Producenci zdecydowali: Red Dead Redemption grą roku

Patryk Purczyński
2011/03/03 12:16

Poprowadzona przez Tima Schaefera gala Game Developers Choice Awards wyłoniła najlepsze według twórców gier produkcje 2010 roku. Największym zwycięzcą jest Red Dead Redemption od Rockstara.

Producenci zdecydowali: Red Dead Redemption grą roku

Dziesięć statuetek dla najlepszych gier 2010 roku rozdano podczas gali Game Developers Choice Awards. Wyróżnienia te mają szczególne znaczenie, ponieważ są one przyznawane przez tych, którzy na fachu tworzenia wirtualnej rozrywki znają się najlepiej, czyli producentów gier.

Gala miała dwóch bohaterów. Pierwszym jest Red Dead Redemption, który zgarnął aż cztery statuetki, w tym tę najważniejszą - dla najlepszej gry ubiegłego roku. Niewiele gorszy okazał się Minecraft, którego twórcy z San Francisco wyjadą z trzema wyróżnieniami. Lista nominacji (w nawiasie podajemy producenta, zwycięzcy są pogrubieni) we wszystkich kategoriach znajduje się poniżej.

Wcześniej nagrodę za całokształt twórczości otrzymał Peter Molyneux, twórca Populousa, Black & White i serii Fable.

Najlepsze wizualizacje:

  • God of War III (SCE Santa Monica)
  • Limbo (Playdead)
  • Call of Duty: Black Ops (Treyarch)
  • Assassin's Creed: Brotherhood (Ubisoft Montreal)
  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)

Najlepsza debiutancka gra:

  • Limbo (Playdead)
  • Darksiders (Vigil Games)
  • Minecraft (Mojang)
  • Monday Night Combat (Uber Entertainment)
  • Super Meat Boy (Team Meat)

Najlepsza fabuła:

  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
  • Heavy Rain (Quantic Dream)
  • Mass Effect 2 (BioWare)
  • Costume Quest (Double Fine)
  • Fallout: New Vegas (Obsidian)

Najlepsza gra do pobrania:

  • Costume Quest (Double Fine)
  • Limbo (Playdead)
  • Super Meat Boy (Team Meat)
  • Minecraft (Mojang)
  • Monday Night Combat (Uber Entertainment)

GramTV przedstawia:

Najlepsze udźwiękowienie:

  • Limbo (Playdead)
  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
  • Halo: Reach (Bungie)
  • Battlefield: Bad Company 2 (DICE)
  • Mass Effect 2 (BioWare)

Najlepsza gra na konsole przenośne:

  • God of War: Ghost of Sparta (Ready At Dawn)
  • Cut the Rope (ZeptoLab)
  • Metal Gear Solid: Peace Walker (Kojima Productions)
  • Game Dev Story (Kairosoft)
  • Dragon Quest IX (Level 5)

Najlepsza technologia:

  • Starcraft II (Blizzard)
  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
  • Heavy Rain (Quantic Dream)
  • Mass Effect 2 (BioWare)
  • God of War III (SCE Santa Monica)

Innowacyjność:

  • Heavy Rain (Quantic Dream)
  • Kirby's Epic Yarn (HAL Laboratory)
  • Minecraft (Mojang)
  • Limbo (Playdead)
  • Dance Central (Harmonix)

Najlepiej zaprojektowana gra:

  • Super Mario Galaxy 2 (Nintendo)
  • Mass Effect 2 (BioWare)
  • Limbo (Playdead)
  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
  • God of War III (SCE Santa Monica)

Gra roku:

  • Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
  • Mass Effect 2 (BioWare)
  • Call of Duty: Black Ops (Treyarch)
  • Limbo (Playdead)
  • Assassin's Creed: Brotherhood (Ubisoft Montreal)
Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
03/03/2011 18:39
Dnia 03.03.2011 o 13:22, Siriondel napisał:

@Pietro87 Tłumaczenie przesiąkniętego nienawiścią ignoranta. Przypuszczam, że sztab ludzi podjął decyzję o odrzuceniu PC i z pewnością powodem nie było coś w stylu "łeee, nie damy na PC, przepraszamy ale jesteśmy tacy ciency że nie umiemy optymalizować". Oczywiście jasnym jest że na konsolach R* radzi sobie lepiej, ale najwyraźniej ktoś tu obliczył stosunek ilości wysiłku jaki trzeba włożyć do ew. przychodów i wziął pod uwagę, że PeCetowcy i tak będą narzekać jak nie optymalizację to na DLC, a to na coś innego. Ups, obliczenia chyba wyszły nie za dobrze. To jest przecież biznes. Jeżeli coś zarabia i buduje markę - robi się to i tyle. Jak nie - nie robi się.

pewnie tak, na konsolach maja wieksza pewnosc, ze beda miec duzy zysk

Dnia 03.03.2011 o 13:22, Siriondel napisał:

Nie umieją? 4 wielkie zespoły niezwykle utalentowanych ludzi. W branży od lat. Zastanów się.

najwidoczniej nie umieją, albo im sie nie chce :), przed gta4 zrobili gre na pc w 2005 roku (san andreas) i najwidoczniej na tym poziomie sie zatrzymali, moze za malo srodkow poswiecili na porta na pc - nie wiem, ale faktem jest, ze totalnie polozyli sprawe, problemem gta4 na pc jest to, ze ta gra zamiast obciazac karte graficzna to niektore efekty graficzne renderuje na procesorze, stad im wiecej rdzeni i wyzsze zegary tym gra lepiej chodzi, taka fuszerke odwalic to wstyd, fajnie ze zrobili edytor do robienia filmikow, ale mogli troche wiecej posiedziec nad optymalizacja bo widac poszli na latwizne, to ze wychodza im gry na konsolach to nie znaczy ze potrafia zrobic gre na pc - patrz gta4@jaxo: w pelni sie zgadzam co do me2, nie gralem w pozostale gry nominowane to nie moge porownac, ale fabula w me2 byla dla mnie totalnym zawodem, mogla byc prologiem w sequelu a nie pelna gra

Usunięty
Usunięty
03/03/2011 16:53

Minecraft całkiem, całkiem :)

Usunięty
Usunięty
03/03/2011 16:26

Dlamnie RDR jest grą mocno przeciętną, gdyby nie świetne i zaskakujące zakończenie uznałbym czas przy niej spędzony za całkowicie stracony.RDR mnie wyjątkowo nudził a gdy następował zwrot akcji (których w grze jest kilka) myślałem "cholera, niech to bedzie już ostatni":/John Marston jest postacią średnio sympatyczną i w zasadzie nie mogłem się z nim w ogóle utożsamićJak to powiedziała jedna z postaci RDR pod koniec strasznie długiego i nudnego monologu "nie wiem co właśnie powiedzialem ale sądzę że miało to sens", takie własnie miałem wrażenie grając w tą grę, nie wiem co R* próbowało zrobić ale wyszło przeciętnie.Świadectwem tego jaką grą dlamnie jest RDR niech będzie to że zakupiłem go w dniu premiery a udało mi się go (w sumie na siłę) skończyć dopiero pod koniec lutego tego roku.Gry Rockstara zawsze lubiłem (tak samo jak klimaty Westernowe) ale ten tytuł jest jak dlamnie chyba najgorszym ze wszystkich jakie do tej pory R* stworzyl.




Trwa Wczytywanie