Znamy wyniki hitów Take-Two. Rewelacyjny czwarty kwartał, ale rok na minusie

Patryk Purczyński
2013/05/14 11:02

Borderlands 2, Bioshock: Infinite i Max Payne 3 były motorami napędowymi Take-Two w minionym roku fiskalnym. Firma zakończyła go jednak na minusie, choć znacznie mniejszym niż poprzednio.

Znamy wyniki hitów Take-Two. Rewelacyjny czwarty kwartał, ale rok na minusie

Borderlands 2 zawitało do sklepów w sześciu milionach egzemplarzy w minionym roku fiskalnym. To najlepszy wynik spośród wszystkich gier, wydanych w tym okresie przez Take-Two. Wynik trzeciej części serii Max Payne jest nieco gorszy - 4 miliony kopii. Najnowsza pozycja wydawnicza firmy, niezwykle ciepło przyjęty Bioshock: Infinite, dotąd zawitał na półki w ponad 3,7 miliona sztuk.

W ostatnim kwartale Take-Two zanotowało niespełna 300 milionów dolarów przychodu. To wynik znacznie lepszy od ubiegłorocznego, gdy wpływy wyniosły nieco ponad 148 milionów. Zysk w tym okresie wyliczono na 21,2 miliona - w zeszłym roku były straty, i to niemałe (66 milionów). Cały rok fiskalny firma zakończyła jednak na minusie wynoszącym 31,2 miliona. 12 miesięcy wcześniej straty były znacznie większe - 107,7 miliona dolarów. Spółka tłumaczy, że tegoroczny rezultat nie jest efektem słabej sprzedaży gier, a "jednorazowych zobowiązań kontraktowych".

GramTV przedstawia:

Fantastycznie przedstawiają się za to wyniki z dystrybucji cyfrowej. Sprzedaż w tym kanale wzrosła rok do roku o, bagatela, 192 proc. Władze Take-Two optymistycznie zapatrują się w przyszłość i liczą na przychody w roku fiskalnym 2014 na poziomie 1,85 miliarda dolarów. W minionych 12 miesiącach wyniosły one 1,214 miliarda (rezultat zdecydowanie lepszy niż w poprzednim roku, gdy zanotowano 825 milionów dolarów przychodu).

Firma przedstawiła także kalendarz wydawniczy:

  • Borderlands 2: Psycho Pack – 14 maja
  • Borderlands 2: Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep – 25 czerwca
  • Civilization 5: Brave New World – 9 lipca
  • The Bureau: XCOM Declassified – 20 sierpnia
  • Grand Theft Auto 5 – 1 7 września
  • NBA 2K14 – 1 października
  • WWE 2K14 – 29 października
Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
22/05/2013 02:42

Matko ale głupoty piszecie.Jeżeli gra jest słaba to jasne, że się nie sprzeda.I nie ma znaczenia czy jest to turówka czy gra AAA więc nie szukajcie na siłę tłumaczeń.Jak w każdym biznesie trzeba mądrze zarządzać i mieć trochę szczęścia. THQ popłynęło bo wyrzucali pieniądze w błoto.Co do Take2 to poprawcie mnie jeśli się mylę ale Borderlands należy do Gearbox''a więc to oni dostali lwią część zysków.

Bambusek
Gramowicz
14/05/2013 20:58
Dnia 14.05.2013 o 12:23, Lordpilot napisał:

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,13826027,Fani_strategii_moga_odetchnac___sprzedaz_XCOM_nie.html ^^ Wiadomo, że strategia turowa nigdy w życiu nie osiągnie takiej sprzedaży jak jakaś silna marka stawiająca na akcję, ale skoro koszty im się zwróciły i jeszcze na tym zarobili, to nie ma co płakać :)

Znam ten link. Ale on nic nie wyjaśnia - właściwie to to samo co mówią w Take2, tylko z ust przedstawiciela Firaxis. Dopiero by było dziwne, jakby wydawca jedno, a devsi drugie :) Liczba jakichkolwiek, nawet tak kochanych procentów z tyłka pozbawionych podstawy, z jakich je wyciagnięto, jak nie było tak nie ma. I juz raczej nie będzie.

Usunięty
Usunięty
14/05/2013 17:13

Ubisoft jest akurat dobrze zarządzaną firmą. Co by gracze nie mówili, to większość ich gier trzyma wysoki poziom - ostatnimi czasy choćby Far Cry 3, Ghost Recon, Anno 2070, Blood Dragon, czy też seria AC :) I dotyczy to i gier AAA, i mniejszych produkcji, i f2p :DCo do krachu na rynku, mam wrażenie, że trochę rośnie kolejna bańka internetowa - takie firmy jak choćby Facebook są moim zdaniem zbyt wysoko wycenione. W przypadku branży gier nie jest to aż tak widoczne, choć firmy muszą bardziej trzymać wydatki w ryzach, Skończyly się złote czasy, trzeba wchodzić szerzej na nieznane wody - kto się nie rozwija, ten się cofa :D




Trwa Wczytywanie