Polish Esport Cup 2020 - 2000 zawodników i ponad 1 mln widzów

gram.pl
2020/07/15 13:45
0
0

Podsumowanie 42 dni zmagań turnieju Polish Esport Cup 2020 przynosi ciekawe liczby. Zobacz jakie statystyki stoją za 400 godzinami esportowych emocji.

Pomimo że turniej skierowany był do amatorów i pół-profesjonalistów, do walki zapisało się aż 2000 uczestników. Ich zmagania na serwerach przyciągnęły przed ekrany niemal 1,3 mln widzów, którzy mogli śledzić 3 rodzaje rozgrywek - Counter Strike: Global Offensive dla drużyn pięcioosobowych, drużyn dwuosobowych i pierwszy tak duży turniej kategorii “open” w VALORANT - najnowszej produkcji Riot Games. Łączny czas transmisji, które widzowie mogli śledzić na platformie Twitch i na Facebooku wyniósł aż 425 godzin.

Polish Esport Cup 2020 - 2000 zawodników i ponad 1 mln widzów

O powodzeniu projektu świadczą również inne liczby. W sieci pojawiło się ponad 600 postów i artykułów na temat turnieju. Same posty w mediach społecznościowych wygenerowały ponad 1,2 mln zasięgu, a materiały wideo opublikowane w sieci wyświetlono do tej pory aż 560 tys. razy.

Polish Esport Cup 2020 był pierwszym polskim wydarzeniem esportowym, w którego organizację zaangażował się jeden z czołowych portali sportowych - Sport.pl. Udział tak dużego medium pozwolił zaznaczyć pozycję w świadomości użytkowników, którzy na co dzień preferują tradycyjny sport. Artykuły, które w trakcie trwania turnieju pojawiły się na łamach Sport.pl i Gazeta.pl wygenerowały aż 220 mln odsłon.

GramTV przedstawia:

Turniej, który skierowany był do amatorów zaskoczył pulą nagród. Dzięki partnerstwu silnych, rozpoznawalnych globalnych i lokalnych marek takich jak AMD, MSI i Sferis, zawodnicy walczyli nie tylko o chwałę, ale i o nagrody o łącznej wartości ponad 50 tys. złotych. Zwycięzcy otrzymali również możliwość rozpoczęcia profesjonalnej kariery w akademii organizacji Actina PACT.

Zorganizowany przez Sport.pl, PACT i Actina turniej Polish Esport Cup 2020 rozpoczął się 27 kwietnia i trwał do 7 czerwca. Turniej o charakterze on-line odbył się w okresie dużego zagrożenia spowodowanego wirusem COVID-19 i był odpowiedzią na ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią. Ogromne zainteresowanie - zarówno po stronie graczy, jak i widzów pokazuje, że tego typu inicjatywy są potrzebne i mogą stanowić doskonałą alternatywę dla tradycyjnych rozgrywek sportowych.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!