Sprzęt przypomina tkaninę i można go zginać, ściskać i rozciągać podczas gry.
Sony opublikowało nowy patent, który prezentuje nietypowy pomysł na kontroler przyszłości. Zamiast klasycznego kształtu, urządzenie ma płaską, siatkową strukturę 3D i pokryte jest materiałem przypominającym tkaninę. Co więcej, całość można fizycznie deformować, co według Sony ma zapewnić graczom zupełnie nowy poziom immersji.
PlayStation
Sony – elastyczny kontroler z siatki 3D ma dawać pełną swobodę
Patent opisuje urządzenie nazwane „Operation Device” – kontroler zbudowany z siatki węzłów i łączących je wałków, które mogą zginać się, rozciągać i kurczyć w trakcie rozgrywki. Gracz może chwytać, ściskać, wyginać lub naciskać różne części kontrolera, co ma odpowiadać intuicyjnym działaniom w grze. Przykładowo, ściśnięcie węzła może odpowiadać za podniesienie przedmiotu, a jego pociągnięcie za atak mieczem.
W dokumentacji czytamy, że obecne kontrolery ograniczają swobodę gracza i nie są w stanie w pełni oddać „poczucia obecności” w świecie gry. Proponowane przez Sony rozwiązanie ma to zmienić, dając graczowi możliwość manipulowania kontrolerem w dowolny sposób, wspieranym przez zaawansowane sprzężenie zwrotne (haptykę). Materiał przypominający tkaninę ma dodatkowo poprawić komfort użytkowania i ułatwić rozciąganie czy zgniatanie elementów.
GramTV przedstawia:
Na ilustracjach w patencie pokazano także mechanizm pozwalający użytkownikowi np. chwytać węzeł za pomocą gestu szczypania – każdy taki ruch może odpowiadać konkretnej akcji w grze.
Na razie to tylko patent i nie wiadomo, czy urządzenie trafi kiedykolwiek do produkcji. Sony pokazuje jednak, że szuka nowatorskich rozwiązań i nie boi się eksperymentów ze sprzętem, który znacząco odbiega od tradycyjnych padów.