Tydzień z grą Pro Evolution Soccer 6 - dzień siódmy

Spayki
2006/11/26 20:00

Wywiad z Shingo "Seabassem" Takatsuką

Wywiad z Shingo "Seabassem" Takatsuką

Przy okazji mistrzostw Europy w Irlandii otrzymałem jedyną w swoim rodzaju możliwość przeprowadzenia wywiadu z ojcem i pomysłodawcą serii Pro Evolution Soccer – Shingo Takatsuką. Wraz z Marcellusem z magazynu Neo Plus, przez niemal pół godziny wypytywaliśmy Seabassa o jego zainteresowania, przewidywaniami co do przyszłości rynku konsolowego oraz oczywiście kolejne odsłony tworzonej przez niego gry. Rezultat tej rozmowy znajdziecie poniżej.

Wywiad z Shingo

Czy PES 6 to ostatnia część tej serii wydana na PlayStation 2? Właściwie nie. Kiedy tworzyliśmy Winning Eleven 10, sądziliśmy że będzie to ostatnia część, rzecz jasna oprócz Pro Evolution Soccer 6. Jednakże zauważyliśmy potrzebę zmian i dalszego udoskonalania wersji na PlayStation 2. Tym samym w przyszłym roku wydamy grę zarówno na konsole nowej generacji, jak i PS2.

Co zamierzacie osiągnąć na platformach nowej generacji? Przyświecają nam trzy podstawowe cele. Przede wszystkim rozgrywki online. Zależy nam na stworzeniu większej ilości trybów sieciowych (ligi oraz Master League) i oddaniu w ręce graczy perspektyw, jakie znają z FPS-ów. Poza tym chcemy umożliwić zabawę w większym gronie, nie tylko jeden na jeden, ale także dwóch na dwóch, trzech na trzech (docelowo nawet jedenastu

na jedenastu – dop.). Po drugie, chcemy sprawić, by gra niosła ze sobą jeszcze większe emocje. Ciągle staramy się stworzyć coraz doskonalszą sztuczną inteligencję. Na next-genach chcielibyśmy pójść krok dalej i uczynić piłkarzy nie tyle mądrzejszych, co bardziej ludzkich, popełniających błędy. Po trzecie, zależy nam na zindywidualizowaniu wirtualnych zawodników - nie wszyscy poruszają się przecież w ten sam sposób, każdy ma swój własny styl gry. Reasumując – zależy nam na tym, by dostarczyć produkt, który nigdy nie będzie się nudził i przy każdym kontakcie zapewniać będzie nowe doznania.

Czy zamierzacie w jakiś szczególny sposób wykorzystać sensory ruchu wbudowane w kontroler do PlayStation 3? Nie zdecydowaliśmy jeszcze, jak je wykorzystamy, ale uważamy, że sensory ruchu są bardzo interesujące i otwierają wiele możliwości. Niewykluczone, że posłużą one do wykonywania bardziej skomplikowanych zwodów. W każdym razie jesteśmy bardzo zainteresowani tym pomysłem.

Czy zamierzacie udostępniać dodatki do gry za pośrednictwem usługi Xbox Live? Tak, uważamy że ściąganie dodatków, jakie oferuje Xbox Live to świetny sposób na dostarczenie nowych trybów gry czy uaktualniania składów w przyszłości.

Czy te dodatki będą płatne? Przede wszystkim w obecnej wersji na Xboksa 360 nie przewidzieliśmy takiej możliwości. Jednak osobiście chciałbym, aby część dodatków była bezpłatna. Trudno jest nam jednak jednoznacznie określić jak będzie to wyglądało (tutaj Seabass powiedział coś, na co zarówno on, jak i tłumacz zareagowali śmiechem. Cóż to było? Niestety nie mam pojęcia – dop.).

Kiedy będzie gotowa pierwsza gra z serii WE/PES na PS3 i jak idą prace nad tą wersją? Naprawdę nie mogę tego zdradzić, ale może już w przyszłym roku PES ukaże się na PS3. A prace idą bardzo dobrze (śmiech – dop.).

Co sądzisz o Nintendo Wii i czy Wii-mote mógłby okazać się pomocy przy tworzeniu kolejnych części Pro Evo? Tworzenie gier na Wii nie jest tak skomplikowane, jak w przypadku PS3, a to ze względu na mniej zaawansowaną strukturę technologiczną. Jednak to, co może być trudne, to zapotrzebowanie na nowe pomysły, niezbędne by należycie wykorzystać możliwości oferowane przez nowy kontroler. I właśnie nad tym będziemy musieli popracować, jeśli zdecydujemy się tworzyć gry na Wii.

Jak sądzisz, która z konsol nowej generacji będzie najlepsza i dlaczego? Trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każda konsola jest wyjątkowa i odmienna od pozostałych. Nie potrafimy wskazać zdecydowanego zwycięscy, czy nawet faworyta tej rywalizacji. Jeśli chodzi o Xboksa 360, to programowanie na tę platformę jest stosunkowo proste. Natomiast niezaprzeczalny atut PS3 to wsteczna kompatybilność. Co do Wii, ta konsola daje nam zupełnie nowe możliwości i z niemałym zainteresowaniem śledzimy rozwój tego systemu. Sądzę jednak, że użytkownicy sami zdecydują, która platforma okaże się zwycięzcą.

