Historia świata Azeroth - część druga

Mejste
2006/08/05 20:00
0
0

Nowa siła

Nowa siła

Nowa siła, Historia świata Azeroth - część druga

Wojska Ner’zhula osiadły w Northrend, gdzie musiały toczyć bitwę z królestwem Azjol’Nerub. Ostatecznie siły Nieumarłych pokonały Nerubinów i zniszczyły ich podziemne państwo, co pozwoliło Liszom przejąć kontrolę nad całym mroźnym kontynentem. Po śmierci Orgrima Doomhammera nowym wodzem Hordy zostaje wychowany przez Ludzi Thrall. Jego zasługą było przywrócenie kultury szamanistycznej wśród Orków, a dzięki pozbawieniu demonicznych wpływów, Horda powoli traciła swą pradawną skazę.

Thrall za namową tajemniczego proroka, przybierającego postać kruka wyrusza do Kalimdoru. Ten sam prorok przepowiada Terenasowi – jednemu z królów Lordaeronu - nadciągającą inwazję Hordy i Nieumarłych. Władca jednak ma ważniejsze sprawy na głowie...

Role Play Strategy?

Tak właśnie Blizzard nazywał swoją trzecią część trylogii. WarCraft. WarCraft III: Reign of Chaos wprowadzał wiele zmian. Najistotniejszą było zdecydowanie się na dodanie dwóch zupełnie nowych ras: Nieumarłych i Nocnych Elfów. Tym razem nie można było wybrać po której ze stron się opowiedzieć na samym początku. Twórcy zastosowali ciekawe rozwiązanie, które zmuszało gracza do przechodzenia każdej kampanii po kolei, co sprawiało, że trzeba było nauczyć się taktyki i strategii zarówno dla Orków jak i przykładowo Nieumarłych. Przy wprowadzeniu nowych ras nie obyło się bez zmian w typach budowli czy jednostek.

Ważną częścią gry byli bohaterowie, którzy mogli zdobywać punkty doświadczenia oraz nowe przedmioty, które przekładały się na wzrost ich umiejętności i zdolności w walce. Ten „erpegowy” akcent był widoczny także w misjach, gdzie oprócz głównego celu pojawiało się wiele wątków pobocznych, które można było dodatkowo zrealizować. Graficznie gra prezentowała się wyśmienicie, dzięki zastosowaniu bajecznej, trójwymiarowej oprawy. Jak zwykle, nowy tytuł ze stajni Blizzard przyciągnął rzesze fanów nie tylko znakomitą grywalnością, ale także możliwością walki na Battle.net i rozbudowanym edytorem, pozwalającym tworzyć coraz to nowsze mapy i modyfikacje. Warto także wspomnieć, że WarCraft III był pierwszą strategią Blizzarda w pełni zlokalizowaną za sprawą firmy CD Projekt. Inwazja Plagi Nieumarłych

Słowa proroka okazały się prawdą. Ner’zhul rozpoczął inwazję na Lordaeron, a książę Arthas, syn króla Terenasa w momencie wzięcia w dłonie Ostrza Mrozu, zostaje sługą Króla Nieumarłych. Jako Rycerz Śmierci zabija swego ojca, a Lordaeron ogarnia wielka plaga. Nieumarli niszczą elfie królestwo Quel’Thalas, a Kel’Thuzad przyzywa jednego z dwóch wodzów Płonącego Legionu – Archimonde’a. Ten wraz ze swoją armią zaczyna siać zniszczenie wśród niedobitków ludzi, którzy jakimś cudem przeżyli Plagę Nieumarłych.

Kiedy Thrall dociera do Kalimdoru, Horda dzieli się na dwie części. Pierwsza pod dowództwem Thralla udaje się na poszukiwania proroka, natomiast druga grupa prowadzona przez Groma Hellscreama ma za zadanie wybudować nową siedzibę Hordy. Realizacja planów nie idzie jednak tak łatwo, gdyż budując nową bazę, wchodzą na teren Nocnych Elfów, które nie pozwolą bezkarnie niszczyć lasu Ashenvale. Na pomoc Orkom niespodziewanie przybywają dwa demony – Mannorth i Tichondrius. Naznaczają skazą klan Groma Hellscreama, dając Orkom ogromną moc, która pozwala im zgładzić Cenariusa – największego sojusznika Elfów. Plan demonów jednak zaczyna się komplikować, kiedy to Jaina Proudmoore – przywódczyni niedobitków Ludzi z Lordaeronu zawiera nieoczekiwany sojusz z przywódcą Orków, aby uwolnić Groma spod wpływu demonów. Grom w walce z Mannorthem ginie, jednak przed śmiercią zadaje ostateczny cios demonowi, przez co uwalnia Hordę spod wpływów Płonącego Legionu. Ten jednak atakuje siedzibę Nocnych Elfów z nadzieją na przejęcie mocy płynącej z Drzewa Świata. Z więzienia zostaje uwolniony po wielu latach Illidan Stormrage, który pod wpływem Króla Lisza i Arthasa wykrada moce z czaszki Gul’dana, po czym staje się hybrydą demona i Nocnego Elfa. Do sojuszu Orków i Ludzi dołączają także Nocne Elfy. Taka siła w końcu pokonuje Płonący Legion z Archimondem na czele w bitwie na górze Hyjal. Wyjaśnia się także, że tym tajemniczym prorokiem był... Medivh.

