Amnesia: The Dark Descent - milion sprzedanych egzemplarzy; nowy nabywca co pięć minut

Paweł Pochowski
2012/09/13 17:34
0
0

Na oficjalnym blogu twórców Amnesia: The Dark Descent pojawiła się okolicznościowa notka dotycząca aktualnej sprzedaży gry, kondycji finansowej firmy oraz planów na przyszłość.

Amnesia: The Dark Descent - milion sprzedanych egzemplarzy; nowy nabywca co pięć minut

Swoją notatkę Thomas Grip, pracownik studia Frictional Games, rozpoczyna od przypomnienia, że Amnesia: The Dark Descent zadebiutowała trochę ponad dwa lata temu i choć nikt się tego nie spodziewał, produkcja ta nadal sprzedaje się znakomicie. Wygląda na to, że rok 2012 będzie pod względem finansowym najlepszym jak do tej pory rokiem dla Frictional Games.

Trudno rozmawiać o wynikach sprzedaży bez konkretnych liczb. Thomas szybko przechodzi więc do konkretów. Okazuje się, że Amnesia: The Dark Descent sprzedała się do tej pory w liczbie 710 tysięcy egzemplarzy. Jeżeli dodamy do tego kopie gry sprzedane w ramach akcji Humble Indie Bundle oraz Potato Bundle łącznie otrzymamy liczbę 1 miliona 360 tysięcy egzemplarzy, co Thomas nazywa wynikiem optymistycznym. Bierze jednak pod uwagę, niektórzy gracze kupujący wymienione wyżej zestawy posiadali już swoją kopię Amnesia: The Dark Descent - zakłada, że dotyczy to ponad połowy wszystkich nabywców Humble Indie Bundle oraz Potato Bundle. W związku z tym według pracownika Frictional Games najrozsądniej będzie powiedzieć, że jak do tej pory Amnesia znalazła milion nabywców.

- Uważam, że znacznie bardziej interesujące są jednak dane dotyczące sprzedaży miesięcznej - pisze w swoim raporcie Thomas Grip. - Nie biorąc pod uwagę żadnych promocji, co miesiąc po normalnej cenie sprzedajemy 10 tysięcy egzemplarzy Amnesia: The Dark Descent. Oznacza to, że co pięć minut na świecie ktoś kupuje jeden egzemplarz - dodaje. Za czynniki sprzyjające sukcesowi gry wymienia unikalność (horrory na PC bez systemu walki praktycznie nie istnieją), mocne wsparcie modderów oraz dużą popularność na YouTube (którą w pewien sposób zawdzięczają modderom).

Omawiając sytuację finansową Frictional Games Thomas ujawnia także wyniki sprzedaży gier z serii Penumbra, które znajdując co miesiąc 900 nabywców. Wszystko razem pozwala na finansowanie działalności firmy oraz tworzenia gry A Machine For Pigs, a nawet odłożenia trochę pieniędzy, które wykorzystane zostaną do podjęcia ryzyka przy tworzeniu nowej produkcji.

GramTV przedstawia:

Thomas ujawnił także ile tak właściwie kosztowało stworzenie Amnesii. - Trzy lata developingu kosztowały nas 360 tysięcy dolarów. Jak do tej pory zarobiliśmy grubo ponad 10 razy tyle. I co wy na to, inwestorzy z którymi rozmawialiśmy w roku 2009? - dodaje.

Mogłoby się wydawać, że dla gry wydanej tylko na PC i pozbawionej DRM-u piractwo może być poważnym problemem. Okazuje się, że niekoniecznie. Pracownik Frictional Games szczerze przyznaje, że ostatni raz o piractwie myśleli ponad rok temu. - Z tak dobrą sprzedażą problem ten nie jest warty poświęcenia mu nawet dwóch linijek w tym poście, więc chrzanić to - twierdzi T. Grip.

Modding odegrał przy sukcesie Amesia: The Dark Descent tak wielką rolę, że autor postu poświęcił mu osobny cały akapit, w którym wspomina o tym, że ich produkcja jest drugą najpopularniejszą wśród modderów grą na ModDB. Jak do tej pory ukończonych zostało 176 modów do tego tytułu.

Thomas ujawnia także plany na przyszłość. Aktualnie Frictional Games wraz z thechineseroom (twórcy Dear Esther) pracują nad kontynuacją Amnesii. Gra będzie nazywać się A Machine For Pigs i zadebiutuje w roku 2013. Natomiast rok później planowany jest debiut "nowego super tajnego projektu". Wiadomo o nim jedynie tyle, że będzie to horror w którym akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!