PlayStation 3 miało nie mieć procesora graficznego

Piotr Bajda
2013/10/10 12:54

Oczko w głowie Kena Kutaragiego, procesor Cell miał nie tylko leczyć raka i drukować pieniądze, ale i zająć się wszystkimi operacjami graficznymi PlayStation 3. Na szczęście ktoś w porę poszedł po rozum do głowy.

PlayStation 3 miało nie mieć procesora graficznego

Kooperacja Sony, IBM i Toshiby, procesor Cell to mózg PlayStation 3. I źródło większości problemów tej konsoli i całego Sony w ostatnich latach. Raz, że jego przeciągające się opracowanie kosztowało około 400 milionów dolarów. Dwa, że jego skomplikowana architektura dała w kość wielu producentom, część z nich zrażając do Czarnulki w początkach jej kadencji. Trzy, że położona w nim zbyt wielka wiara prawie kosztowała Sony porażkę z kretesem w tej generacji.

GramTV przedstawia:

Ken Kutaragi był przekonany, że potęga Cell podoła wszystkim zadaniom i konsola nie potrzebuje procesora graficznego. Bliżej premiery PlayStation 3 okazało się, że to czyste szaleństwo. Sony przeszło do planu b - pertraktacji z Nvidią, która miała wyprodukować GPU do PS3. Tak poważne przetasowania wymagają jednak nakładów czasowych i finansowych. Stąd opóźnienie premiery o ponad rok (rok oddany bez walki Microsoftowi) i wyższa niż planowano cena w dniu premiery.

Co by było, gdyby w porę się nie ocknięto? To jeden z tych scenariuszy, których lepiej sobie nie wyobrażać.

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
11/10/2013 11:41

Czytałem bardziej szczegółowe artykuły(w tym źródło) na ten temat i powody wstępnej decyzji określają pomysłodawcę tej wizji jako człeka który powinien siedzieć w wariatkowie(co ciekawe teraz dopiero Sony ma jaja przyznać dlaczego taka opcja była realizowana).- Cell miał być tylko 1 nie było mowy w ogóle o użyciu 2, bo zwiększyłoby to koszty produkcji ponad 100%.- Władze Sony w Japonii było święcie przekonane że wizja Ken''a Kutaragi''ego na temat braku karty graficznej się sprawdzi skoro PS1 i PS2 były najlepsze w swoich generacjach pod względem sprzedaży.- Ignorowali skargi swoich studiów, partii trzecich, a nawet uwaga Intela na temat zbyt skomplikowanej konstrukcji konsoli.- Ken Kutaragi uważał, że aby mieć dominację na rynku konsol trzeba zrobić jak najbardziej toporną w programowaniu konsolę(a nawet z GPU i tak już jest). Dzięki temu jego zdaniem twórcy nie mieliby czasu oraz środków na tworzenie gier na inne platformy i by robili gry tylko na PS3.- Dopiero jak parę osób z zachodnich wydziałów (a tak dokładniej wszystkie studia sony odpowiedzialne za gry) palnęli władzom i inżynierom w Japonii że jeśli wierzą w te bzdury to powinni się leczyć psychicznie bo to się nie uda.

Usunięty
Usunięty
11/10/2013 11:41

Czytałem bardziej szczegółowe artykuły(w tym źródło) na ten temat i powody wstępnej decyzji określają pomysłodawcę tej wizji jako człeka który powinien siedzieć w wariatkowie(co ciekawe teraz dopiero Sony ma jaja przyznać dlaczego taka opcja była realizowana).- Cell miał być tylko 1 nie było mowy w ogóle o użyciu 2, bo zwiększyłoby to koszty produkcji ponad 100%.- Władze Sony w Japonii było święcie przekonane że wizja Ken''a Kutaragi''ego na temat braku karty graficznej się sprawdzi skoro PS1 i PS2 były najlepsze w swoich generacjach pod względem sprzedaży.- Ignorowali skargi swoich studiów, partii trzecich, a nawet uwaga Intela na temat zbyt skomplikowanej konstrukcji konsoli.- Ken Kutaragi uważał, że aby mieć dominację na rynku konsol trzeba zrobić jak najbardziej toporną w programowaniu konsolę(a nawet z GPU i tak już jest). Dzięki temu jego zdaniem twórcy nie mieliby czasu oraz środków na tworzenie gier na inne platformy i by robili gry tylko na PS3.- Dopiero jak parę osób z zachodnich wydziałów (a tak dokładniej wszystkie studia sony odpowiedzialne za gry) palnęli władzom i inżynierom w Japonii że jeśli wierzą w te bzdury to powinni się leczyć psychicznie bo to się nie uda.

czaki222
Gramowicz
10/10/2013 22:08

> Przecież to była wiedza znana od dawna.To news dla mnie bo o żadnej z tych spraw nie wiedziałem :P




Trwa Wczytywanie