Chwila wytchnienia…

Po pokonaniu Płonącego Legionu sytuacja w Azeroth się nieco uspokaja. Orkowie prowadzeni przez Thralla zamieszkują na południu Kalimdoru, gdzie zakładają państwo Durotar na cześć ojca swego wodza. Ludzie osiedlają się na wyspie położonej niedaleko Kalimdoru – Theramore. Wysokimi Elfami natomiast, zaczyna rządzić chęć zemsty na niedobitkach Płonącego Legionu i od tej pory zwą się Krwawymi Elfami. Arthas zaczyna mieć wizje, w których pojawia się jego Pan Ner’zhul wzywający go do Northrend… Sieciowa jatka

Po sukcesie „trójki”, Blizzard postanowił wydać oficjalny dodatek z podtytułem Frozen Throne. Rozgrywka nie zmieniła się diametralnie od czasów WarCrafta III, a wprowadzono do niej tylko ulepszenia, takie jak starcia morskie, nowe przedmioty, możliwość wynajmowania neutralnych bohaterów czy budowania sklepów z asortymentem przydatnym podczas bitew. Rasy pozostały te same, jednak kampania nieco się zmieniła. Tym razem zaczynaliśmy od poznawania fabuły dla Nocnych Elfów, potem przenosiliśmy się do obozu Ludzi by zakończyć kampanię armiami Nieumarłych. Orków w tym dodatku potraktowano nieco po macoszemu i ich kampania stanowi zupełnie inną, poboczną historię. Prawdziwą furorę zrobił i robi nadal, doskonały tryb multiplayer. Sieciowe rozgrywki stały się tak popularne, że WarCraft III wraz z dodatkiem, jest już, można by rzec, dyscypliną olimpijską. Niezliczone turnieje, zawody i mistrzostwa przyciągają zarówno profesjonalnych graczy jak i amatorów, którzy wspólnie chcą się zmierzyć między sobą. Granie w WarCrafta popłaca, bo nagrody w takich imprezach to nie małe sumki dolarów, euro, czy złotówek...

Ostatni rozdział?

Illidanowi ukazuje się Kil’jaeden, który nakazuje mu zniszczyć Tron Mrozu, aby nie zdradzić Króla Lisza. Illidan postanawia wezwać do pomocy starożytną rasę Nag, które z Elfami łączy wspólny przodek. Te przysięgają posłuszeństwo Stormrage’owi w zamian za pomoc w odzyskaniu straconego świata. Illidan otwiera portal przenoszący na Pustkowia, jednak za nim wyrusza jego była strażniczka – Maiev, która uważa go za zdrajcę Elfów i pragnie zemsty.

W wojskach Przymierza nie dzieje się najlepiej. Krwawe Elfy dowodzone przez Kael’Thasa znalazły się pod panowaniem Lorda Garithosa, krótkowzrocznego przywódcy Ludzi. Garithos wydaje rozkazy Elfom, lecz te nie potrafią ich wykonać. Na pomoc przychodzi Lady Vashj, wraz ze swą armią Nag. Garithos nie może się jednak pogodzić z nowo zawiązanym sojuszem i zamyka Elfy pod kluczem. Te jednak dość szybko oswobadzają się uciekając przez portal w Dalaranie.

