Fani naprawiają błędy twórców STALKERA 2. Nowy mod ma naprawić niepoprawnie działającą mechanikę

Adam "Harpen" Berlik
2024/11/26 19:00
2
0

Czekamy na pierwszą oficjalną aktualizację po premierze.

Kilka dni temu informowaliśmy o problemach z jednym z najistotniejszych elementów w STALKER 2: Heart of Chornobyl. W oczekiwaniu na update do gry fani postanowili stworzyć modyfikację, która poprawia mechanikę A-Life. Nie jest oczywiście jedyny fanowski dodatek - w ostatnich dniach pojawiło się ich wiele więcej, w tym takie ułatwiające wiele elementów rozgrywki.

STALKER 2: Heart of Chornobyl
STALKER 2: Heart of Chornobyl

STALKER 2: Heart of Chornobyl z nową modyfikacją

Opisaną modyfikacją do STALKER 2: Heart of Chornobyl jest Roadside Panic, który znacząco poprawia działanie niefunkcjonującego poprawnie systemu A-Life. Zadaniem tej mechaniki jest odpowiednie symulowanie całego dostępnego w grze obszaru, jednak oryginalnie ten zasięg nie jest zbyt imponujący. Ten mod ma zlikwidować wiele problemów z tym związanych.

GramTV przedstawia:

Fanowski dodatek do STALKER 2: Heart of Chornobyl naprawia również inne niepoprawnie funkcjonujące mechaniki związane z A-Life, takie jak interakcje ze znajdującymi się w dalekiej odległości NPC-ami oraz pojawianie się zbyt dużej ilości wrogów w pobliżu gracza, co jest oczywiście związane z zasięgiem symulacji terenu. Oczywiście modyfikacja została stworzona przez twórców oryginalnej gry, więc nie jest on dokładnie zoptymalizowany i często prowadzi do problemów z wydajnością.

Na koniec przypomnijmy, że STALKER 2: Heart of Chornobyl został wydany 20 listopada na PC oraz Xbox Series X/S. W naszym serwisie pojawiła się recenzja, w której przyznaliśmy grze notę w wysokości 7,5/10.

Komentarze
2
Yarod
Gramowicz
27/11/2024 08:20
Hagan napisał:

Jakoś nie chce mi się wierzyć że amatorzy poprawili profesjonalnych twórców gry zaledwie tydzień po premierze. Trzeba gigantycznej wiedzy aby przeanalizować tak szybko kod tak dużej gry. Czy GSC sprzedało im źródła gry, czy może sami rozkompilowali EXEka i DLLki? Mogę tylko napisać "wolne żarty".

Raczej "to zalezy"

1. Autor nie napisał że mod jest "experimental beta"

2. Zapomnial również napisać - może nie wie - że logika tego systemu bazuje na starych trylogiach/nowych tytułach puszczanych że sceny mkderskiej, która jest w tym uniwersum bardzo silna (jeden z Twórców gry jest współautorem Anomaly, największego tytułu wypuszczonego przez scenę) prawdopodobnie jest to pierwsze podejście do portu tej logiki

3. Zdefiniuj "amatorzy": sporo ludzi z branży dev po "lekcjach" działa na scenie moderskiej. Sam w moich devowych czasach pisałem mody pod stalkera, najpierw pod trylogię, potem na unowocześnionym przez scenę silniku. Tu za to jest gość że sceny który pracuje w GSC

Hagan
Gramowicz
27/11/2024 07:47

Jakoś nie chce mi się wierzyć że amatorzy poprawili profesjonalnych twórców gry zaledwie tydzień po premierze. Trzeba gigantycznej wiedzy aby przeanalizować tak szybko kod tak dużej gry. Czy GSC sprzedało im źródła gry, czy może sami rozkompilowali EXEka i DLLki? Mogę tylko napisać "wolne żarty".