Interesująca fabuła głównym czynnikiem przemawiającym za zakupem gry

Patryk Purczyński
2015/04/16 14:03
4
0

Entertainment Software Association przeprowadziło badania, których wyniki pokazują interesujące informacje na temat graczy.

Interesująca fabuła głównym czynnikiem przemawiającym za zakupem gry

Interesująca opowieść jest najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie jakiejś gry dla największego odsetka ankietowanych w ostatnim badaniu Entertainment Software Association. Odpowiedź tę wskazało 22 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowała się cena (15 proc.), a co najmniej dziesięcioprocentowy odsetek mają jeszcze tylko dwie opcje: opinie innych osób i fakt, że produkt jest kontynuacją ulubionej serii gier.

Badanie zostało przeprowadzone w 4 tys. gospodarstw domowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Na tej podstawie obliczono, że prawie połowa Amerykanów gra w gry wideo, a 42 proc. poświęca na tę czynność przynajmniej trzy godziny w tygodniu. Osoby te chętniej spędzają czas na wspólnej zabawie z innymi. Średnia wieku gracza to z kolei 35 lat, a najliczniejszą grupę (30 proc.) stanowią osoby z przedziału wiekowego 18-35 lat. Średni staż bycia graczem wynosi 13 lat.

GramTV przedstawia:

Pocieszająca jest również aktywność i świadomość rodziców. 59 proc. z nich gra ze swoimi dziećmi przynajmniej raz w tygodniu, 69 proc. sprawdza oznakowania wiekowe przed zakupem, a 63 proc. uważa, że gry mają pozytywny wpływ na ich pociechy. Dziewięciu na dziesięciu rodziców jest obecnych w momencie zakupu gry.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
16/04/2015 23:30

W tej ankiecie nie tylko była mowa o "fabule". Ten najwiekszy odsetek dotyczył także "Premise", czyli de facto "o czym ta gra jest". Gra bez fabuły, ale z interesującym konceptem, mechaniką bądź artstylem też się w to wliczają. To nie tak, że tu tylko chodzi o fabułę.Co do mnie, nie kupuję gry dopóki nie przeczytam recek na Steamie. Te najbardziej pomocne ostatnio bardzo dobrze pozwalają się zorientować, czy gra bedzie mi pasowała.

Argael
Gramowicz
16/04/2015 21:51

Ha, czyli nie jestem taki dziwny, że gram w gry głównie dla ich fabuł :)

elmartin
Gramowicz
16/04/2015 18:20

Ponieważ gram tylko w kampanie, bardzo bardzo rzadko w co-op z córką, np. Portal, to właściwie mój procent zawiera się, czy też raczej dotyczy również największego procentu.Czyli, dla mnie także najważniejszą przyczyną zakupu jest interesująca historia, wciągająca fabuła itp.Natomiast co do kolejnych miejsc, to raczej nie do końca się wpasowuję.CenaOczywiście, że nie kupię gry za każde pieniądze, ale np. premiery kosztują u nas raczej tyle samo lub niewiele się różnią ceną między sobą, więc w tym przypadku cena nie jest dla mnie wyznacznikiem.Jeżeli chodzi o gry będące już jakiś czas na rynku, w które jeszcze nie grałem, to szukam dobrej ceny, ale nie decyduje ona ( tnz. jej wysokość ) o moim zakupie. Jak znajdę taniej to lepiej, ale jak nie znajdę a chcę grę kupić, to i tak ją kupię.Opinie innych osóbOczywiście, że czytam opinie innych osób/graczy, ale nie decydują one o tym czy daną grę kupię. Nie jest tak, że jak gra ma większość dobrych opinii, to muszę ją mieć. O wiele większy wpływ na moją decyzję mają filmiki przedstawiające rozgrywkę. Zobaczę kawałek rozgrywki np. na YouTube i mniej więcej wiem czego się mogę spodziewać.Fakt, że produkt jest kontynuacją ulubionej serii gierTo, że gra jest kontynuacją ma znaczenie, ale tylko w jednym przypadku. Jeżeli pierwsza/poprzednia część była bardzo dobra, oczywiście według mnie i mojej subiektywnej oceny, to grę prawdopodobnie kupię. Jednak nie kupię gry tylko dlatego, że poprzednia część była świetna. Zawsze muszę rozważyć, czy np. zmiana zespołu, zmiana producenta, może "wyczerpanie materiału" czyli wypalenie zespołu po kilku częściach, brak pomysłów na kontynuację, lub całkowita zmiana miejsca/czasu gry, nie wpłynęły negatywnie na mój ulubiony tytuł.




Trwa Wczytywanie