Wiedźmin 3 na PS5 i XSX w „produkcyjnym piekle”? CD Projekt RED odpowiada

Mikołaj Ciesielski
2022/04/19 13:45
3
0

Gracze obawiają się o stan odświeżonej wersji przygód Geralta z Rivii.

Wiedźmin 3 na PS5 i XSX w „produkcyjnym piekle”? CD Projekt RED odpowiada

Wiedźmin 3: Dziki Gon miał zadebiutować w wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w bieżącym kwartale tego roku. W zeszłym tygodniu CD Projekt RED poinformowało jednak, że odświeżone przygody Geralta z Rivii nie pojawią się we wspomnianym terminie. Twórcy nie ujawnili też, kiedy możemy spodziewać się premiery next-genowego wydania gry, co stało się źródłem plotek i spekulacji.

W sieci zaczęły pojawiać się teorie, że Wiedźmin 3 w wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X/S znajduje się w tzw. produkcyjnym piekle i niewykluczone, że na premierę gry będziemy musieli poczekać nawet do przyszłego roku. Całą sytuację na ostatniej rozmowie z inwestorami postanowił wyjaśnić Michał Nowakowski – jeden z członków zarządu spółki CD Projekt S.A.

Patrzyłem na nagłówki, które pojawiały się w sieci i jeden z nich naprawdę przykuł moją uwagę: »Wiedźmin 3 na konsole nowej generacji opóźniony na czas nieokreślony«, co brzmi, jakby gra znajdowała się w jakiegoś rodzaju produkcyjnym piekle. Chcę podkreślić, że tak nie jest. Pojawiło się wiele insynuacji, że zamierzamy wydać grę w czerwcu przyszłego roku lub coś takiego. Zupełnie tak nie jest” – zapewnił Nowakowski (dzięki PC Gamer).

Produkcja zostanie dokończona w naszym wewnętrznym zespole [w CD Projekt RED – dop. red.]. Oceniamy nasz czas, a to wymaga pewnych badań – to wszystko, co mówimy. Nikt nie mówi, że gra jest opóźniona i przed nami olbrzymia przerwa czasowa. To tyle, co mogę powiedzieć o Wiedźminie na next-geny, ale naprawdę chcę podkreślić ten fakt” – dodał przedstawiciel CD Projekt.

Wygląda więc na to, że fani Wiedźmina 3 nie mają powodów do obaw. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że deweloperzy z CD Projekt RED sprawnie dokończą prace nad next-genowym wydaniem gry i już niedługo będziemy mogli cieszyć się odświeżoną wersją przygód Geralta z Rivii.

Na koniec przypomnijmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował na rynku w maju 2015 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W październiku 2019 roku przygody Geralta z Rivii pojawiły się również na Nintendo Switch. Jeśli jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianej produkcji, to zapraszamy Was do lektury: Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja. Zachęcamy też do zapoznania się z wrażeniami z portu na konsolę Nintendo Switch pod tym adresem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
FromSky
Gramowicz
20/04/2022 11:25

Faktycznie było coś o tym że W3 next-gen ma robić Saber Interactive, a oni mają swoje oddziały także w Rosji i  Białorusi

FromSky napisał:

A może jest tak że wszyscy programiści, zwłaszcza główni programiści którzy stworzyli lub choć dobrze ogarniają ten silnik już odeszli z CD projekt, przez to mają oni duży problem żeby coś większego w silniku zmienić, stąd też problemy z cyberpunkiem i przesiadka na UE5

A ja mam inną teorię - CD Projekt RED za bardzo się tłumaczy. W sensie... nie wiem czy to nie włącza się powoli REDom "obrona Częstochowy", bo tak naprawdę nie ma w tym zdaniu powyżej nieprawdy - next-genowy Wiedźmin jest opóźniony i nie podana została konkretna data ukończenia prac, więc właściwie na czas nieokreślony. Powód przez REDów również został podany (przeniesienie prac nad next-gen W3 do CD Projekt RED z zewnętrznego studia, które chyba było rosyjskie), dlatego tym bardziej dziwi mnie taki komentarz.

Natomiast co do samych modyfikacji Red Engine - jest to możliwe, ale tego się nie dowiemy. Ja raczej obstawiam, że po prostu zwyczajnie plan był taki, że next-genowy Wiedźmin byłby outsource'owany po to, aby prace nad aktualnie priorytetowymi zadaniami nie były zaburzone... no i niestety trzeba było się przegrupować.

FromSky
Gramowicz
19/04/2022 20:01

A może jest tak że wszyscy programiści, zwłaszcza główni programiści którzy stworzyli lub choć dobrze ogarniają ten silnik już odeszli z CD projekt, przez to mają oni duży problem żeby coś większego w silniku zmienić, stąd też problemy z cyberpunkiem i przesiadka na UE5




Trwa Wczytywanie