Carmack: Niektórzy producenci niezależni są przemądrzali

Patryk Purczyński
2011/07/19 11:20

John Carmack wziął się za fraki z producentami niezależnymi. Nowym mistrzem ciętej riposty twórca Dooma i Quake'a może nie zostanie, ale udanie wbija szpileczkę w nabiał krytykantów.

Carmack: Niektórzy producenci niezależni są przemądrzali

W ostatnim czasie niezależni producenci coraz śmielej komentują branżową rzeczywistość. Da się słyszeć głosy, że to oni są motorem napędowym kreatywności w grach, podczas gdy wysokobudżetowe produkcje opierane są na utartych schematach. W wielu przypadkach tym głosom nie sposób odmówić słuszności, nie zmienia to jednak faktu, że nie wszystkim wypowiedzi te przypadają do gustu - ot, chociażby Johnowi Carmackowi.

- W zasadzie to jestem zadowolony, że Rage jest nieco inny pod względem dostarczanych odczuć i tonu. To nie jest zwyczajne "tu masz swoich członków zespołu". Jest to jednak sprawdzona formuła, którą ludzie lubią. Błędem byłoby zlekceważenie tych preferencji - mówi znany programista kultowych FPS-ów na łamach serwisu IndustryGamers.

GramTV przedstawia:

- Jeżeli ludzie coś kupują, to oznacza to, że to lubią. Jeśli kupią następne Call of Duty to stanie się tak dlatego, że podobała im się poprzednia część i chcą tego więcej. Nie podoba mi się to gadanie o kreatywności. Może nie jesteśmy kreatywni, ale tworzymy coś, co dla ludzi stanowi pewną wartość - to nasza praca! Tu nie chodzi o to, żeby zrobić coś, czego nikt nigdy jeszcze nie widział. Tu potrzeba czegoś, co ludzie pokochają i będą w stanie wydać na to swoje pieniądze - stwierdza Carmack.

- Przygnębiają mnie takie głosy. Niektórzy niezależni producenci są w tej kwestii naprawdę przemądrzali. Niewiele brakuje, by powiedzieli, że to co jest popularne, nie jest dobre. A to po prostu nieprawda - dodaje.

Komentarze
47
kotlecik5
Gramowicz
19/07/2011 17:56

Załóżmy, że koleś ma rację, ale ludzie kreatywni, którzy próbują nowych rzeczy też są potrzebni. Inaczej każdy FPS byłby klonem CoDa...

Usunięty
Usunięty
19/07/2011 15:33
Dnia 19.07.2011 o 15:29, kodi24 napisał:

Ale to był zwrot roku, 360 stopni, nie jakieś tam marne 180;

Takie zwroty to BioWare co roku robi. Ach, te innowacje z myślą o fanach.

Usunięty
Usunięty
19/07/2011 15:31
Dnia 19.07.2011 o 15:29, kodi24 napisał:

Ale to był zwrot roku, 360 stopni, nie jakieś tam marne 180;

zawsze moglobyc 540 :D




Trwa Wczytywanie