Will Wright: Gry nie są właściwym medium do opowiadania historii

Patryk Purczyński
2011/02/21 11:41

Twórca The Sims podsuwa temat pod żarliwą dyskusję: czy gry powinny mieć ściśle nakreślony scenariusz, czy też gwarantować dowolność i możliwość poprowadzenia historii w różnych kierunkach?

- Gry nie są właściwym medium do opowiadania historii - twierdzi Will Wright. Nie musi tego zresztą wypowiadać na głos, jego najsłynniejsze dzieła: The Sims, SimCity i Spore wręcz wykrzykują to za założyciela studia Maxis. - Gry mają przedstawiać różne możliwości rozwoju fabuły - dodaje. Will Wright: Gry nie są właściwym medium do opowiadania historii

Wright uważa ponadto, że właściwym miejscem dla ściśle zaplanowanych scenariuszy jest telewizja. Właśnie w tym medium realizuje się teraz słynny projektant. Na potrzeby stacji Current TV tworzy obecnie program "Karma Bar". Nie oznacza to jednak, że całkowicie opuścił branżę, dzięki której zasłynął. Wraz z ekipą Stupid Fun Club pracuje również nad nowymi grami.

A Wy co sądzicie na temat tytułów napędzanych przez opowiadaną historię? Przychylacie się do opinii Willa Wrighta, czy też macie w tej kwestii odmienne zdanie?

GramTV przedstawia:

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
21/02/2011 22:29

Zgadzam sie z twierdzeniem.

Gumisiek2
Gramowicz
21/02/2011 18:32

SimCity, Simsy i Spore to może i nie są.

Usunięty
Usunięty
21/02/2011 18:30

Oj Panie Wright, co pan za bzdury opowiada!? Jest tyle rewelacyjnych gier komputerowych, które po prostu nie byłyby tak fantastyczne, gdyby nie historie, które opowiadają. Planescape: Torment, Neverwinter Nights 2 (a zwłaszcza dodatek), kilka części Final Fantasy (i nie mówcie mi tutaj o "liniowości" chodzi o opowiadanie historii, nieważne czy z góry ściśle określonej, czy takiej, której zakończenie samemu się określa). Zresztą nie tylko cRPGi świetnie się spisują w tej roli, a co z Silent Hill 2? Co z System Shock 1 i 2? A American McGee''s Alice? Przykładów można wymieniać w nieskończoność. Gry wideo to tak samo dobre medium do opowiadania opowieści jak książki, seriale, komiksy, czy książki. Jednak swoją interaktywnością zdają się gwarantować nieco inny sposób jej przedstawienia, do tego niesamowicie wciągający.




Trwa Wczytywanie