GIGABYTE Aivia K8100 – perfekcyjna klawiatura dla graczy

GIGABYTE
2010/11/08 18:02
1
0

GIGABYTE, wiodący producent płyt głównych i kart graficznych, zaprezentował nową serię produktów Aivia. Jej pierwszym reprezentantem jest wysokiej klasy klawiatura dla graczy Aivia K8100.

W trakcie projektowania tego modelu, ze szczególną uwagą uwzględniono wymagania jakie stawiają gracze. Dzięki temu klawiaturę Aivia K8100 można określić mianem wyjątkowej i perfekcyjnie dostosowanej do potrzeb gamingowych. To, co wyróżnia produkt GIGABYTE na tle konkurencyjnych rozwiązań, można sprowadzić do czterech podstawowych składowych – ulepszona ergonomia klawiszy i zoptymalizowany pod kątem graczy design, silnik do tworzenia makr GHOST, zaawansowana technologia anti-ghosting, umożliwiająca stosowanie kombinacji składających się aż z 20 klawiszy oraz unikalny, dotykowy system kontroli poziomu głośności.

Ergonomia i design
Projektanci GIGABYTE zdecydowali się na zastosowanie wyjątkowego rozwiązania – w modelu Aivia K8100 wprowadzono trzy grupy klawiszy: 70 gram, 60 gram i 50 gram, które wymagają zróżnicowanej siły nacisku. Dla profesjonalnych graczy bardzo ważne jest intuicyjne rozłożenie siły nacisku dla poszczególnych klawiszy. I tak w przypadku klawiszy używanych najczęściej, takich jak WASD, Ctrl, Spacja czy kursory, waga ustalona została na 70g. Natomiast dla klawiszy używanych sporadycznie - Tab, Caps-Lock czy Shift, które zazwyczaj kontrolujemy za pomocą małego palca, waga wynosi odpowiednio 50 gram. Dzięki takiemu rozwiązaniu obciążenie poszczególnych palców gracza jest rozłożone optymalnie i nie powoduje szybkiego zmęczenia, co jest szczególnie ważne podczas długiego i wymagającego skupienia grania.

GHOST – autorski silnik pozwalający na definiowanie zaawansowanych makr
Klawiatura dla graczy Aivia K8100 wykorzystuje silnik GIGABYTE GHOST pozwalający na definiowanie zaawansowanych makr. Oprócz szerokich opcji konfiguracyjnych Aivia K8100 pozwala również na zapisywanie poszczególnych układów makr w wbudowanej pamięci klawiatury. Dzięki temu możemy korzystać z naszych predefiniowanych ustawień nawet gdy podłączamy klawiaturę GIGABYTE do innego komputera. Jednak to co najważniejsze, w przypadku silnika GHOST, to możliwość konfigurowania makr. I tak pięć programowalnych klawiszy pozwala nam na przypisanie pięciu makr w pięciu różnych trybach, co w sumie daje 25 kombinacji. Zmiany trybu odbywają się za pomocą dedykowanego przycisku, znajdującego się w lewym, górnym rogu klawiatury. Wbudowana pamięć podręczna umożliwia stworzenie nawet 100 programowalnych zestawów makr, z czego 25 może być wywołanych za pomocą wspomnianych wcześniej klawiszy. Gracze mogą w łatwy sposób przełączać się między stworzonymi zestawami. Dzięki oprogramowaniu GHOST, tworzenie rozbudowanych makr jest łatwe i intuicyjne. System GHOST zadebiutował wraz z wprowadzeniem do sprzedaży myszy M8000X Extreme i od tego czasu jest intensywnie rozwijany. Jak do tej pory zaowocowało to wprowadzeniem kliku nowych rozwiązań, funkcji i usprawnień. Możemy także być pewni, że silnik GHOST będzie w dalszym ciągu ewoluował tak, aby w jak najlepszym stopniu zaspokoić wymagania graczy.

GramTV przedstawia:

Technologia Anti-Ghosting
Gracze nienawidzą, gdy wydawane przez nich komendy są źle interpretowane przez komputer. Dlatego też GIGABYTE zaimplementował w modelu Aivia K8100 technologię anti-ghost. Dzięki temu rozwiązaniu gracz otrzymuje możliwość stosowania kombinacji składających się aż z 20 klawiszy wciśniętych jednocześnie! Komputer odczyta naciśnięcie każdego z nich i odpowiednio je zinterpretuje, gwarantując brak problemów (pozbycie się tzw. efektu „ghosting”) w czasie dynamicznej rozgrywki.

Dotykowy system kontroli poziomu głośności
Dotykowy system kontroli poziomu głośności został opracowany ze szczególną pieczołowitością. Wykorzystanie wysokiej klasy sensora umożliwia sterowanie na dwa różne sposoby. Pierwszy polega na przyciskaniu lewej (obniżenie poziomu głośności) lub prawej (zwiększenie poziomu głośności) strony panelu dotykowego. Druga metoda sprowadza się do przesuwania palca po panelu dotykowym w lewą lub prawą stronę, co powoduje odpowiednio ściszanie lub pogłaśnianie. Dzięki temu gracze mogą swobodnie, za pomocą jednej dłoni, kontrolować poziom głośności także w trakcie gry.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
09/11/2010 11:50

Ant-Ghosting to nic nowego. SideWinder X4 ma to zastosowanie już od dobrych kilku miechów. Swoją drogą trochę mnie zaskoczyło to, że Gigabyte zaczął też robić klawy ;-)