Krwawe Elfy i Nagi lądują na Pustkowiu, gdzie uwalniają Illidana z rąk Maiev. Kael’Thas oraz Lady Vashj przedstawiają Illidanowi swój plan podbicia Draenoru, aby tam schronić się przed Kil’jaedenem. Ten jednak nakazuje Elfowi powrót do Northrend i zniszczenie Króla Lisza…

GramTV przedstawia:

Grupa Upiornych Władców postanawia zgładzić Króla Arthasa, ten jednak udaje się do Northrend, by bronić Króla Lisza przed atakiem Illidana. Kiedy Rycerz Śmierci dociera do Mroźnego Tronu, staje do walki z Illidanem. Pokonuje go w pojedynku sam na sam, po czym uwalnia z więzienia Ner’zhula. Po tym zdarzeniu ciało Arthasa zostaje zawładnięte przez Króla Lisza, który teraz posiadł jeszcze większą moc niż można sobie było wyobrazić… Nowa historia

Genialnie zaprojektowany świat, ogromna grywalność i fenomen sieciowej rozgrywki, skłonił Blizzarda do stworzenia czegoś zupełnie nowego. Tym tworem był World of WarCraft, MMORPG niemal doskonały, który za „drobną” miesięczną opłatą pozwala wcielić nam się w wykreowaną przez siebie postać i uczestniczyć w wydarzeniach dziejących się w świecie Azeroth. Tytuł odniósł tak wielki sukces, że po dwóch latach od swej premiery ciągle znajduje się na pierwszych miejscach growych list przebojów, a już niedługo zostanie wydany oficjalny dodatek zatytułowany The Burning Crusade.

Po licznych wojnach następuje niepewny pokój. Świat Azeroth powoli zostaje odbudowany, jednak nadal trzeba się liczyć z siłami Nieumarłych. Nadszedł czas bohaterów, a nie armii. To ogromna szansa, by pojedyncze jednostki mogły zmieniać bieg historii. A czy Ty, drogi Graczu odważysz się wkroczyć do tego świata?

Poczytajmy o Azeroth

Świat WarCrafta nie kończy się na grach komputerowych. Jego oszałamiająca popularność sprawiła, że obok Forgotten Realms (świata znanego nam zarówno z papierowych jak i komputerowych gier RPG) jest najbardziej rozpoznawalnym wirtualnym, fantastycznym uniwersum. Świadczyć o tym może fakt wydania kilku książek opowiadających o wydarzeniach w Azeroth, z których w Polsce ukazała się póki co „trylogia” WarCraft, w skład której wchodzi „Dzień Smoka” Richarda Knaak’a, „Władca Klanów” Christie Golden oraz „Ostatni Strażnik” Jeffa Grubb’a. Wszystkie te tytuły pojawiły się w naszym kraju dzięki wydawnictwu ISA. Jakby komuś było jeszcze mało, może sięgnąć po anglojęzyczne tytuły takie jak trylogia Richarda A. Knaak’a Warcraft: War of the Ancients, w skład której wchodzi „The Well of Eternity”, „The Demon Soul” oraz „The Sundering”. Pan Richard nie próżnuje i już niedługo powinna ukazać się jego najnowsza seria, zatytułowana Warcraft: The Sunwell Trilogy.

WarCraft bez prądu

Zdarzają się sytuacje kiedy w domu nie ma prądu lub po prostu nie chce nam się siedzieć przy komputerze. Wtedy z pomocą przychodzi nam World of Warcraft The Bard Game – gra planszowa, która bije rekordy popularności w swym segmencie. Wystarczy od dwóch do sześciu graczy, ogromny stół i nieco wolnego czasu, by móc przekonać się, że planszówki wcale nie odeszły do lamusa. Wielkie pudło zawiera ogromną ilość kart, figurek i żetonów, które wyglądają przepięknie, a zasady są na tyle proste, by po kilkunastu minutach mieć je opanowane w stopniu co najmniej dobrym. Jeśli jednak ktoś nie ma przekonania do tego typu rozrywki, zawsze może sięgnąć po podręcznik Warcraft the Roleplaying Game i wraz z przyjaciółmi przemierzać Azeroth w taki sposób, na jaki tylko wyobraźnia pozwala.

WarCraft: The Movie?

Na zakończenie mała ciekawostka. Tuż przed E3, jeden z pracowników Blizzarda ogłosił, jakoby studio Legendary Pictures wykupiło prawa autorskie do przeniesienia świata WarCraft na duży ekran! Wizja pełnometrażowego filmu z akcją osadzoną w Azeroth wydaje się obiecująca, jednak należy mieć na uwadze, że nie ujawniono jeszcze żadnych konkretnych szczegółów na temat produkcji, a i filmy oparte na grach komputerowych nie odnosiły planowanych sukcesów. Miejmy nadzieję, że w przypadku WarCrafta będzie inaczej...

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!