Nowa jednostka w XCOM: Enemy Within - Poszukiwacz

Małgorzata Trzyna
2013/09/17 16:22

Twórcy ze studia Firaxis uznali, że gracze w XCOM: Enemy Within powinni częściej oglądać się za siebie. Na mapach z zombie można stracić kontrolę nad sytuacją, natomiast na pozostałych brakowało kogoś, kto mógłby zaatakować w najmniej oczekiwanym momencie. W ten sposób wprowadzono nową jednostkę – skrytobójcę zwanego Poszukiwaczem.

Nowa jednostka w XCOM: Enemy Within - Poszukiwacz

Poszukiwacz (Seeker) jest jednostką latającą, stosującą taktykę „uderz-i-uciekaj”. Niewidzialność pozwala mu niepostrzeżenie podejść do postaci gracza. Co gorsza, jest to jedyna jednostka mogąca zajmować to samo pole, co inne postacie. Jeśli w pierwszym odruchu macie ochotę krzyknąć, „że co?! Mam biegać za niewidzialnym wrogiem po całej mapie?!” – spokojnie. Niewidzialność skrytobójcy nie jest nieograniczona (zużywa się jak paliwo), ze względu na balans w trybie multiplayer i po to, by gracz, który już oczyścił całą mapę i ma ogromną przewagę, nie przegrał tylko przez nieuczciwe zasady.

GramTV przedstawia:

Poszukiwacze działają w parach – początkowo ich grupy miały być nieco większe, ale zbyt często doprowadzało to do uduszenia całego oddziału jednocześnie, a zatem twórcy musieli nieco ich osłabić. Jednostka ta zazwyczaj unika walki póki oddział nie napotka wrogów. Sposobów na obronę przed niewidzialnymi skrytobójcami jest dwa: pierwszy to możliwość wykrywania ich (i odebrania im w ten sposób umiejętności duszenia), drugi to używanie implantu – Respiratora, który zapobiega uduszeniu. Gracze będą zatem musieli zachować czujność i wybierać, czy próbować wyeliminować od razu skrytobójców, czy też liczyć na to, że dopadną ich w trakcie większej potyczki.

Firaxis nie pozostaje zatem nic innego, jak życzyć powodzenia w walce z Poszukiwaczami, zaprojektowanymi z myślą o doświadczonych graczach. Premiera XCOM: Enemy Within planowana jest na 15 listopada.

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
19/09/2013 17:22
Dnia 19.09.2013 o 15:35, Numenpl napisał:

1) Jeżeli gra zaliczy żołnierza strzał jako strzał krytyczny i ufok ma zdolności obniżające możliwości kryta to wtedy podstawowa celność się nie liczy. W tym wypadku mamy pierwszy rzut monetą 50% na zwykły strzał potem 50% na kryt.

Daj mi źródło, gdzie opisują ten fenomen, bo z twojego chaotycznego stylu pisania bez przecinków nic się nie da zrozumieć.

Dnia 19.09.2013 o 15:35, Numenpl napisał:

2) zależy co masz na myśli 3 strzały pod rząd bo jeśli przysłowiony save scum to nic dziwnego bo metoda load&save by mieć lepsze staty i szanse na trafienie to tutaj czegoś takiego nie ma.

Rzuty na każdą turę są ustalane z góry, wczytując można najwyżej zwiększyć swoje szanse, poprzez zmianę kolejności oddawanych strzałów.Nie wiem, czy jesteś już na etapie liceum, ale jeśli tak, to musiałeś mieć zajęcia z rachunku prawdopodbieństwa. Policz sobie, jakie są szanse na nietrafienie czterech strzałów pod rząd: 3 z 85% i jeden z 90%. Powiem ci z góry, że bardzo małe, a takie sytuacje przydarzały mi się w grze na wyższych poziomach trudności notorycznie.

Dnia 19.09.2013 o 15:35, Numenpl napisał:

3) ehem chcesz uczciwe szanse graj na normal lub easy -> classic oraz impossible mają na dzień dobry z urzędu dają ufokom lepsze szanse.

Dzięki za troskę, ale ukończyłem grę na Classic.

Usunięty
Usunięty
19/09/2013 15:35
Dnia 18.09.2013 o 20:33, Jaracz napisał:

Ciężko mi sobie wyobrazić, jak możesz ogarnąć jakiekolwiek strategie, skoro masz podstawowe problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

to ty nie wiesz jak działa mechanika gry i stąd takie twoje wnioski:1) Jeżeli gra zaliczy żołnierza strzał jako strzał krytyczny i ufok ma zdolności obniżające możliwości kryta to wtedy podstawowa celność się nie liczy. W tym wypadku mamy pierwszy rzut monetą 50% na zwykły strzał potem 50% na kryt.2) zależy co masz na myśli 3 strzały pod rząd bo jeśli przysłowiony save scum to nic dziwnego bo metoda load&save by mieć lepsze staty i szanse na trafienie to tutaj czegoś takiego nie ma.3) ehem chcesz uczciwe szanse graj na normal lub easy -> classic oraz impossible mają na dzień dobry z urzędu dają ufokom lepsze szanse.

Usunięty
Usunięty
18/09/2013 20:33
Dnia 18.09.2013 o 19:37, Numenpl napisał:

Na classic komputer zawsze ma lepiej z celnością skoro na classic wszystkie ufoki dostają +10 do AIM +10 do Kryt oraz niektóre ufoki mają dodatkowe statystyki polepszone jeśli poziom classic lub impossible. Co do twoich szans to efekt znany z pierwszej części bo zapominasz że jeszcze jest coś takiego jak mechanika rzutu monetą 50% że trafi bądź 50% nie trafi. Druga sprawa na classic większość ufoków ma perka który zmniejsza szansę na kryta lub niweluje obrażenia od niego. Więc za przeproszeniem nie wyjeżdżaj mi z tekstem "czubek własnego nosa" bo widać że nigdy nie grałeś w starsze xcomy oraz że nie ogarniasz mechaniki gry XCOM:EU.

Co.3 razy 85% i raz 90% (pod rząd) to twoim zdaniem mechanika rzutu monetą 50%/50%, o nie mogę. xDI pierwszy raz słyszę, że perk na zmniejszenie szansy na dostanie krytyka wpływa również na otrzymanie zwykłego trafienia.Ciężko mi sobie wyobrazić, jak możesz ogarnąć jakiekolwiek strategie, skoro masz podstawowe problemy z czytaniem ze zrozumieniem.




Trwa Wczytywanie