Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

Piotr Bajda
2014/03/13 12:00
3
0

Nie sądziliście chyba, że wyślemy Was w bój bez zaznajomienia z wyposażeniem?

Arsenał Pilotów

Arsenał Pilotów, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • R-101C Carbine - najbardziej uniwersalne narzędzie w zbrojowni Titanfall. Ten automatyczny, inspirowany wyraźnie współczesnymi pukawkami pokroju AK-47, AKS74u czy Remington ACR karabin radzi sobie wyśmienicie w walce na niemal każdy dystans dzięki niskiemu odrzutowi i wysokiej częstotliwości strzałów. To idealny wybór na początek przygody z grą, ale pokazuje pazur także po długich spędzonych na serwerach.
  • R-97 Compact SMG - ten spadkobierca dzisiejszych pistoletów maszynowych radzi sobie najlepiej w walce w zwarciu dzięki swojej niezrównanej szybkostrzelności. Niesie to oczywiście wady pokroju niskiej celności i małych obrażeń każdego pocisku, ale z kilku metrów trudno nie władować we wroga całego magazynka, prawda?
  • Smart Pistol MK5 - pistolet który sam namierza wrogów. Zabawka dla noobów? Nic z tych rzeczy, bo to klasyczny przykład sytuacji "coś za coś". Tak, "mądry pistolet" ułatwia wykrywanie wrogów, ale do zabicia rywala potrzeba więcej niż jednego strzału w głowę. W przypadku napędzanego przez grę mięsa armatniego to w zasadzie pewny frag, ale przy sterowanych przez innych graczy Pilotach robi się znacznie trudniej. Raz, że trzeba podejść bliżej, gdyż spluwa dłużej skupia się na takim celu. Dwa, że potrzeba jeszcze więcej celnych kulek w łeb.
  • EVA-8 Shotgun - strzelba to strzelba: broń niezastąpiona w sytuacji, gdy stajemy z wrogiem twarzą z twarz. Ten półautomatyczny shotgun potrzebuje do powalenia wroga jednego, a w skrajnych przypadkach dwóch strzałów, ale po opróżnieniu mieszczącego sześć pocisków magazynka najrozsądniejszym wyjściem staje się sięgnięcie po broń boczną - mocy EVA-8 dorównuje bowiem jedynie czas potrzebny na jego przeładowanie.
  • Longbow-DMR Sniper - pierwszy z karabinków snajperskich w świecie Titanfall mieści w magazynku 8 pocisków, a do eliminacji Pilota potrzebuje dwóch trafień w tors lub jednego w głowę. Owocnych łowów.
  • C.A.R. SMG - w porównaniu do swojego kuzyna R-97 ma mniejszy magazynek, zasięg i szybkostrzelność. Stara się to jednak nadrobić ważną przewagą: siłą ognia. Które podejście wolicie?
  • G2A4 Rifle - to staroświecki karabin samopowtarzalny na modłę popularnego M14, który braki w szybkostrzelności nadrabia precyzją i siłą ognia. Ulubiona broń jednostek specjalnych w uniwersum Titanfall.
  • Hemlok BF-R - karabin ten składa swoim wizualnym miszmaszem hołd różnym broniom z filmów Jamesa Camerona z karabinem plazmowym M41A1 z serii o Obcych czy zmodyfikowanym M60 z Avatara na czele. BF-R nie może pochwalić się uniwersalnością R-101C, lecz znacznie lepiej radzi sobie w wymianach ognia na dalsze odległości.
  • Krabr-AP Sniper - potężny karabin snajperski powalający każdego Pilota jednym strzałem.
  • Spitfire LMG - inspirowany współczesnymi rozpylaczami pokroju M249 karabin maszynowy o potężnej sile ognia. To broń o tyle nietypowa, że na początku cechuje się ogromnym odrzutem, by po chwili ułatwić strzelcowi jego opanowanie. Zaleca się zetem ignorowanie standardowej taktyki ze strzelaniem krótkimi serami, na rzecz długiego trzymania spustu.

