Informacje

Głupie zachowanie przeciwników w Aliens: Colonial Marines spowodowane pojedynczą literówką

... Małgorzata Trzyna

Wystarczy zmienić jedną literę w kodzie, by ksenomorfy zaczęły zachowywać się zupełnie inaczej.

Głupie zachowanie przeciwników w Aliens: Colonial Marines spowodowane pojedynczą literówką - obrazek 1

Aliens: Colonial Marines zostało wydane w 2013 roku i zebrało negatywne oceny, także w naszej recenzji gra otrzymała niską notę - 4,5/10. Jedną z największych wad było głupie zachowanie przeciwników. Okazuje się, że mogło być ono spowodowane literówką w kodzie gry, w jednym z plików .INI. Jak wyjaśnił na stronie moddb.com użytkownik jamesdickinson963, w pliku My Document\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini znajduje się linia kodu:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

która powinna wyglądać tak:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

Usunięcie zaznaczonej litery powinno naprawić głupie zachowanie ksenomorfów. Po poprawce zachowują się one bardziej agresywnie, lepiej i szybciej radzą sobie z odnajdywaniem gracza.

Błąd ten został odkryty jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, ale dopiero teraz zrobiło się o nim nieco głośniej. Jeśli planujecie zagrać jeszcze raz w Aliens: Colonial Marines i nie natknęliście się na rozwiązanie problemu z głupim AI już wcześniej, warto spróbować wprowadzić tę drobną poprawkę.

Głupie zachowanie przeciwników w Aliens: Colonial Marines spowodowane pojedynczą literówką - obrazek 2

Najnowsze
Lubisz nas?