością ucieszy fanów gangsterskiej serii od studia Illusion Softworks. Modder znany jako GhostCZMods wziął na warsztat wydaną w 2002 roku grę Mafia: The City of Lost Heaven, by wprowadzić szereg usprawnień dla oprawy audiowizualnej leciwej już produkcji. O ile początkowo zakładano, że mod pojawi się w styczniu, to ostatecznie już wczoraj trafił do sieci.

Dzięki Mafia Redux w grze pojawi się masa tekstur w wyższej rozdzielczości, a obok nich nowe modele dla obiektów 2D i 3D. Wśród nich będą nowe chodniki, drogi, beczki, a także nowy pasek ładowania gry. Zmieni się też wygląd palonych przez bohaterów papierosów, a Tom, Paulie i Sam mają wyglądać o wiele lepiej. Obok tego modder przewidział nowe tekstury dla nieba, drzew oraz mundurów stróżow prawa. Mafia: The City of Lost Heaven zyska też sporo nowych dźwięków jak te dla wystrzałów z broni planej czy nowe odgłosy dla kolizji aut.

No Man's Sky

Jeśli marzyliście kiedyś by zasiąść za sterami Sokoła Millenium, to dzięki najnowszej modyfikacji do No Man's Sky okazja jest na wyciągnięcie ręki. Grupa modderów wprowadziła do produkcji Hello Games 16 nowych statków, które możemy znaleźć lub nabyć w toku eksploracji proceduralnie generowanego świata gry. Trudno określić ich dokładną lokalizację, a niektóre z nich mogą nawet posłużyć za piracką jednostkę, więc po zainstalowaniu modyfikacji pozostaje przemierzać ogromny świat. Warto zaznaczyć, że omawiana tutaj modyfikacja nie zastępuje żadnego z przygotowanych przez twórców pojazdów, więc dalej możecie natknąć się na te z oryginalnej wersji gry. Co ważne, twórcy dalej mają zamiar rozwijać modyfikację, więc w niedługim czasie możemy spodziewać się kolejnych pojazdów. Tymczasem warto rzucić okiem na załączoną powyżej grafikę, która przedstawia wszystkie nowe jednostki.

Mass Effect 2 i Mass Effect 3

Nie da się ukryć, że spore grono graczy jest rozczarowane najnowszą odsłoną serii Mass Effect – Andromeda. Jeśli tak jak oni cenicie sobie trylogię albo nie mieliście jeszcze okazji zapoznać się z przygodami Sheparda, to z pewnością omawiane tutaj modyfikacje Was zainteresują. Modder CreeperLava postanowił zebrać w spójną całość szereg pomniejszych graficznych modyfikacji, które pojawiły się do gier Mass Effect 2 i Mass Effect 3, tak, by nie było potrzeby mozolnego przebijania się przez proces instalacji dla każdej z nich. Tym samym powstały dwie obszerne paczki tekstur dedykowane każdej z gier.

Z informacji udostępnionych przez moddera wynika, że Mass Effect 2 doczekał się ponad 1200 nowych tekstur w rozdzielczości 2K i 4K, podczas gdy dla ostatniej części trylogii – Mass Effect 3 przygotowano ich ponad 2200. Te zmieniają wygląd nie tylko otoczenia, ale także postaci niezależnych czy elementów wyposażenia. W nagłówku znajdziecie link do pakietu poświęconego grze Mass Effect 2, a stosowny pakiet tekstur do nowszej odsłony możecie pobrać pod tym adresem.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Drobna modyfikacja, która z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom prozy Andrzeja Sapkowskiego. Modder Sumajin postanowił wprowadzić do Wiedźmina 3 nowe elementy obejmujące ubiór i uzbrojenie dla Geralta, a także wyposażenie dla Płotki oparte na wydanej w listopadzie 2013 roku powieści Sezon Burz. Warto zaznaczyć, że mod jest w pełni kompatybilny z innymi fanowskimi rozszerzeniami i nie wpływa na pliki oryginału.

Half-Life 2

  • Half-Life 2: Episode 17

GramTV przedstawia:

Modder kryjący się za pseudonimem LiVI udostępnił w sieci pierwszy zwiastun zapowiedzianego niedawno moda do gry Half-Life 2 – Episode 17. Dedykowana rozgrywce dla pojedynczego gracza modyfikacja korzysta z poziomów i zawartości znalezionej w plikach gry, która ostatecznie nie trafiła do jej grywalnej wersji. Autor zamierza wykorzystać kod do opowiedzenia stworzonej przez siebie historii, która w odróżnieniu do wielu powstających właśnie projektów nie będzie odtwarzać udostępnionego w sieci scenariusza Epizodu 3 gry. Poza wyciętą zawartością modder zamierza odtworzyć na silniku gry własne pomysły, ale nie znamy jeszcze zbyt wielu szczegółów. Warto tymczasem śledzić kanał modyfikacji na YouTube, a gdy pojawią się jakieś dokładne informacje dotyczące daty premiery, to z pewnością mod zagości ponownie na łamach naszego cyklu.

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Skyrim: Lordbound

  • Fallout 4: New Vegas

Jeśli umknęło to Waszej uwadze, to musicie wiedzieć, że grupa zapaleńców zapowiedziała modyfikację do gry Fallout 4, która będzie totalną konwersją gry na Fallout: New Vegas. Na załączonym powyżej materiale możecie zobaczyć wybrane fragmenty rozgrywki z Fallout 4: New Vegas, ale sam projekt jest na bardzo wczesnym etapie i obecnie możemy mieć jedynie nadzieję, że kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Przeniesienie całej gry Obsidianu na silnik najnowszego Fallouta z pewnością będzie czasochłonne, więc pozostaje trzymać kciuki.

Na zakończenie dzisiejszego zestawienia mamy ciekawą modyfikacją dedykowaną wszystkim, którzy lubią poznawać wykreowane na potrzeby gier światy. Wasteland Codex to swoiste archiwum wszelkich informacji związanych z linią fabularną czy uniwersum gry, które zostaje rozbudowane o dodatkowe wpisy podczas naszej rozgrywki. W dowolnym momencie możemy zasięgnąć informacji związanych z wybranym bohaterem niezależnym, frakcją czy którymś z antagonistów. Poza możliwością odczytania wpisów możemy ich też wysłuchać dzięki anglojęzycznemu dubbingowi. Co ważne, w opcjach moda możemy ustawić automatyczne odczytywanie nowych wpisów zaraz po ich pojawieniu się w archiwum, tym samym poznając podłoże fabularne gry bez konieczności przeglądania archiwum. Całość wymaga jeszcze wielu poprawek i aktualizacji, ale twórcy moda zapewniają, że mają zamiar nam je regularnie dostarczać.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do takich tytułów jak m.in Prey, Wolfenstein II: The New Colossus, Nioh. Zajrzyjcie koniecznie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!