News

Wiedźmin 3: Dziki Gon na okładce GameInformera! Znamy szczegóły na temat The Witcher 3: Wild Hunt!

Małgorzata Trzyna, 05.02.2013 08:21 327

|AKTUALIZACJA 6| Tematem najnowszego wydania Game Informera jest „RPG nowej generacji”, czyli Wiedźmin 3: Dziki Gon (ang. The Witcher 3: Wild Hunt). Nasz stary, poczciwy Geralt zapuszcza brodę...

Wiedźmin 3

Gigantyczny, otwarty świat, mnóstwo zadań do wykonania, ważne wybory fabularne łącznie z możliwością odcięcia się od wątku głównego i wiedźmin Geralt, który nareszcie sobie wszystko przypomniał...

A oto lista informacji:

  • Nad projektem pracuje dwa razy większy zespół niż nad poprzednią częścią
  • Nie będzie rozdziałów, aktów ani innych, sztucznych przerywników
  • Geralt nie będzie już miał zaników pamięci i spróbuje odzyskać utraconą miłość, będzie działał w imieniu imperiów północy, które żądają niepodległości i zmierzy się z Dzikim Gonem
  • Ekipa czuła, że w Wiedźminie brakuje nieskrępowanej wolności i otwartego świata jak w Skyrimie
  • Walka z grzbietu konia nadal jest w fazie testów, nie jest jeszcze pewne, czy znajdzie się w grze
  • Statki będą unosić się na wodzie – będą podlegać prawom fizyki i realistycznie reagować na fale
  • Geralt może podróżować od jednego krańca świata do drugiego bez widocznego wczytywania świata dzięki RED engine 3
  • Świat gry będzie 40x większy niż w poprzedniej grze (o 20% większy niż w Skyrimie)
  • By przemierzyć konno świat od jednego krańca do drugiego, potrzebne będzie 30-40 minut
  • Można podróżować na piechotę, konno lub łodzią
  • Do każdej odkrytej lokacji będzie można się błyskawicznie przemieścić dzięki systemowi szybkiej podróży
  • Jak mówi reżyser, Konrad Tomaszkiewicz, celem twórców jest zapewnić wysoką jakość misji, przerywników filmowych i najważniejszych momentów
  • Ciekawe miejsca i piękne widoki zawsze będą w zasięgu wzroku, będzie na czym zawiesić oko
  • Gracze będą zachęcani do zwiedzania zatęchłych jaskiń, wiosek zmagających się z trudnościami i niszczejących ruin
  • Wiedźmin 3 zaoferuje ponad 100 godzin ręcznie zaprojektowanych misji
  • Zadania, między innymi, będą polegały na udzielaniu pomocy mieszkańcom albo prawowitym królom Skellige
  • Polowanie na potwory będzie przygodą, źródłem dochodów oraz zapewni zdobywanie unikatowych nagród
  • Będzie można brać udział w różnych mini-grach, w zależności od rejonu i otrzymywać za to wyjątkowe nagrody, ale nie będzie to wymagane, by ukończyć fabułę
  • Przykładowo, w Skellige zawody będą polegały na rzucaniu nożami
  • Potwory, bandyci, kupcy czy zwierzęta będą atakować każdego, kogo uznają za wroga
  • Nie będzie level-scalingu
  • Oczywiście, nie zabraknie nagród i zdobywania poziomów za walki z potworami czy ludźmi
  • Trzy różne aspekty opowieści - polowanie na potwory i zajmowanie się drobiazgami, sytuacja polityczna i poszukiwanie przez Geralta swojej miłości
  • Poza wykonywaniem zadań głównych będzie można swobodnie polować na potwory, wytwarzać przedmioty i zajmować się pobocznymi questami
  • W grze sytuacja polityczna i atak Nilfgaardu zostaną przedstawione w głównym wątku, obejmującym najważniejsze obszary: Skellige, Novigard i Ziemię Niczyją
