Shadow of the Tomb Raider spisało się wyśmienicie. Jak tu nie zrobić kolejnej części? - zastanawiają się twórcy

Patryk Purczyński
2019/04/08 17:26
1
0

Producent Shadow of the Tomb Raider stoi na zgoła odmiennym względem wydawcy stanowisku co do sprzedaży gry. Wierzy, że następna część serii to pewnik.

Shadow of the Tomb Raider spisało się wyśmienicie. Jak tu nie zrobić kolejnej części? - zastanawiają się twórcy

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tego, jak wypadło Shadow of the Tomb Raider, zarówno pod kątem przyjęcia przez krytyków, jak i dyspozycji - powiedział producent gry, Jonathan Dahan. Prawda jest jednak taka, że średnia 75/100 w serwisie Metacritic, choć solidna, nie rzuca na kolana, a rozczarowanie sprzedażą po przedstawieniu kwartalnego raportu wyrażało kierownictwo Square Enix.

Według podanych w lutym danych, Shadow of the Tomb Raider do końca ubiegłego roku kalendarzowego dotarło do sklepów (nie zaś do finalnego odbiorcy) w nakładzie 4,12 mln sztuk. Prezes wydawcy Yosuke Matsuda stwierdził wówczas, że gra najwidoczniej nie dostarczyła wystarczająco świeżej zawartości, by przyciągnąć uwagę większej liczby konsumentów. Dahan najwyraźniej stoi jednak na innym stanowisku.

GramTV przedstawia:

- Dzięki temu kontynuujemy produkcję DLC - jesteśmy podekscytowani tym, jak gra sobie poradziła - utrzymuje. Dodaje również, że byłby wyjątkowo mocno zaskoczony, gdyby cykl Tomb Raider nie doczekał się kolejnej części. Square Enix być może da zielone światło na jego produkcję, ale w kontekście lutowej wypowiedzi Matsudy wydaje się, że wydawca będzie wymagał gruntownych zmian w serii.

Komentarze
1
MisioKGB
Gramowicz
09/04/2019 09:31

Okey wszystko gra, ostatni Tomb Raider był dobry, choć nie dość, żebym mógł go zapamiętać na dłużej. Mogliby wrócić do korzeni i zrobić coś w stylu 4 części, bez żadnego survivalu, komandosów i innych pierdół, tylko katakumby, zagadki, pułapki i skakanie z jednej ściany na drugą. Oczywiście pomiędzy czarnym a białym jest wiele odcieni szarości i dobrym posunięciem jest pokazanie postaci Lary jako osoby targanej wieloma uczuciami, ale litości, czasem też warto zrobić grę, która po prostu przynosi frajdę, a nie wielowymiarowy dramat.