Broń boczna

Broń boczna, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • B3 Wingman - futurystyczny rewolwer z komorą na sześć nabojów. Ma potężnego "kopa", który pozwala sadzić precyzyjne headshoty z dużej odległości. Nie jest niestety zbyt użyteczny w walce z bliska ze względu na konieczność dokładnego przycelowania.
  • Hammond P2011 - odpowiednik R-101C wśród broni bocznej, czyli najbardziej wszechstronna pukawka w tym gronie. Radzi sobie najlepiej na średni i krótki dystans (zwłaszcza na ten drugi, gdzie przydatny okazuje się szybkostrzelny spust pistoletu).
  • RE-45 Autopistol - totalne przeciwieństwo B3 Wingmana. Pistolet stworzony do walki na krótki dystans za sprawą swojej szybkostrzelności, ale i małego zasięgu.

Broń przeciw Tytanom

Broń przeciw Tytanom, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • Sidewinder AT-SMR - prawdopodobnie najbardziej użyteczna broń w walce z Tytanami. Sidewinder to szybkostrzelna wyrzutnia rakiet pozwalająca Pilotowi zostawać w ciągłym ruchu w trakcie ostrzału egzoszkieletu. Jej największa wada to długi czas lotu pocisku, co oznacza, że nadaje się najlepiej do ataków z bliska. A zbliżenie się do Tytana nie należy przecież do najłatwiejszych zadań.
  • Archer Heavy Rocket - potężna wyrzutnia naprowadzanych na cel rakiet, o mocy której świadczy czerwona mgiełka jako jedyna pozostałość po trafionym zbłąkanym pociskiem Pilocie. Zadaje duże obrażenia Tytanom, ale mimo wszystko nie nadaje się szczególnie do wyzywania egzoszkieletów na bezpośredni pojedynek. Lepiej sprawdza się w roli wsparcia dla przyjaznego Tytana. Archer wymaga bowiem długiego kontaktu wzrokowego z celem, aby naprowadzić pocisk. Wiele do życzenia pozostawia także czas potrzebny na przeładowanie.
  • Magnetic Grenade Launcher/MGL/Mag Launcher - kilka nazw, ale jedna zasada działania: broń wyrzuca z siebie granaty, które dzięki magnetycznej magii same zmierzają w stronę Tytanów. Świetna broń do podejmowania walki z Tytanami na krótkim dystansie.
  • Charge Rifle - jedna z najbardziej wymagających broni w grze. Charge Rifle po naładowaniu wystrzeliwuje automatycznie potężną wiązkę energii. Do skutecznego korzystania z niej konieczne jest zatem doskonałe wyczucie czasu.

Wyposażenie

Wyposażenie, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • Frag Grenade - chyba nie trzeba tłumaczyć zasady działa granatu, prawda? Ten ze świata Titanfall doskonale sprawuje się przeciwko piechocie, ale nie jest w stanie choćby naruszyć pancerza Tytana.
  • Data Knife - to nóż nietypowy, bo służący przede wszystkim do hakowania wrogich jednostek sterowanych przez SI, by zaczęły walczyć po naszej stronie.
  • Satchel Charge - ładunek silnie wybuchowego C4 do podłożenia (lub także rzucenia) w dowolnym miejscu i detonacji jednym naciśnięciem przycisku. Idealny do zakładania pułapek także na Tytany.
  • Arc Grenade - to granat zakłócający działanie systemów i tarczy w Tytanach.
  • Arc Mine - zasada działania taka sama jak w przypadku granatu, z tą różnicą, że minę się zakłada, a nie rzuca. Proste.

Umiejętności taktyczne

Umiejętności taktyczne, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • Cloak - kamuflaż optyczny znany na przykład doskonale z Predatora. Innymi słowy: peleryna niewidka. Czas działania jest oczywiście ograniczony.
  • Stim - tymczasowo przyśpiesza ruchy oraz regenerację zdrowia Pilota.
  • Active Radar Pulse - pozwala widzieć rywali przez ściany.

