Gears of War: Ultimate Edition udowadnia, że dysk Xboksa One jest w gruncie rzeczy mały

Paweł Pochowski
2015/07/09 10:20
6
0

Pobranie gry z sieci będzie wymagało aż 44 gigabajtów wolnego miejsca na HDD.

Gears of War: Ultimate Edition udowadnia, że dysk Xboksa One jest w gruncie rzeczy mały

Oczywiście nie jest to rekord, jeżeli chodzi o gry na aktualne konsole, ale dotychczas tak olbrzymie zapotrzebowanie na wolne miejsce na dysku twardym konsoli zgłaszały jedynie najlepsze z gier pokroju GTA V czy Forza Motorsport 5. Do tego były to nowe produkcje. Gears of War: Ultimate Edition to przygotowany od podstaw, ale jednak remaster. I będzie chciał dla siebie prawie 10 procent przestrzeni na dysku. Oznacza to, że na dysku od Xboksa One zmieściłoby się około dziesięciu takich gier - a pamiętajcie o tym, że część przestrzeni jest zarezerwowana na potrzeby systemu konsoli.

Wygląda więc na to, że jeżeli ktoś nie lubi żonglowania płytami, a ponadto nie chce mu się co chwila usuwać, a następnie ściągać konkretnych produkcji, być może już niedługo będzie musiał zastanowić się nad dodatkowym dyskiem do Xboksa One. Bo w kolejnych latach zapotrzebowanie gier na miejsce na HDD będzie już tylko rosło, a nie malało. Jako ciekawostkę dodamy, że oryginalna wersja Gears of War potrzebowała dokładnie 7x mniej miejsca do działania. Z drugiej strony, pierwsze Xboksy 360 wyposażone były w dyski o pojemności 20 gigabajtów. Na takim dysku ówczesnych GoW zmieściłoby się dokładnie trzy.

GramTV przedstawia:

Premiera Gears of War: Ultimate Edition zaplanowana została na sierpień.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
10/07/2015 22:44
Dnia 10.07.2015 o 00:15, Agntx napisał:

Moje fusy pokazują coś innego. Akurat cała poprzednia generacja, wraz z grami na PC, nie wymagała nigdy więcej jak 1xDVD aby zmieścić nowe tytuły. Dwie płytki były rzadkością, a trzy to dopiero dziwactwo pod postacią mega tekstur w RAGE''u. Do czasu potrzeby większej ilości pamięci na nośniku powstanie zapewne nowy. Bo przecież obecne konsole i tak zdychają na chorobę zwaną "zaledwie 8GB RAM", więc gdzie niby pomieści się reszta tekstur? Ale nie, sensacja musi być...

Konsole nie zdychają dlatego, że mają 8GB RAM tylko zdychają przez procki i sam typ użytej pamięci ram. I nie chrzań o siódmej generacji bo to są po prostu brednie. Bo na PC no cóż sporo gier wymagało więcej niż 1xDVD mogę w połowie generacji podać parę przykladów:1. Crysis Warhead 2xDVD2. XCOM:EU 3xDVD3. Wiedźmin 2 2xDVD4. Batman Arkham City 2xDVD5. RAGE 3xDVDA w przypadku gier 1xDVD i tak trzeba było ściągać od cholery patchy i ulepszeń graficznych. Najlpszy przykład to Crysis 2 gdzie trzeba było sciągnąć patche i DX11 upgrade+texture pack.

Agntx
Gramowicz
10/07/2015 00:15

"Bo w kolejnych latach zapotrzebowanie gier na miejsce na HDD będzie już tylko rosło, a nie malało."Moje fusy pokazują coś innego. Akurat cała poprzednia generacja, wraz z grami na PC, nie wymagała nigdy więcej jak 1xDVD aby zmieścić nowe tytuły. Dwie płytki były rzadkością, a trzy to dopiero dziwactwo pod postacią mega tekstur w RAGE''u. Do czasu potrzeby większej ilości pamięci na nośniku powstanie zapewne nowy. Bo przecież obecne konsole i tak zdychają na chorobę zwaną "zaledwie 8GB RAM", więc gdzie niby pomieści się reszta tekstur?Ale nie, sensacja musi być...

hydzior
Gramowicz
09/07/2015 14:10

> Ja to bym się raczej zastanowił, czy słabsze tekstury nie są winą tego, że ogranicza> nas właśnie owe 50GB płyty. Tylko patrzeć jak powstaną gry które będą na dwóch BD-Romach,> pierwszy będzie tylko z teksturami (konieczna instalacja), a drugi z resztą tekstur,> modelami, audio i kodem gry (wczytywane w locie)Na wczytywanie w locie dyski jak i BR są za wolne, a konsole mają też za mało pamięci na lepsze texturki.




Trwa Wczytywanie