Gra tygodnia: Dishonored

Patryk Purczyński
2012/04/23 10:03
9
0

Komputerowo generowany trailer Dishonored ma wszystko: świetną realizację, klimat, zapowiedź fascynującej rozgrywki i obietnicę, że warto czekać na samą grę. Ale czy nasze oczekiwania nie zostały rozbuchane ponad miarę?

Gra tygodnia: Dishonored

Wspomniany we wstępie zwiastun (dla przypomnienia prezentujemy go na końcu artykułu) sprawił, że to właśnie produkcja Arkane Studios zostaje kolejną grą tygodnia. Od razu po ogłoszeniu gry w sieci można było znaleźć mnóstwo informacji na jej temat, jednak ostatni okres był dla Dishonored czasem informacyjnej posuchy. Zmienił to dopiero ów trailer, który nie tylko przypomniał o istnieniu gry, ale utwierdził osoby nią zainteresowane w przekonaniu, że twórcy Arx Fatalis szykują dla nas produkcję bogatą, niezwykłą i zapowiadającą się na prawdziwy przebój. Ponad czterominutowy materiał wywołał powszechny zachwyt, czemu zresztą trudno się dziwić. Pokazał on bowiem konkretną, obiecującą wizję niezwykłego świata, dynamikę akcji rodem z serii Assassin's Creed i bogaty wachlarz zdolności głównego bohatera, a pojawiająca się na początku tajemnicza postać chuchnęła w nas mgiełką zagadkowości, która z niecierpliwością każe czekać na możliwość bliższego poznania fabuły gry.

Aby jednak nie było tak wspaniale, trzeba do tego zadbanego ogórdka z pięknie przystrzyżonym żywopłotem wrzucić kamyczek, albo i dwa. Dishonored w świetle dotychczas zaprezentowanych obietnic popartych trailerem jawi nam się jako świetny projekt. Problem w tym, że przekucie tego w świetną grę nie jest wcale proste. Trzeba również pamiętać, że trailer był generowany komputerowo, nie zobaczyliśmy więc na nim żadnych faktycznych ujęć z rozgrywki. Całość została wyreżyserowana wedle wizji twórców, zatem łatwiej było nam podać na stół tak soczystą i aromatyczną potrawę. Mam wrażenie, że trudno będzie teraz producentom zaspokoić mocno rozbudzone apetyty graczy.

Jest jeszcze jedna kwestia, którą muszą podźwignąć Arkane Studios do spółki z Bethesdą - świetne rozreklamowanie gry. Nie jest tajemnicą, że nowym markom - a taką jest rzecz jasna Dishonored - trudniej walczyć o klienta niż tytułom rozpoznawalnym i o ugruntowanej pozycji. W opublikowanym niedawno opracowaniu grupy Nielsen przedstawiającym najbardziej wyczekiwane pozycje 2012 roku próżno szukać produkcji Arkane w czołowych jedenatkach gier zmierzających na PS3 i X360. Pierwszym zadaniem będzie niewątpliwie rozbudzenie świadomości, że takie coś jak Dishonored w ogóle istnieje. Pewne kroki zostały już poczynione - tuż po publikacji trailera jego fragmenty wraz z reklamą samej gry można było zobaczyć na kilku popularnych portalach branżowych. Marketingowców Bethesdy czeka jednak jeszcze sporo pracy. Na szczęście czasu też jest sporo, a i największe targi w tym przemyśle dopiero przed nami. Kto wie, może przed gorącym okresem przedświątecznym Dishonored zostanie wywindowane na pozycję jednej z najbardziej wyczekiwanych gier roku.

GramTV przedstawia:

Życzyłbym sobie, po pierwsze, by tak właśnie się stało, a po drugie, by tytuł ten rzeczywiście zasłużył sobie na taką atencję. Rzadko kiedy trafia się bowiem tak obiecująca nowa marka, która ma do zaoferowania faktycznie coś innego od jałowych i oklepanych propozycji większości gier znajdujących się na rynku.

Zobacz też: Gra tygodnia #15: Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
10/05/2012 20:03

@ zadymekZapomniałeś, że teraz jeśli bohaterem gry jest zabójca, który nie jest Hitmanem, to musi być to ściągnięte z AC? ;)Przecież nikt inny zabójcy już wymyślić nie może i nie może też mieć przy tym innych niż AC wzorców ;)Dla mnie ta gra to połączenie Thief, Deus Ex i Bioshock Infinity (choć ten ostatni to bardziej wizualnie).

zadymek
Gramowicz
10/05/2012 19:26

Assassin''s Creed tu, Assassin''s Creed tam, Assassin''s Creed..., wszędzie ten Assassin''s Creed. A ja nadal nie wiem co to ma do AC. Zwłaszcza gdy ktoś przy okazji ktoś wspomina o parkur''ze. Gdzie wy w tym trailerze widzicie jakoś parkour?

Usunięty
Usunięty
23/04/2012 21:29

Połączenie takich gier jak Half-Life 2, Assassin''s creed i Thief i umieszczenie ich w totalitarnym, steampunkowym klimacie to duże wyzwanie! Jeśli tylko uda się spełnić oczekiwania jakie rozbudził ten niesamowity trailer to mamy jednego z kandydatów na grę roku 2012, a konkurencja będzie wyjątkowo silna (AC III, GTA V, Max Payne 3, Bioshock Infinite). Dla mnie, jako, że nie spodziewam się zapowiedzi Half-Life 3 będzie to gra nr 1 w tym roku i wiele od niej oczekuję, zastanawia mnie tylko jedno, kto zdecyduje się to grę wydać w Polsce?




Trwa Wczytywanie