Arsenał Tytanów

Arsenał Tytanów, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

Broń podstawowa

  • 40mm Cannon - potężna armata wypluwającą z siebie 40mm, wybuchowe pociski. Najlepiej radzi sobie na średnich i dalekich dystansach, lecz niska częstotliwość strzałów utrudnia korzystanie z niej w walce w zwarciu. Do zabicia Pilota wystarczy jeden celny strzał lub dwa-trzy w okolicy jego ciała za sprawą wybuchowych właściwości pocisków.
  • Quad Rocket - wyrzutnia rakiet wystrzeliwująca jednocześnie aż cztery pociski. Najskuteczniejsza w walce z wrogimi Tytanami.
  • XO-16 Chaingun - szybkostrzelność w pełni automatycznego karabinu (nawet sam przeładowuje) czyni go idealnym narzędziem do walki z naziemnymi celami pokroju piechoty. Jest znacznie mniej skuteczny w starciach z innymi Tytanami, ale zdolny operator potrafi zadawać nim duże obrażenia trzymając się na dystans.
  • Arc Cannon - to armata wystrzeliwująca wiązkę plazmy. Pozwala strzelać krótkimi seriami lub po naładowaniu wiązki jednym potężnym ładunkiem. Rozchodzącą się od punktu trafienia plazma czyni ją świetnym sposobem na eliminowanie większych grup wrogów.
  • Plasma Railgun - działo szynowe wystrzeliwujące potężną wiązkę plazmy. Najlepiej sprawdza się na długi dystans, zwłaszcza po pełnym naładowaniu, po którym - w przeciwieństwie do Charge Rifle z arsenału Pilotów - nie następuje automatyczne zwolnienie ładunku.
  • Triple Threat - granatnik wystrzeliwujący jednocześnie aż trzy granaty. Idealny do oczyszczania pomieszczeń oraz bliskich starć z Tytanami. Ze względu na mały magazynek (mieści zaledwie 9 pocisków) najlepiej sprawdza się w rękach nienadużywających spustu operatorów.

Wyposażenie

Wyposażenie, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

  • Rocket Salvo - wolno ładująca się, wystrzeliwana w kierunku celu wiązka rakiet z dużym odrzutem. Najlepiej oszczędzać ją na spotkania z wrogimi Tytanami.
  • Slaved Warheads - naprowadzana na cel ławica głowic, wymagająca długiego kontaktu wzrokowego z wrogiem.
  • Cluster Missile - wystrzeliwany pojedynczo pocisk, który przy kontakcie z celem rozpryskuje się na mniejsze ładunki wybuchowe. Najskuteczniejszy w walce z pobliskimi grupami wrogów lub Tytanami.
  • Multi-Target Missile System - pozwala namierzyć kilka celów (co musi niestety chwilę potrwać) i posłać w ich kierunku rakiety o niszczącej sile.

Umiejętności taktyczne

Umiejętności taktyczne, Tydzień z Titanfall - wycieczka do zbrojowni

GramTV przedstawia:

  • Electric Smoke - Tytan wypuszcza zasłonę z naładowanego elektrycznością dymu. Doskonała do odwracania uwagi wrogów, przemykania niepostrzeżenie, niszczenia osłon wrogich Tytanów oraz strącania z pleców egzoszkieletu zabawiających się w rodeo wrogów.
  • Vortex Shield - pamiętacie scenę z trylogii Matrix, gdy Neo zatrzymuje przed sobą grad pocisków, by posłać je w z powrotem do nadawców? Vortex Shield działa na dokładnie tej samej zasadzie. Korzystający z niej Tytan świetnie sprawdza się w roli pierwszej linii drużynowej ofensywy.
  • Particle Wall - pozwala postawić przed Tytanem ścianę z wybuchowych cząsteczek. Idealna do szybkich ucieczek ze strefy zagrożenia lub strącania ujeżdżających Tytana wrogich Pilotów.

Wiecie już czym i jak się strzela? Doskonale. Jutro idziemy na wojnę.

Tydzień z Titanfall to wspólna akcja promocyjna firm Electronic Arts Polska i Gram.pl.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
13/03/2014 16:05

Ekhem, M41A1 to karabin pulsacyjny, nie plazmowy, ale to tam... Swoją drogą uzbrojenie tytanów przypomina mi to, które zobaczyć można było w filmie ,,Dystrykt 9".

Usunięty
Usunięty
13/03/2014 15:40

"pamiętacie scenę z trylogii Matrix, gdy Neo zatrzymuje przed sobą grad pocisków, by posłać je w z powrotem do nadawców?" Nie, pamiętamy, że Neo zatrzymał kulę, ale nigdy nie "posłał ich z powrotem do nadawców(?)" ;)

Usunięty
Usunięty
13/03/2014 14:13

Jak karabinek może być inspirowany AK i ACRem na raz?




Trwa Wczytywanie