  • Każdy rejon ma osobny wątek fabularny
  • Można zupełnie nie przejmować się wątkiem głównym, ale należy liczyć się z konsekwencjami – jest to jeden z możliwych wyborów
  • Różnorodne wątki w fabule będą się przeplatać i nawzajem uzupełniać
  • Nie trzeba będzie robić nic poza wątkiem głównym, by ukończyć grę
  • Po ukończeniu pewnych wątków w pewien sposób będzie można uzyskać pomoc podczas ważnej walki od sojusznika zdobytego w Skellige
  • Najważniejsze wydarzenia wątku głównego będą wpływać na sytuację w świecie. Przykładowo: jeśli jakimś wieśniakom grożą bandyci, zadanie może zniknąć po pewnych zdarzeniach, jeśli gracz im nie pomoże
  • Efekty pogodowe są dynamicznie generowane i w pełni modelowane jako chmury charakteryzujące się objętością, a nie namalowane na płaszczyźnie nieba
  • W przeciwieństwie do poprzedniej części, Geralt spotka społeczności i pojedyncze osoby, które mają problem z potworami
  • Tym razem nie ma misji przypominających kontrakty
  • Lewy trigger na padzie włącza zmysły wiedźmińskie
  • Po zbadaniu miejsca zbrodni można zdobywać informacje i je gromadzić, ich źródłem będą też mieszkańcy
  • Gracz będzie otrzymywał wskazówki – np. wiedźmin będzie do siebie mamrotał albo podpowiedź zostanie przedstawiona w sposób wizualny, na przykład w postaci sceny z przeszłości
  • Pora dnia i inne warunki będą wpływały na pojawianie się potworów i ich zdolności
  • Podczas walki będzie można trafiać w czułe punkty w zależności od wiedzy na temat potwora i użytej taktyki
  • Twórcy zastanawiają się jeszcze, w jaki sposób podczas walki będą wykonywane ataki specjalne i nad sekwencjami QTE w zwolnionym tempie
  • Z pokonanych potworów będzie można zbierać składniki alchemiczne (niedostępne nigdzie indziej), składniki potrzebne w rzemiośle, unikatowe przedmioty, eliksiry i mutageny
  • Dzięki mutagenom Geralt zdobywa specjalne moce i rozwija je
  • W grze postawiono na głębsze uczucie, nie na przelotne romanse – relacje damsko-męskie zostaną potraktowane w sposób dojrzały, tak jak w „dwójce” - nie będzie można kolekcjonować kart
  • Decyzje podejmowane w Wiedźminie 3 będą tak samo ważne, jak w "dwójce", ale ponieważ świat gry jest otwarty, nie będzie się całkowicie zmieniał pod wpływem działań gracza
  • W zależności od ważnych decyzji, gracz zostanie postawiony w innych sytuacjach i będzie mógł rozegrać specjalne wątki fabularne
  • Mechanika gry zostanie oparta o poprzednie części, ale zmieni się wiele szczegółów
  • Zajęto się problemem coraz mniejszego poziomu trudności
  • Walka została przeprojektowana, by zapewnić płynność
  • Geralt będzie miał 96 różnych animacji w walce (w poprzedniej grze było 20)
  • Kamera została tak zaprojektowana, by w kadrze przez cały czas znajdowało się największe zagrożenie
  • W walce zostały wprowadzone trzy ważne zmiany, by rozwiązać problem utknięcia w zbyt długich animacjach
  • Każde naciśnięcie przycisku oznacza jedno uderzenie, a każdy ruch wymaga mniej więcej tyle samo czasu na wykonanie
  • Można w każdej chwili przerwać wykonywaną akcję, by zrobić unik lub zablokować cios
  • Geralt może nadal blokować i robić uniki, jeśli skończy mu się wytrzymałość, ale będzie tracił równowagę
