Krytykujesz plany Bethesdy? Firma o tym wie, ale się tym nie przejmuje

Katarzyna Dąbkowska
2017/09/29 17:03

Pete Hines w kilku słowach o problemie, który, jak mówi, dotyka wiele firm.

Krytykujesz plany Bethesdy? Firma o tym wie, ale się tym nie przejmuje

Bethesda ma na swoim koncie wiele ciekawych i bardzo dobrze ocenianych gier. Powód? Po prostu pracownicy tej firmy znają się na swojej robocie i, jak twierdzą, nie będą wsłuchiwać się w gderanie graczy, kiedy chodzi o kluczowe decyzje odnoszące się do gier. W najnowszym wywiadzie dla Gamesradar Pete Hines przyznał, że wiedzą o grupie graczy, która krytykuje plany i gry Bethesdy. Nie mają zamiaru zwracać na to uwagi.

- Zdajemy sobie z tego sprawę, ale nie pozwolimy, aby oni określali to, co robimy.

Ostatecznie zamierzamy spróbować zrobić to, co uważamy za najlepsze dla gier, które robimy, bo to szczerze mówiąc jest wszystko, co mogę naprawdę kontrolować.

GramTV przedstawia:

-Udałem się do Todda kilka lat temu i powiedziałem: "Wszyscy będą pytać nas o Elder Scrolls 6. Musisz mi pomóc, musisz mi pomóc wyjść i powiedzieć, jaka jest nasza ścieżka, a kiedy pojawi się Elder Scorlls 6, musisz spróbować sprostać wszystkim oczekiwaniom” - dodał.

Hines powiedział również, że zespoły deweloperów nie są jedynie automatami, w których wciska się przycisk, by dostać napój i nie chce kroczyć wciąż w przód i w tył. Chce, by jego zespół wciąż się rozwijał, a nie stał w miejscu. Twierdzi też, iż wiele firm ma ten problem i nie powinny one uwzględniać takich zachowań, a jedynie robić to, co najlepiej potrafią.

Komentarze
9
NemoTheEight
Gramowicz
30/09/2017 17:42
Varis napisał:

Nie winię jednak Bethesdy za brak dobrych chęci! Wiem że chcą by ich gry były jak najlepsze! Po prostu nie potrafią w naprawdę dobre gry i tyle. Rzemieślnicy powielający jeden jedyny schemat, który jako tako im wychodzi;)

 

Rzemieślnik zrobi ci coś funkcjonalnego. Jak idę do kowala nie zajmującego sie kowalstwem arrtystycznym i proszę o miecz (zakałdajac, zę ten kwal potrafi je kuć) to moze otrzymam brzydki miecz. Posty jelec bez zdobień, rękojeśc do samodizelnego winiecia itd. Ale jak go zawieszę na ścianie, a on po godiznie będze wisiał w powietrzu metr dalej, przyklei sie do ściany, albo zniknie mu ękojeść to to nie bęsdzie dobra robota rzemieślnicza :) Swoją droga to by było dobre. Wjna śrendowieczna, napad na obóz. Łapiesz za miecz, to sie okazuje, że  nie można go zdjęąć z uchwytu. Wychodzisz przed obóz, a tam palisada zniknęła sama, a wrogowie patatajają sami bez koni, które stoją 100 metów dalej. Postanawiasz, że od dzisiaj ładujesz do fajki tylko czysty tytoń.

NemoTheEight
Gramowicz
30/09/2017 17:29

Dobrze wiedzieć. Ja ich tam krytykuje za masebugów, jeśli ic to nie obchodiz, to cóż. Ja nie potrzebuję wydawać pieniedzy, a na pewno nie na akurat produkty konkretnej firmy. Oni pieniądze muszą od kogoś dostawać.

No fabuły sie nie czepiam, bo znałem gorsze, wieć nie będę komentował też pospolitych zbirów atakujących najbardizej legendarną żyjącą postać, w dodatku podrózująca w dwójkę, przy cyzm obie "ofiary" maja broń i zbroje z kości smoków, bo to sie dzieje w praktycznie każdym RPGu i dlaczego każdy wie. Po prostu niemożliwe jest zasiedlenie cąłej mapki przedstawiajacej świat zamieszkany głównie przez normalnych rolników i górników spermocnymi kreaturami z niewiadomo kąd. Ale jak 6 lat po wypuszczeniu gry instaluję wszystkie oficjalne i nieoficjalne patche w super-duper ostatecznej edycji i dalej sptykam te same bugi, któe mnie wkurzały przy 1. podejsciu to albo mam paranoję i zwidy, albo ktos leci w gumę. Przez 6 lat nawet ja bym to naprawił. Po drodze ucząc się programowania, bo nie potrafię :)

Varis
Gramowicz
30/09/2017 11:47

Bardzo słusznie! Brawa dla Bethesdy! Nie dajcie się hejterom! Ja na przykład jako hejter Bethesdy dawno przestałem przejmować się ich obietnicami dotyczącymi nowych gier:D Wiem że to bajki.

