Polskie Gamefound przejmuje IndieGoGo. Nadciąga nowa era crowdfundingu

IndieGoGo zostało przejęte przez polskie Gamefound. To strategiczne przejęcie ma zrewolucjonizować rynek finansowania społecznościowego z korzyścią zarówno dla twórców, jak i wspierających.

IndieGoGo to jedna z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych platform crowdfundingowych na świecie. Firma działa od 17 lat i zrzesza 38 milionów użytkowników. W czasie swojej działalności pomogła zebrać niemal 3 miliardy dolarów na realizację pomysłów z różnych dziedzin takich jak technologia, design, film i sztuka. Teraz nastąpiła przełomowa chwila, bowiem IndieGoGo zostało przejęte przez polską firmę Gamefound, będącej platformą wyspecjalizowaną w grach planszowych.

Gamefound i IndieGoGo
Gamefound i IndieGoGo

Gamefound przejmuje IndieGoGo

Przede wszystkim technologia Gamefound będzie teraz zasilać wszystkie kategorie projektów na IndieGoGo, zapewniając nowoczesne narzędzia, intuicyjny interfejs i lepszą jakość obsługi. Gamefound pozostanie wierne grom planszowym, ale kampanie z tej platformy będą też widoczne na IndieGoGo, co zwiększy ich zasięg. Aby było łatwiej, logowanie będzie możliwe z obu kont. Użytkownicy będą mogli korzystać z IndieGoGo i Gamefound bez potrzeby zakładania osobnych profili. Co więcej, twórcy IndieGoGo mogą liczyć na korzystniejsze warunki współpracy i bardziej przyjazne zasady prowadzenia kampanii. Julie dePontbriand, CEO IndieGoGo powiedziała:

Czas, aby crowdfunding znów patrzył w przyszłość. Technologia Gamefound nie ma sobie równych i cieszymy się, że trafi do naszej zróżnicowanej społeczności. Razem sprawiamy, że crowdfunding staje się bardziej innowacyjny, przyjazny dla twórców i ekscytujący jak nigdy wcześniej.

Twórcy, którzy zdecydują się wystartować z kampanią w czasie odświeżonego startu IndieGoGo, mogą liczyć na specjalne oferty i wsparcie.

Gamefound powstało w Polsce w 2016 roku z inicjatywy Marcina Świerkota i Szymona Matyjaszka. Początkowo platforma służyła jako narzędzie do zarządzania zamówieniami dla projektów Awaken Realms, ale szybko ewoluowała w pełnoprawną platformę crowdfundingową. Dziś Gamefound stał się liderem w segmencie gier planszowych. W 2024 roku zebrał ponad 165 milionów dolarów, goszcząc m.in. kampanie Cyberpunka 2077 oraz Lands of Evershade. Marcin Świerkot, CEO Gamfound powiedział:

Naszą filozofią od początku było: “musimy być przynajmniej dwa razy lepsi od konkurencji. Przyjaźni dla wspierających, profesjonalni dla twórców”. Nasz zespół technologiczny co dwa tygodnie dostarcza nowe funkcje. Jestem niesamowicie dumny z ich dyscypliny i skupienia.

GramTV przedstawia:

Oto najważniejsze funkcje Gamefound, które zostaną wprowadzone na IndieGoGo:

  • Ponad 20 metod płatności, w tym PayPal i błyskawiczne płatności
  • Kompleksowy ekosystem obejmujący etap pre-launch, kampanię, zarządzanie zamówieniami i opcję “Late Pledge”
  • Sprawdzony pledge manager, używany w ponad 2500 projektów przez ponad 1000 twórców
  • Adfound – zintegrowane narzędzie marketingowe ze średnim ROAS 6,7x przy prowizji 5 procent
  • Follower Gift – funkcja zwiększająca liczbę obserwujących kampanię średnio o 20 procent
  • Endgame – mechanizm końcówki kampanii, który generuje średnio 4 procent środków.
  • Late Pledge – opcja dofinansowania po zakończeniu kampanii, która zwiększa przychód średnio o 65 procent
  • Stretch Pay – elastyczne płatności ratalne dla wspierających (średnio 33 procent więcej środków)
  • Zaawansowane statystyki w czasie rzeczywistym, bez śledzenia “ciasteczek”
  • Aplikacja mobilna i pełna funkcjonalność na smartfonach
  • Wsparcie podatkowe, w tym obsługa VAT
  • Wielo­języczność i przelicznik walut, ułatwiający prowadzenie kampanii na rynku globalnym
  • Odkrywanie projektów z pomocą społeczności, z codziennymi rankingami najczęściej wspieranych i obserwowanych kampanii

To tylko wycinek możliwości. Dzięki szybkiemu rozwojowi i ciągłemu wdrażaniu nowych funkcji, Gamefound odnotował 70 procentowy wzrost rok do roku. Wkrótce te narzędzia będą w pełni dostępne dla twórców i wspierających z IndieGoGo. Pod przewodnictwem Julie dePontbriand, IndieGoGo zamierza na nowo zdefiniować crowdfunding. Łącząc siły z Gamefound, obie platformy będą wspierać twórców ze wszystkich dziedzin, począwszy od gier, przez technologię, po sztukę i design.

Posłuchajcie co ma do powiedzenia Marcin Świerkot, CEO Gamefound:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!