8,4 miliona sprzedanych egzemplarzy - to wynik, jaki w listopadzie osiągnęła najnowsza produkcja studia Treyarch, Call of Duty: Black Ops. Jej pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych gier minionego miesiąca nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Podobnie zresztą, jak druga lokata Assassin's Creed: Brotherhood. Jak wylicza analityk Cowen & Company Doug Creutz, nowy CoD poprawił ubiegłoroczny wynik Modern Warfare 2 o 33 proc.

Do większych niespodzianek doszło natomiast na rynku konsol. Klienci byli łaskawsi, niż można było przypuszczać, dla Xboksa 360. Maszyna Microsoftu, według wyliczeń Bloomberga, trafiła w ciągu ostatnich 30 dni do 1,37 miliona konsumentów amerykańskich, wyprzedzając tym samym już szósty miesiąc z rzędu Wii (1,27 mln)! - To niesamowity, 68-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym - zachwyca się Anita Frazier z NPD Group.
Znacznie gorzej wypadło na tym tle PlayStation 3, które sprzedało się w liczbie 530 tys. sztuk. Tym samym konsola Sony zanotowała regres względem tego samego miesiąca w ubiegłym roku aż o 25 proc. Poniżej klasyfikacje najpopularniejszych gier i konsol za oceanem w listopadzie. Warto odnotować, że NPD zrezygnowało z rankingu sprzedaży z uwzględnieniem poszczególnych platform. Teraz pod uwagę brane są całościowe wyniki danego tytułu we wszystkich wydaniach.
- Call of Duty: Black Ops (Activision) - Xbox 360, PS3, Wii, PC, DS
- Assassin's Creed: Brotherhood (Ubisoft) - Xbox 360, PS3
- Just Dance 2 (Ubisoft) - Wii
- Madden NFL 11 (EA) - Xbox 360, PS3, Wii, PS2, PSP
- Fable III (Microsoft) - Xbox 360
- Donkey Kong Country Returns (Nintendo) - Wii
- Need for Speed: Hot Pursuit (EA) - PS3, 360, Wii, PC
- Gran Turismo 5 (Sony) - PS3
- NBA 2K11 (Take-Two) - Xbox 360, PS3, Wii, PS2, PSP, PC
- Wii Fit Plus (Nintendo) - Wii