Nie winię jednak Bethesdy za brak dobrych chęci! Wiem że chcą by ich gry były jak najlepsze! Po prostu nie potrafią w naprawdę dobre gry i tyle. Rzemieślnicy powielający jeden jedyny schemat, który jako tako im wychodzi;)

 

sabaru
Gramowicz
30/09/2017 11:23

Zaczną jak im sprzedaż zacznie spadać.

Pomson15tk
Gramowicz
30/09/2017 09:16
MisioKGB napisał:
UnEsCo napisał:

To dobrze że NIE będą słuchać graczy ^_^ wreszcie z czystym sumieniem już nigdy nie kupie od nich gry. Bo Fallout 4 to było dno dna które ma własne dno.

Pamiętaj, że F4 okrzykniętą grą roku. Ja osobiście powiedziałbym, że scenariusz pisało 8 letnie dziecko w przerwach pomiędzy lekcjami.

odpowiedzialnym jest niejaki Emil Pagliarulo, przeczytaj ten post na reddicie i wszystko ci sie wyjasni

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/5t6d6m/until_bethesda_firesrelocates_emil_pagliarulo_do/

Oxygar
Gramowicz
30/09/2017 00:24

Skyrima co prawda uwielbiam, ale muszę zauważyć, że do gry wracam zawsze gdy chcę sobie tak po prostu arcadeowo poczyścić lochy, jaskinie i takie tam. Fabuła w moim odczuciu nie była zła, zawiodłem się tylko na smokach bo one powinny być potężniejsze, i nie mam na myśli punktów zdrowia tylko sposobu walki z nimi. Często się słyszy, że najsilniejszą stroną gier bethesdy jest eksploracja. No czy ja wiem. 

Prawda jest taka, że gdyby posłuchali graczy i zastanowili się nad najbardziej rozsądnymi pomysłami to ta gra mogłaby być przygodą 10/10 i dużo lepszą produkcją niż rzeczywiście jest.

Choćby właśnie wymyślenia lepszego sposobu walki ze smokami, nic by nie zaszkodziło wprowadzić takie rzeczy w patchach. 

Niby ma być tryb survival, ale płatny. Pomysł dobry, ale sposób w jaki go oferują już zły

Bardzo częste zarzuty dotyczą silnika. Oczywiscie, jeśli o mnie chodzi to do grafiki nie mam żadnych zastrzeżeń, natomiast animacje mogliby zrobić takie, które pozwolą się bardziej wczuć. Jest tyle organizacji w grze. Gdyby je rozbudować to w grze pewnie spędziłbym nie 300 ale z 600 godzin. Gracze głosili słuszne zarzuty, że zostajemy przywódcami zbyt prędko. Lubiłem kompletować ekwipunki dla moich towarzyszy, co jednak w końcu mi się znudziło bo nie miało sensu, a szkoda.

Jeśli oni nie chcą słuchać graczy to w końcu zaczną coraz bardziej odstawać od innych gier. Tego o czym wyżej pisałem oczekuję w następnej części TESa. Zmiana mapy, nowe tekstury i bronie mnie nie przekonają i gra mogłaby mi się dużo prędzej znudzić.

MisioKGB
Gramowicz
29/09/2017 23:19
UnEsCo napisał:

To dobrze że NIE będą słuchać graczy ^_^ wreszcie z czystym sumieniem już nigdy nie kupie od nich gry. Bo Fallout 4 to było dno dna które ma własne dno.

Pamiętaj, że F4 okrzykniętą grą roku. Ja osobiście powiedziałbym, że scenariusz pisało 8 letnie dziecko w przerwach pomiędzy lekcjami.

UnEsCo
Gramowicz
29/09/2017 19:38

To dobrze że NIE będą słuchać graczy ^_^ wreszcie z czystym sumieniem już nigdy nie kupie od nich gry. Bo Fallout 4 to było dno dna które ma własne dno.

dariuszp
Gramowicz
29/09/2017 17:54

Z tym automatem to ma rację. Z tym nie słuchaniem krytyki już nie. Dużo firm tworząc sequel brało pod uwagę zarówno krytykę i prośby graczy i świetnie na tym wyszli.

Bethesda z kolei od lat nie zrobiła kroku do przodu a w wypadku Fallouta zrobili wręcz w tył.

Dodatkowo z uporem ciągle brną w ten sam toporny silnik z tą samą toporną grafiką i ograniczeniami. Uch gry do dziś nie mają czegoś tak prostego jak ruchoma platforma. Lata im zeszło żeby postać miała toporną animację biegu skosem.