Bethesda wprowadziła też kilka nowych funkcji i sporo poprawek.
Już na początku maja Bethesda zapowiedziała największą aktualizację gry Starfield. Wówczas zapowiedziano, że wspomniana „łatka” trafi w ręce graczy jeszcze w tym miesiącu. Deweloperzy nie rzucali słów na wiatr i dotrzymali obietnicy. RPG w klimatach science fiction od twórców The Elder Scrolls V: Skyrim otrzymało bowiem wczoraj duży patch, który m.in. wprowadził możliwość rozgrywki w 60 FPS-ach na konsolach Xbox Series X.
Starfield otrzymał sporą aktualizację. Patch wprowadza 60 FPS na Xbox Series X i kilka nowych funkcji
Wraz z najnowszą aktualizacją Starfield doczekał się jednak również kilku nowych funkcji. Bethesda wprowadziła m.in. „duże usprawnienia” map powierzchni, dzięki którym gracze nie powinni się już gubić w drodze do celu. Do wnętrza statków dodano natomiast nowy tryb dekorowania, dzięki któremu użytkownicy będą mogli upiększać swoje maszyny tak samo, jak placówki. W menu pojemników dodano z kolei zakładki, by ułatwić zarządzanie ekwipunkiem.
Starfield otrzymał też nowe opcje rozgrywki, dzięki którym gracze będą mogli dostosować wrażenia płynące z gry do własnych potrzeb i preferencji. Zainteresowani mogą m.in. wybrać poziom trudności walk naziemnych i kosmicznych, a także dopasować inne elementy. Największą nowością – na którą z pewnością czekało wielu użytkowników – jest jednak możliwość rozgrywki w 60 klatkach na sekundę na konsolach Xbox Series X.
Słyszeliśmy od wielu z was, że chcielibyście mieć większą kontrolę nad wiernością oprawy graficznej i wydajnością na konsoli Xbox, podobnie jak mogą to robić gracze na platformie PC. W nowej aktualizacji umożliwiamy to na konsolach Xbox Series X za pomocą kilku opcji, których możecie użyć, aby dopasować ustawienia do swojego stylu gry i ekranu – czytamy w opisie aktualizacji.
Od teraz gracze Starfield korzystający z konsol Xbox Series X mogą wybrać pomiędzy 30, 40, 60 lub nieograniczoną liczbą klatek na sekundę na ekranach VRR. Brak ekranu VRR z obsługą 120 Hz pozwoli natomiast wybrać opcję 30 lub 60 FPS-ów. Bethesda podkreśla jednak, że przy wyborze 60 klatek na sekundę „na wyświetlaczu bez VRR czasem wystąpić może rwanie się obrazu”.
GramTV przedstawia:
Starfield od teraz pozwoli również użytkownikom konsol Xbox Series X na nadanie priorytetu grafice lub wydajności podczas próby utrzymania docelowej liczby klatek na sekundę. Pierwszy z trybów zachowuje „najwyższą rozdzielczość przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej szczegółowości efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów”. Drugi natomiast „obniża wewnętrzną rozdzielczość i szczegółowość efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów”. Bethesda zaleca, by na poziomie 60 FPS lub wyższym nadać priorytet wydajności.
Wraz z najnowszą aktualizację Starfield doczekał się też całej masy poprawek. Deweloperzy wyeliminowali bowiem sporą liczbę błędów związanych z rozgrywką, oprawą wizualną, placówkami czy zadaniami. Pełną listę zmian znajdziecie w opisie patcha na oficjalnej stronie firmy Bethesda.
Na koniec przypomnijmy, że Starfield dostępny jest wyłącznie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat najnowszej produkcji studia Bethesda, to zapraszamy Was do lektury: Starfield – recenzja. Gwiazdka z nieba. Trochę zakurzona.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.