Sony ma nowego partnera strategicznego. Wielka współpraca dwóch gigantów

Patrycja Pietrowska
2025/07/24 15:30
0
0

Sony zawiera strategiczną umowę o współpracy biznesowej.

Sony Group Corporation i Bandai Namco Holdings ogłosiły podpisanie strategicznej umowy o współpracy biznesowej. W jej ramach Sony dokonało inwestycji, nabywając 16 milionów akcji Bandai Namco za kwotę 68 miliardów jenów. Transakcja ta sprawia, że Sony staje się ważnym akcjonariuszem Bandai Namco, posiadając około 2,5% udziałów.

Sony
Sony

Sony łączy siły z Bandai Namco

Nowo zawarty sojusz biznesowy i inwestycja Sony w Bandai Namco mają na celu przede wszystkim rozszerzenie społeczności fanów wokół różnorodnych własności intelektualnych, takich jak anime i manga. Szczególny nacisk położony zostanie na sektor anime, w którym przewiduje się dynamiczny wzrost rynkowy. Firmy zamierzają połączyć swoje mocne strony, by zmaksymalizować wartość IP, a także dostarczać poruszających doświadczeń dla odbiorców.

Grupa Bandai Namco promuje strategię „osi własności intelektualnej”, której celem jest maksymalizacja wartości IP poprzez wykorzystywanie ich atrakcyjności i świata przedstawionego, oferując odpowiednie produkty i usługi we właściwym czasie i we właściwych regionach. Jesteśmy pełni ekscytacji na myśl o potencjale tworzenia nowej rozrywki poprzez połączenie mocnych stron Grupy Sony i jej możliwości technologicznych w różnych obszarach rozrywki ze strategią osi IP Bandai Namco. Dzięki tej współpracy chcemy łączyć się z fanami własności intelektualnej na całym świecie, wspólnie tworzyć przyszłość i realizować nasz cel „Zabawa dla wszystkich w przyszłości” oraz naszą średnio- i długoterminową wizję „Połączeni z fanami”. – przekazał Nobuhiko Momoi, wiceprezes wykonawczy z Bandai Namco Holdings.

Dzięki tej współpracy chcemy wspólnie tworzyć różnorodne treści i doświadczenia, które przekroczą oczekiwania i dostarczą emocji jeszcze większej liczbie fanów, wraz z Grupą Bandai Namco, która posiada wyjątkową zdolność do wielokierunkowego rozwoju różnorodnych własności intelektualnych i silne relacje z fanami zarówno w Japonii, jak i na świecie. Łącząc mocne strony obu firm w dziedzinie rozrywki i wykorzystując potencjał angażujących IP, jeszcze bardziej przyspieszymy nasze działania zmierzające do maksymalizacji ich wartości i realizacji długoterminowej wizji Sony „Creative Entertainment Vision”. – powiedział Toshimoto Mitomo, dyrektor ds. strategii z Sony Group Corporation.

GramTV przedstawia:

Planowane inicjatywy obejmują nie tylko ekspansję istniejących dzieł, ale także rozwój produktów i usług opartych na własnościach intelektualnych stworzonych przez Bandai Namco. Istotne będzie wykorzystanie atutów Sony w obszarach takich jak produkcja i dystrybucja treści wideo, ze szczególnym uwzględnieniem anime. Obie strony będą również aktywnie poszukiwać sposobów wspierania twórców poprzez wspólne rozwijanie i zarządzanie technologiami oraz usługami związanymi z branżą rozrywkową.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!