Polska ekipa Bloober Team chwali konsolę PS Vita i firmę Sony

Michał Ostasz
2012/02/21 17:01
2
0

Twórcy A-Men, jednego z tytułów startowych najnowszego handhelda Sony bardzo ciepło wypowiadają się o samym sprzęcie oraz japońskim gigancie. Głos oddajemy Jakubowi Oponiowi.

Polska ekipa Bloober Team chwali konsolę PS Vita i firmę Sony

W rozmowie z serwisem Eurogamer powiedział on, że wyposażenie Vity w 512 MB pamięci RAM było strzałem w dziesiątkę.

To świetna rzecz. Z PlayStation Vita nie będzie takich problemów jak z PlayStation 3. Dzięki temu autorzy nie muszą myśleć o optymalizacji. Mogą skupić się na samej grze, a nie wymogach jakościowych. To bardzo ważne.

W Vicie jest mnóstwo mocy jak na tak małe urządzenie. Każdy gracz będzie zadowolony z efektów jakie można na niej osiągnąć - dodaje.

Opoń porównał też konsolkę PlayStation Vita z... Xboksem 360 mówiąc iż pod względem łatwości programowania bardzo przypomina ona sprzęt amerykańskiego koncernu.

Bardzo prosto jest na nią tworzyć. Znacznie prościej niż na poprzednie platformy Sony. To te same bebechy, które znajdziemy w iPadzie 2, ale dwa razy mocniejsze. (...) Sony dostarczyło nam naprawdę świetne devkity (narzędzia służące pisaniu gier na konsole - dop. red.). Tak właściwie, to nasz silnik przystosowaliśmy do działania na nowym handheldzie w mniej niż trzy miesiące. To bardzo szybko.

GramTV przedstawia:

Autor A-men słodził nie tylko projektantom urządzenia. Kilka ciepłych słów powiedział on także o szefostwie Sony.

Świetnie się z nimi współpracuje. Kiedy u steru stał Kutaragi cały koncern był zorientowany na technologię. To było podejście w stylu "mamy najlepszy sprzęt, radźcie sobie z nim". (...) Teraz Sony zorientowane jest na developerów. Wyciągają do nas pomocną dłoń, organizują szkolenia. Sama komunikacja jest też znacznie lepsza. Mogę bez wahania powiedzieć, że ta firma to nasz najmilszy partner.

Zmiany na lepsze? Wypowiedź Jakuba Oponia wskazuje na to, że tak. Najważniejsze jest jednak to, że skorzystają na nich nie tylko studia developerskie, ale przede wszystkim my, gracze.

Przypomnijmy, że w A-Men, połączenie gry logicznej i platformówki z elementami strategicznymi autorstwa Bloober Team, będzie można zagrać już jutro.

Źródło: Eurogamer

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
21/02/2012 18:44

Juz mialem pisac, ze jest tam jakas polska ekipa co tworzy ta strasznie zle wygladajaca szmire na PS Vite, ktora na Androidzie kosztowalaby 10PLN, ale widze, ze to Ci sami.Dzięki temu autorzy nie muszą myśleć o optymalizacjiAlez wlasnie na konsolach optymalizacja jest MEGA istotna, bo nie da sie powiedziec: ''kupcie sobie lepszy procek!''. Z drugiej strony, patrzac na grafike tej ''produkcji'' to nie ma co sie chyba martwic o zapotrzebowanie na moc...PS. Chcialbym sie odniesc do reszty artykulu, ale... przez 3 min nie chcial sie otworzyc to olalem. To pewnie dzialania gram.pl w celu ograniczenia czytelnictwa

Fang
Gramowicz
21/02/2012 17:54

"To świetna rzecz. Z PlayStation Vita nie będzie takich problemów jak z PlayStation 3. Dzięki temu autorzy nie muszą myśleć o optymalizacji. Mogą skupić się na samej grze, a nie wymogach jakościowych. To bardzo ważne."Jejku to jest dopiero żałosna wypowiedź... Zoptymalizowana gra może wyglądać dużo ładniej bo dobrze wykorzysta moc obliczeniową sprzętu i nie zmarnuje jej tak jak niezoptymalizowany bubel..."...dostarczyło nam naprawdę świetne devkity (narzędzia służące pisaniu gier na konsole - dop. red.)"Devkity to ogólnie narzędzia deweloperskie do tworzenia aplikacji na daną platformowe. Nie dotyczy to tylko konsol, swoje devkity mają chociażby terminale płatnicze.