GramTV przedstawia:

Czy w Pro Evo 6 na PSP zamierzacie umieścić tryb umożliwiający prowadzenie rozgrywek online? Niestety nie. Możliwa będzie wyłącznie połączenie dwóch konsol w sieci lokalnej (tryb Ad Hoc - dop.).

Dlaczego w Pro Evo 5 na PSP nie uwzględniono trybu Master League? Pro Evo 5 było pierwszą grą, jaką wydaliśmy na PSP, co za tym idzie natrafiliśmy na pewne bariery technologiczne. Dlatego też nie mogliśmy umieścić Master League w grze. Jednakowoż w tegorocznej wersji znajdziecie ten tryb i życzylibyśmy sobie, aby gracze dobrze się przy nim bawili.

W tym roku Pro Evo po raz pierwszy pojawi się na DS-ie. Co sądzisz o tej konsol i ekranie dotykowym? W zasadzie sytuacja przypomina Wii - nowe możliwości tych sprzętów mobilizują nas do twórczej pracy i porównywanie sprzętów Nintendo do innych platform jest trudne. Mimo że w wersji, którą wydamy w tym roku umieściliśmy nowe elementy, ciągle dostrzegamy sporo miejsca do wdrażania nowych pomysłów w przyszłości.

Wszyscy wiemy, że Pro Evo jest najlepszą na świecie serią gier piłkarskich, może jednak zdarzyło Ci się kiedyś grać w FIFĘ stworzoną przez Electronic Arts? Oczywiście, gram w każdą grę piłkarska, jaka pojawia się na rynku. Dla nas, Japończyków, bardzo interesującym jest, jak na zachodzie postrzegany jest futbol. Dlatego też przyglądamy się kolejnym grom z serii FIFA. Sądzimy, że to, co tworzymy jest lepsze, niemniej zdajemy sobie sprawę, iż w wielu elementach seria EA jest równie dobra. FIFA ma świetną licencję, muzykę, towarzyszącą grze atmosferę. Również wygląd menu jest dużo lepszy od naszego. EA znalazło znakomity sposób, by po ich produkt sięgają klienci. Jednakże zagraj 50 meczów w FIFĘ i 50 w Pro Evo. Jesteśmy pewni, że to właśnie w naszej grze znajdziesz więcej głębi.

Jak wiecie, po ostatnim sezonie Juventus Turyn został zdegradowany do Serie B. Co w takiej sytuacji zamierzacie zrobić z tą drużyną w Pro Evolution Soccer 6? Oczywiście nie mogliśmy umieścić Juve w Serie A. Jednakowoż „Stara Dama” znalazła się wśród pozostałych zespołów (other teams - dop.). Spokojnie, będziecie mogli grać tą drużyną.

Wiemy, że Twój ulubiony klub piłkarski to Inter Mediolan. Jednak chcielibyśmy dowiedzieć się, dlaczego zdecydowałeś się, aby to właśnie Adriano był twarzą Pro Evo 6, w czasie, kiedy ten zawodnik jest bez formy? Jest on napastnikiem Interu i jest znany na całym świecie. Możliwe że obecnie przeżywa kryzys, ale wierzymy, że szybko się odbuduje i znów zacznie grać na wysokim poziomie.

W jaki sposób najchętniej spędzasz wolny czas? Łowienie ryb (stąd też pseudonim - sea bass to okoń morski, popularny gatunek ryb, słynący z waleczności i walorów kulinarnych. Występuje także w Irlandii - dop.). W niedzielę, po turnieju, wybieram się na połów.

Następnie były już tylko autografy, uściski dłoni i wspólne zdjęcia. Jako że Seabass - mimo iż niezwykle pogodny i sympatyczny - po angielsku w zasadzie nie mówi, w rozmowie musiał uczestniczyć tłumacz. Tym samym czas, jak ma to w zwyczaju, zaczął uciekać nadspodziewanie szybko, a kiełkujące w głowie pytania pozostały bez odpowiedzi. Cóż, może następnym razem.

Komentarze
40
Usunięty
Usunięty
07/12/2006 02:16

jak grac on line ????????????

Usunięty
Usunięty
06/12/2006 19:14

Fify nie polecam:1. niema nic wspólnego z piłką nożną2. niema nic wspólnego z piłką nożną3. niema nic wspólnego z piłką nożną4. niema nic wspólnego z piłką nożną5. niema nic wspólnego z piłką nożną

Usunięty
Usunięty
06/12/2006 17:08
Dnia 06.12.2006 o 17:06, misiekm7g napisał:

HEJ - A JAK SAMA GRA - WARTO KUPIĆ ?

Nie polecam po pierwsze1.brak licencji2.slaba grafika3.Mało co się zmienilo w porównaniu do Pes54.Slaby komentarz5.Słaby wygląd stadionów.Ja polecam fifę jak się decydujesz,bierz fifkę!




Trwa Wczytywanie