Diablo 4 na jeszcze jednym zwiastunie. Gra będzie obsługiwać technikę DLSS 3

Mikołaj Ciesielski
2023/03/17 08:15
7
0

Dobre wieści dla posiadaczy kart graficznych firmy NVIDIA.

Diablo 4 na jeszcze jednym zwiastunie. Gra będzie obsługiwać technikę DLSS 3

Wczoraj informowaliśmy Was o zwiastunie Diablo 4, w którym Blizzard zaprezentował zawartość Ultimate Edition. Okazuje się jednak, że to nie koniec materiałów promocyjnych związanych ze wspomnianą produkcją. Nadchodząca odsłona serii Diablo otrzymała bowiem kolejny zwiastun. Trailer został opublikowany przez firmę NVIDIA, która poinformowała, że gra będzie obsługiwać technikę DLSS 3.

Diablo 4 już w dniu premiery będzie obsługiwać technikę NVIDIA DLSS 3

Diablo 4 będzie obsługiwać wspomnianą technologię już w dniu premiery. Warto pamiętać, że z techniki NVIDIA DLSS 3 korzystać mogą wyłącznie posiadacze kart graficznych GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także użytkownicy laptopów z układami GeForce RTX 4000.

NVIDIA zaznacza jednak, że posiadacze innych kart graficznych z serii GeForce RTX będą mogli zwiększyć wydajność Diablo 4, korzystając z techniki DLSS 2. Natomiast gracze korzystający z układów GeForce będą mogli zmniejszyć opóźnienia dzięki NVIDIA Reflex.

Na koniec przypomnijmy, że Diablo 4 zmierza na komputery osobiste, a także konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Gra ma zadebiutować na wymienionych platformach 6 czerwca. Zainteresowanych zachęcamy również do zapoznania się z wymaganiami sprzętowymi dla nadchodzących testów beta.

GramTV przedstawia:

Komentarze
7
KotRyszard
Gramowicz
18/03/2023 13:57
Yosar napisał:

Yep, cały ten DLSS i FSR to usprawiedliwienie jedynie dlaczego praktycznie każda gra na PC chodzi jak kaleka mimo że nie pokazuje nic więcej niż jest na konsolach. A macie DLSS/FSR i zamknijcie pyszczki że nie chciało nam się gry dobrze sportować na PC.

Zatem nie dosyć że dzięki DLSS/FSR obraz na pecetach jest gorszy, to i jeszcze gorzej to chodzi.

A już chwalenie się DLSS3 w tym samym zdaniu co nVidia Reflex to śmianie się ludziom w twarz.

Reflex ma założeniu zmniejszać lag w grze. DLSS3 generując fakowe klatki nie przyjmuje inputu z wejścia więc zwiększa w założeniu lag. Poza tym funduje też znacznie gorsze artefakty niż DLSS2 (a i tu do ideału brakowało sporo).

Innymi słowy technologia która miała pomóc starym kartom pożyć trochę dłużej jest ograniczona do najnowszych kart, a do tego daje beznadziejne rezultaty w grze w postaci gorszego obrazu niż na konsolach i gorzej chodzących gier niż na konsolach. I tak się kończy hype na marketingowe technologie.

No to wychodzi że życie zawsze weryfikuje bełkot marketingowy. Jak będę miał okazję to potestuję sobie to DLSS i przekonam się czy jest to pomocne.

Yosar
Gramowicz
17/03/2023 18:54

Yep, cały ten DLSS i FSR to usprawiedliwienie jedynie dlaczego praktycznie każda gra na PC chodzi jak kaleka mimo że nie pokazuje nic więcej niż jest na konsolach. A macie DLSS/FSR i zamknijcie pyszczki że nie chciało nam się gry dobrze sportować na PC.

Zatem nie dosyć że dzięki DLSS/FSR obraz na pecetach jest gorszy, to i jeszcze gorzej to chodzi.

A już chwalenie się DLSS3 w tym samym zdaniu co nVidia Reflex to śmianie się ludziom w twarz.

Reflex ma założeniu zmniejszać lag w grze. DLSS3 generując fakowe klatki nie przyjmuje inputu z wejścia więc zwiększa w założeniu lag. Poza tym funduje też znacznie gorsze artefakty niż DLSS2 (a i tu do ideału brakowało sporo).

Innymi słowy technologia która miała pomóc starym kartom pożyć trochę dłużej jest ograniczona do najnowszych kart, a do tego daje beznadziejne rezultaty w grze w postaci gorszego obrazu niż na konsolach i gorzej chodzących gier niż na konsolach. I tak się kończy hype na marketingowe technologie.

ZubenPL
Gramowicz
17/03/2023 13:45
KotRyszard napisał:

A czemu nie? Znając życie będzie pełno elementów rozgrywki przy end gamie gdzie będzie od cholery stworów, efektów świetlnych itp. W takich momentach każda karta dostaje po dupie, tak więc wspomaganie DLSS2 się przyda żeby klatki nie spadły do 10.

Chyba że źle rozumiem tą technologię?

ZubenPL napisał:

Raczej w tej grze na RTX 2060 Super rozmywacz się nie przyda.

Wtedy to zwykle winna obciążenia CPU a tu więc odciążenie karty przez renderowanie w niższej rozdzielczości niewiele zmienia. Pewnie w jakiś sytuacja się przyda dla mnie strata jakości obrazu nawet na qhd i ustawieniu jakość jest za duża by tego używać, nie mówiąc już o irytujących artefaktach które jak dotąd znalazłem w każdej grze gdzie to testowałem. 




Trwa Wczytywanie