Wywiad z Philem Spencerem – więcej gier singleplayer, więcej przejęć i Game Pass

Wincenty Wawrzyniak
2020/10/26 20:15
0
0

Dziennikarze serwisu Gamereactor przeprowadzili wyczerpujący wywiad z szefem Xboksa, Philem Spencerem, a my wyłapaliśmy najciekawsze informacje.

Jakiś czas temu informowaliśmy Was o rozmowie Phila Spencera z dziennikarzami portalu Kotaku, podczas której poruszono między innymi temat ekskluzywności gier od Bethesdy, która została pod koniec ubiegłego miesiąca przejęta przez Microsoft. Dzisiaj natomiast na łamach serwisu Gamereactor opublikowano kolejny obszerny wywiad z przedstawicielem Xboksa i, jak nietrudno się domyślić, również tutaj poruszono ważne tematy. Jest to dość długa rozmowa, dlatego postanowiliśmy wyróżnić jej najważniejsze części – informacje oraz ciekawostki znajdziecie w poniższych akapitach.Wywiad z Philem Spencerem – więcej gier singleplayer, więcej przejęć i Game Pass

Pierwszą ciekawą informacją jest fakt, że zdaniem Spencera – kiedy spojrzymy na statystyki odnośnie tego, w co grają gracze oraz abonenci Game Passa – Xbox potrzebuje więcej gier przeznaczonych dla dzieci. Ponadto mężczyzna twierdzi, iż przydałoby się zarazem więcej gier singleplayer, które opowiadają konkretną historię. Wyraził swoje podekscytowanie takimi projektami, jak Starfield czy najnowszy projekt Compulsion.

Spencer został następnie zapytany o to, czy istnieje szansa, aby Xbox Game Pass pojawiło się na innych platformach, jak chociażby PlayStation czy Nintendo Switch. Choć przyznał, że nie jest pewien, czy jest to kolejny duży zestaw użytkowników dla Microsoftu, ale wraz z zespołem jest otwarty na dyskusje. Wielokrotnie w trakcie rozmowy podkreślił, iż jego firma nie patrzy na sytuację pod względem tego, ilu graczy zdecyduje się grać na Xboksach Series X, S czy też Xboksach One – Xbox jest dla amerykańskiej korporacji ekosystemem, do którego i tak możemy uzyskać dostęp z różnych urządzeń.

GramTV przedstawia:

Kolejnym ważnym tematem, jaki poruszono podczas wywiadu, jest rozwój Xbox Game Studios. To zespół, który – zdaniem Spencera – będzie stale rozbudowywany. Przy okazji dowiedzieliśmy się, iż w praktyce Microsoft jeszcze nie kupił Bethesdy, aczkolwiek Phil Spencer ma nadzieję, że transakcja zostanie zamknięta na początku przyszłego roku. Wówczas będzie można decydować o przyszłych tytułach studia. Głównym celem Spencera jest to, aby deweloperzy tworzyli możliwie jak najlepsze gry.

Na koniec zasugerował, że to dopiero początek poważnych zakupów Microsoftu, ponieważ zespoły, które mogą budować nowe marki i opowiadać nowe historie, są zawsze poszukiwane. Działania w tym kontekście najpewniej będą podyktowane Xbox Game Passem oraz faktem, że jest to usługa, która stale się rozwija, więc trzeba ją czymś zasilać. Spencer spodziewa się, że wraz z rozwojem, jaki obserwujemy, Microsoft praktycznie stale będzie w trybie wprowadzania kolejnych twórców.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!