Zapewne nie zdajemy sobie sprawy, jak często dochodzi do sytuacji, w której pokaźna część kodu najpierw zostaje włączona do danej gry, ale potem jej producenci decydują się z niej nie korzystać. Zmiana wizerunku głównego bohatera na różnych etapach produkcji jest wręcz na porządku dziennym, niejednokrotnie zdarzają się również sytuacje, w których jakaś mapa czy broń dostępne są w beta-testach otwartych dla graczy, a następnie próżno ich szukać w wydaniach sklepowych. Zdarza się nawet, że miłośnikom wirtualnej rozrywki nie dane jest poznać fragmentów kampanii. Niektórym z tych wyciętych rzeczy udaje się jednak przedostać na światło dzienne - głównie dzięki wnikliwym czytelnikom kodu gry i najwierniejszym fanom, uważnie śledzącym rozwój danego od tytułu od prototypu po wersję finalną. Zdarza się również, że sami twórcy ujawniają zakulisowe szczególiki o wyciętej czy nieużytej zawartości. Sprawdźmy zatem, co mogło, ale ostatecznie nie trafiło do kilkunastu głośnych tytułów ostatnich lat.
Cały artykuł ukaże się Waszym oczom, gdy klikniecie w poniższą belkę. Życzymy udanej lektury!