Na Androidzie ludzie grają więcej niż na iOS

Patryk Purczyński
2016/11/20 11:55
6
0

Unity opracowało raport użytkowania gier na urządzeniach z systemami iOS i Android. Aktywniejszymi graczami są właściciele tych drugich.

Na Androidzie ludzie grają więcej niż na iOS

Użytkownicy urządzeń z systemami iOS i Android nie różnią się od siebie pod względem dziennej liczby sesji z grami, ale na tych drugich średni czas gry jest dłuższy - wynika z najnowszego raportu Unity. Pod uwagę wzięte zostały co prawda jedynie tytuły oparte na silniku Unity, ale technologia ta jest na tyle rozpowszechniona, że próbę śmiało można uznać za wiarygodną. Dość powiedzieć, że tylko w minionym kwartale gry na tym silniku instalowano ponad 5 miliardów razy na 2,4 mln urządzeń przenośnych.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy na Androidzie gry odpalano średnio 2,4 raza dziennie, a jedna sesja trwała 11,18 minuty. Daje 26,6 minuty spędzanych na graniu w ciągu jednego dnia. W przypadku iOS średnia liczba sesji wynosi 2,38, ale już średni czas gry - tylko 19,8 minuty dziennie. Oznacza to, że właściciele urządzeń z systemem Google'a spędzają na graniu 34 proc. więcej czasu niż ich odpowiednicy z produktami Apple'a.

GramTV przedstawia:

Co ciekawe na urządzeniach z mniejszym ekranem notuje się więcej sesji niż na tabletach. W przypadku smartfonów z Androidem częstotliwość ta jest aż pięciokrotnie większa. Na małych urządzeniach z systemem iOS gry odpalane są dwa razy częściej niż na dużych.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
21/11/2016 12:18

I trudno się nie dziwić. W dzisiejszych czasach za jabłuszko płaci się jak za zboże. A sprzęt z Androidem jest po prostu tańszy.

Usunięty
Usunięty
21/11/2016 12:18

I trudno się nie dziwić. W dzisiejszych czasach za jabłuszko płaci się jak za zboże. A sprzęt z Androidem jest po prostu tańszy.

Usunięty
Usunięty
20/11/2016 19:10

czas gry to jedno a ilość wydanych pieniędzy to drugie. do niedawna za każdy dolar zarobiony na platformie apple, ta sama aplikacja otrzymywała tylko 33 centów w google play*, dlatego bardziej ciekawy byłby raport właśnie pod kątek opłacalności.* dane podane z pamięci na bazie raportu vision mobile, szybki rzut okiem w google i mamy jakieś dane o 75% większym dochodzie z apple store w 2016




Trwa Wczytywanie