  • Twórcy chcieli, by walka była „bardziej osobista”
  • W Wiedźminie 2 biegało się cały czas, w „trójce” się chodzi, ale ataki są bardzo szybkie; przeciwnicy również nie biegają, ale mogą m.in. szarżować
  • Unik w postaci przewrotu zastąpiono piruetem, który jest równie skuteczny
  • Ataki są szybsze niż w Wiedźminie 2
  • Przeprogramowano inteligencję przeciwników
  • Nie ma oskryptowanych walk z bossami
  • Geralt zmierzy się z lodowym gigantem
  • Około 12 różnego typu przedmiotów, z którymi można wykonać interakcję. Na przykład można rozdrażnić osę znakiem Aard, by odwrócić uwagę wroga albo rozproszyć rój znakiem Igni, gdy zacznie sprawiać problem
  • Znaki zostały unowocześnione - każdy znak po zainwestowaniu w drzewko rozwoju może zmienić swoje działanie. Każdy znak posiada podstawową formę, np. Igni wygląda jak płomień z miotacza. Igni po rozwinięciu zmienia się w obszarowy atak rażący wszystko dookoła, a niewielką pułapkę Yrden można zmienić na spore pole zwalniające wrogów. Co ważne po ulepszeniu można używać też podstawowych form znaków
  • Dwa pozostałe drzewka rozwoju są powiązane z mistrzostwem walki mieczem oraz alchemią
  • W przypadku walki mieczem odblokowuje się nowe ciosy i takie elementy, jak zwiększona wytrzymałość czy parowanie
  • W przypadku alchemii odseparowano mechanikę mutacji od zdobywania kolejnych poziomów
  • Specjalizacja w alchemii zależy głównie od eliksirów
  • Zarówno konia, jak i łódź można ulepszyć
  • Gracze mają dostęp do skrzyni zarówno przy swoim koniu, jak i w gospodach
  • Zespół jest świadom, że zarządzanie ekwipunkiem w „dwójce” było niewygodne, tym razem będzie inaczej
  • Wytworzone przedmioty można personalizować
  • Niektóre składniki można zastąpić innymi, podobnymi - przykładowo, zamiast skóry można wykorzystać łuski potwora, co ma wpływ na właściwości tworzonego przedmiotu
  • Unikatowe komponenty można znaleźć podczas polowania na potwory albo wykonując zadania
  • Użycie ich, korzystając ze specjalnej recepty, pozwala na stworzenie potężnego artefaktu
  • Każdy element zbroi ma unikatowy wygląd
  • Zbroja prezentuje się lepiej, poprawiono także symulację ruchu ubrań
  • Można odwiedzić fryzjera i zmienić Geraltowi uczesanie
  • W grze nie zabraknie rozwiązywania zagadek
  • Wiedźmin 3 ukaże się w 2014 roku na PC i "wszystkich najnowszych konsolach". CDPR nie mówi wprost o next-genach, ale możemy przypuszczać, że chodzi właśnie o nie. Na okładce gra została określona mianem „RPG nowej generacji”.

Aktualizacja 1:

GameInformer udostępnił nagranie dokumentujące wizytę dziennikarzy pisma w studiu CDP Red - prócz wypowiedzi twórców można na nim zobaczyć również szkice koncepcyjne i efekty sesji motion capture:

Aktualizacja 2:

Na oficjalnym facebooku gry pojawił się nowy artwork:

Aktualizacja 3:

Mamy też polskie logo:

Aktualizacja 4:

To najprawdopodobniej pierwszy screenshot z Wiedźmina 3:

Aktualizacja 5:

Pojawił się pierwszy teaser gry Wiedźmin 3: Dziki Gon:

Aktualizacja 6:

Dla wybrednych mamy również polską wersję teasera:

najnowsze

Shenmue III ze zwiastunem premierowym

Po 18 latach fani Shenmue wreszcie doczekają się nowej części serii. O jej nadchodzącym debiucie przypomina nam trailer premierowy.